Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@23:58:08 GMT

دژپسند: مالیات بر سکه کاملا قانونی است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۰۳۷۶

وزیر اقتصاد از کاهش نرخ تورم به هشت درصد و همچنین واگذاری ۱۸ شرکت دولتی طی روز‌های آینده خبر داد و اعلام کرد: اخذ مالیات از خریداران سکه آغاز شده و اخذ این مالیات کاملاً قانونی است، چراکه براساس قانون مالیات بر عملکرد گرفته می‌شود و قانون مالیات بر عملکرد کاملاً متعلق به عملکرد افراد در گذشته است.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند امروز (سه شنبه) در همایش بزرگداشت روز جهانی تعاون که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ یکی از برنامه‌های مورد تاکید دولت است و ما در وزارت اقتصاد آن را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است سهام باقی مانده دولت در بنگاه‌های بورسی که شامل ۱۸ بنگاه می‌شود را واگذار کنیم و پس از آن نوبت به واگذاری بنگاه‌های غیر بورسی است.

وی ادامه داد: برای این واگذاری‌ها روش‌های جدیدی همچون واگذاری مدیریت، اجاره به شرط تملیک و یا ترکیبی از این دو را استفاده خواهیم کرد، اما شاهراه این واگذاری‌ها برای تعاونی‌ها افزایش سرمایه و الگوگیری از مردم منطقه و حتی رسیدن به عضویت چهار تا پنج هزار نفر برای گرفتن آنهاست و ما برای چنین تعاونی‌هایی فرش قرمز پهن خواهیم کرد.

واگذاری فقط نقدی

دژپسند گفت: تاکید و اصرار ما این است که امسال شرکت‌های سودآور را واگذار کنیم و تجربه دوره‌های گذشته نشان داده واگذاری به صورت نقد و اقساط چالش برانگیز است، به همین دلیل قرار است واگذاری‌ها صرفاً به صورت نقدی باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عمده شرکت‌ها را نفتی و گازی دانست که از جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردارند و گفت: با توجه به اینکه مبلغ برآوردی این شرکت‌ها بالاست می‌توان با تشکیل کنسرسیوم از چند تعاونی برای خرید آن‌ها اقدام کرد. اعتقاد ما این است که این کار به شکل‌گیری اقتصاد مردم بنیان و واگذاری واقعی کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی شبکه ملی مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی (مهتا) در مراسم امروز گفت: این اتفاق بسیار مهمی است، چون تعاونی‌ها با زبان مدرن، مدیریت توزیع اقلام اساسی را بر عهده می‌گیرند و به واسطه آن نقش خود را برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی از کیک اقتصاد کشور بالا می‌برند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک مالیات دژپسند مسجد سلیمان حسینی شاهرودی جیسون رضائیان بنیاد مستضعفان زلزله سه شنبه های بدون خودرو گام دوم برجام جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها ، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وی همچنین در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات