Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی عابدزاده در نشست خبری امروز با بیان اینکه در حال حاضر یک ساعت پرواز برای خطوط هوایی کشورمان بیش از 40 دلار هزینه دارد، گفت: البته این رقم بسته به مسیر پروازی است و در مسیری مانند تهران- مشهد هزینه شرکت هواپیمایی به چیزی حدود 600 تا 700 هزار تومان در ساعت می‌رسد.

وی ادامه داد: از این رو خطوط هوایی مجاز هستند نرخ حداقلی و حداکثری برای بلیت هواپیما مسیرهای مختلف تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بر تمام نرخ‌های اعلام شده نظارت داریم، اظهار داشت: در همین مسیر تهران- مشهد نرخ بلیت هواپیما از 200 تا 800 هزار تومان از سوی ایرلاین‌های مختلف اعلام شده است و بنا به ساعت و زمان پرواز و سایر خدمات، نرخ بلیت هواپیما تغییر می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه وقتی شرکت هواپیمایی بلیتی را با نرخ 750 هزار تومان به فروش می‌رساند، به معنی سود بالا برای آن شرکت نیست چرا که از 150 مسافر داخل هواپیما ممکن است 10 تا 15 مسافر بلیت 750 هزار تومانی خریده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و کسانی که می‌خواهند بلیت مسیر مورد نظر خود را با قیمت کمتری خریداری کنند، باید تمام فاکتورها را در نظر بگیرند.

عابدزاده با بیان اینکه با افزایش چندبرابری نرخ ارز، تغییر قیمت بلیت هواپیما طبیعی است چرا که بخش اعظمی از هزینه‌های هواپیما ارزی است، گفت: نرخ ارز در یک سال گذشته چند برابر شده و ایرلاین‌ها ارز نیمایی را از 8 تا 12 هزار تومان تامین می‌کنند و این شرایط باعث تغییر قیمت بلیت‌ها شده است.

وی درباره ادامه فروش بلیت چارتری در برخی از مسیرها اظهار داشت: مسیرهای پروازی کیش، قشم و مناطق نفت‌خیز مشمول منع فروش چارتری بلیت هواپیما نمی‌شوند و در مسیر مشهد هم فروش چارتری به حداقل رسیده است اما همین بلیت‌های چارتری مشهد با بسته سفر اعم از هتل، غذا، ترانسفر به فروش می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هیچ چارترکننده‌ای اجازه تک‌فروشی بلیت را ندارد و در مسیر کیش و قشم هم، خرید بسته سفر به نفع مسافر است چرا که در غیر این صورت هزینه‌های سفر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر 80 درصد بلیت‌های هواپیما غیرچارتری است و نظم در فروش و توزیع بلیت هواپیما وجود دارد.

عابدزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر پیگیری‌ها برای سوخت‌رسانی به ناوگان ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه گفت: در حال پیگیری هستیم و مذاکراتی با مقامات ترکیه در این خصوص انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره منع نمایان‌سازی لوگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر در برخی از فرودگاه‌های ترکیه گفت: نصب لوگوی ایران ایر در فرودگاه‌های ترکیه با مشکلی مواجه نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع ایمنی پرواز ادامه داد: سازمان هواپیمایی در موضوع نظارت بر ایمنی پرواز بسیار جدی است و از هر زمان دیگر سختگیرانه‌تر عمل می‌کند. نظارت‌های ما با فرایندهای جدید منطبق بر استانداردهای روز دنیا است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: ممیزی‌ها و بازرسی‌های سازمان هواپیمایی بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود تا مشکلات و نقایص موجود شناسایی شود.

عابدزاده با اشاره به ارتقای صنعت هوانوردی ایران اظهار داشت: حوزه حمل و نقل هوایی کشورمان توانمندی بالای علمی دارد و امکانات آموزشی در حال توسعه است و خوشبختانه خلبانان زیادی در کشورمان آموزش دیده‌اند و در این حوزه مشکلی نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره میزان پروازهای داخلی و خارجی پس از افزایش قیمت ارز اظهار داشت: پروازهای داخلی و خارجی کاهش یافته است اما حمل و نقل هوایی از سبد خانوار حذف نشده است.

وی افزود: با اینکه در یک سال گذشته نرخ ارز چندبرابر شده اما بلیت هواپیما متناسب با آن افزایش پیدا نکرده و چندبرابر نشده است و قیمت‌های مختلفی برای مسیرهای پروازی وجود دارد؛ برای مثال در مسیر تهران- مشهد قیمت بلیت هواپیما از 220 هزار تومان تا 800 هزار تومان وجود دارد.

عابدزاده گفت: قبل از افزایش قیمت‌ها نرخ مصوب بلیت هواپیماها برای مسیر تهران- مشهد 190 هزار تومان بود که امروز هم بلیت هواپیما برای این مسیر با قیمت 220 هزار تومان موجود است. البته مسافران و متقاضیان برای خرید این بلیت‌ها با چنین قیمتی باید زمان سفر را مدیریت کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ترکیه حمل و نقل فرودگاه سبد خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت