Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود سیجانی روز سه شنبه در سیزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم، ادامه داد: به منظور حفظ واحدهای صنعتی موجود، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش ظرفیت ها تولیدی استان، علاوه بر پرداخت تسهیلات رونق تولید، نظارت برای هزینه کردن این تسهیلات دردستور کاراست.

وی با اشاره به هشتمین جلسه کمیته نظارت صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنعتی دریافت کننده تسهیلات گفت: از ۳۹ واحد صنعتی و ۵۶ واحد کشاورزی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در سطح استان تاکنون بازدید صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیجانی ادامه داد: بازدیدهای صورت گرفته از ۳۹ واحد تولید صنعتی نشان می دهد که تسهیلات پرداخت شده به این واحدها در قالب تسهیلات رونق تولید منجر به تثبیت ۲ هزار و ۲۲۵ شغل و ایجاد اشتغال ۱۲۳ شغل جدید شده است.

وی، ادامه داد: در کمیته نظارت تسهیلات رونق تولید، ۵۶ واحد کشاورزی دریافت کننده تسهیلات بازدید شده است که این واحدها ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند و با این تسهیلات زمینه تثبیت ۷۲ شغل و ایجاد اشتغال ۴ شغل جدید فراهم شده است.

وی با اشاره به تدوین سند رونق تولید در قم گفت: به منظور هماهنگی میان دستگاه های مختلف استان و همچنین پیگیری اجرایی تصمیمات کارگروه تسهیل به منظور رفع موانع تولید، مقرر شده است هر سه ماه جلسات هماهنگی میان این دستگاه ها برگزار شود.

مدیرعامل شرکت گاز قم، نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت شبکه گاز شهرک شکوهیه، گفت: ۴۰ هزار مترمکعب بار در شکوهیه ایجاد شده است که دو سوم این بار برداشت شده و یک سوم در عمل بدون استفاده باقی مانده است.

علیرضا نصیری گفت: انتظار ما این است که شرکت شهرک های صنعتی از ظرفیت باقی مانده شبکه گاز در شهرک شکوهیه استفاده کند که تا کنون این موضوع اتفاق نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت گاز استان این آمادگی را دارد تا تمام نیاز شهرک صنعتی شکوهیه به گاز را در کمترین زمان تامین کند، اظهار داشت: امکان ایجاد ظرفیت گاز در شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد ولی با توجه به اینکه بخش زیادی از ظرفیت بار موجود در شبکه بدون استفاده باقی مانده است، افزودن شبکه گاز این شهرک منطقی نیست.

شهرک صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۱ هکتار واقع شده است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

مدیرعامل شرکت گاز قم، اظهار داشت: در استان قم مشکلی به نام گاز وجود ندارد و هیچ بخش، صنعت و ادارها ای در این استان نباید وجود داشته باشد که مشکل گاز داشته باشد چرا که ظرفیت و شبکه کافی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرک شکوهیه ضرورتی برای توسعه شبکه گاز وجود ندارد گفت: با توجه به اینکه ظرفیت قابل توجه خالی گاز در این شهرک وجود دارد، توسعه شبکه گاز در این شهرک ضرورت ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم نیز در این جلسه با بیان اینکه تامین آب شهرک صنعتی قنوات از شبکه آب روستایی تامین می شود گفت: به دلیل اینکه شبکه شرب روستایی محدویدت ظرفیت دارد، امکان تامین آب مورد نیاز این شهرک از طریق ظرفیت شبکه روستایی وجود ندارد.

احمد حاجی حسینی مسگر تامین آب خلجستان و جعفریه اولویت شرکت آب منطقه ای قم دانست و گفت: در صورتی که حقابه صنعت قم تامین شود، مشکلی برای ایجاد شبکه و تامین آب واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی استان وجود ندارد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر دوشنبه، با همراهی محمد علیمهری معاون اقتصادی و حضور تیم اقتتصادی همزمان با سومین روز از برگزاری نمایشگاه ایران «اکس پو ۲۰۲۴» از شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش استاندار تهران ضمن بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرک صنعتی با تولیدکنندگان به گفتگو پرداخت.‌

گفتنی است که طی این بازدیدها مقرر شد موانع، مشکلات وچالش های این تولید کنندگان با برگزاری جلسه ای بررسی و رفع شود.

کد خبر 6092245

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه