Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال فرهنگی با اشاره به اینکه به نیت شهدا بانوان را به حجاب دعوت می کنیم، گفت: جوانان از برنامه هایی که در خصوص عفاف و حجاب انجام می شود رضایت ندارند و اعتقاد دارند هیچ کدام نتوانسته جذب حداکثری داشته باشد اساس طرح ما بر مبنی مودت و محبت است زیرا اصل دین اسلام بر پایه محبت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، این روزها در فضای مجازی کلیپی از زوج جوان قمی در حال انتشار است که در یک اقدام زیبا و فرهنگی و با یک ابتکار جدید و ساده بانوان را تشویق به حجاب می کنند که دقیقا به معنای عملی آتش به اختیاری است که رهبر معظم انقلاب آن را بیان فرمودند این زوج جواب با اهدای لوازم حجاب از جمله گیره روسری و تصاویر شهدا بانوان را دعوت به حجاب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صفورا شاکری مقدم بانوی فعال فرهنگی حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص انگیزه خود از این فعالیت فرهنگی اظهار داشت: دو سال است به همراه همسرم به نیت شهدا فعالیت فرهنگی در خصوص تشویق بانوان به حجاب را آغاز کرده ایم و هر هفته به نیت یک شهید و با تهیه و چاپ عکس شهید به سطح شهر رفته و بانوان را به رعایت حجاب تشویق می‌کنیم.

وی گفت: 4ماه از سال97  در مشهد مقدس و در ورودی حرم امام رضا(ع) صحن باب الجواد طرح را اجرا کردیم امسال هم یک ماه است که در مشهد حضور داریم علاوه بر عکس شهدا از خانواده شهدا هم دعوت کردیم تا با حضور در جمع ما، بانوان را با اهدای هدیه از جمله گیره روسری و عکس شهید به حجاب دعوت می کنند.

به نیت شهدا حجاب را ترویج می کنیم

شاکری مقدم افزود: این طرح به نیت شهدا آغاز شد آن هم به این خاطر که شهدا در وصیت نامه خود بارها به مسئله حجاب اشاره کردند.

وی با گلایه از نوع برخورد با افراد بدحجاب و فعالیت هایی که در خصوص حجاب انجام شده بیان داشت: برخی برخوردهایی در خصوص مسئله بدحجابی در جامعه انجام شده بود که متأسفانه بازخورده‌ای منفی به دنبال داشت به همین خاطر به فکر راه کاری برای دعوت درست به حجاب افتادیم.

فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: در بیشتر شهرهای اطراف قم از جمله اراک و تهران این طرح انجام شده است در تهران این طرح در امامزاده صالح انجام شده در لرستان و مشهد هم این طرح ها اجرایی شده است.

وی گفت: هزینه تهیه ملزومات حجاب و هدایای فرهنگی به صورت مردمی است، خادمان حرم ها از جمله حرم حضرت معصومه(س)  وقتی فعالیت ما را مشاهده کردند و نتیجه را از نزدیک دیدند که می تواند از تذکر لسانی مؤثرتر باشد بانی تهیه هدایا شدند همچنین وقتی در فضای مجازی این مسئله مطرح شد مردم از ما شماره کارت برای تهیه هدایا می خواستند یا خودشان هدایای حجاب را تهیه می کردند و در اختیار ما قرار می دادند.

شاکری مقدم تصریح کرد: بسیاری از مردم برای سهیم شدن در این حرکت فرهنگی اعلام آمادگی می کنند می خواهند بانی تهیه هدایا و ملزومات حجاب شوند.

با مودت بانوان را به حجاب دعوت کنید


وی گفت: در ماه رمضان در دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار طرح را اجرا کردیم که بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کردیم و در عرض یک هفته 4 نفر حجاب چادر را برگزیدند اگر این اتفاق در سطح گسترده تر انجام شود مطمئناً نتایج بیشتر و بهتری حاصل می شود در قم چند نفر که دغدغه حجاب را داشتند و  این کار را دیده بودند شروع به فعالیت کردند و به همین خاطر حضور ما در قم کمتر شده است و بیشتر شهرهای اطراف مانند تهران مدنظرمان است.

فعال فرهنگی تأکید کرد: علت اصلی شروع کار ما به این خاطر بود که جوانان از برنامه هایی که در خصوص عفاف و حجاب انجام می شود رضایت نداشتند و اعتقاد داشتند هیچ کدام نتوانسته جذب حداکثری داشته باشد اساس طرح ما بر مبنی مودت و محبت است زیرا اصل دین اسلام بر پایه محبت است پس برای تشویق افراد به حجاب نیز باید بر اساس مودت و محبت فعالیت کرد و این مودت هم باید نمایش داده شود.

شاکری مقدم تصریح کرد: بعد ازشروع دعوت به حجاب با مودت و هدیه و تصاویر شهدا،  بسیاری از فعالان فرهنگی در دیگر شهرها الگوبرداری کردند و پیام ارسال کرده و از طرح استقبال کردند و الحمدالله خود مردم پای کار آمدند.

وی افزود: یک سالی است که این فعالیت مخصوصاً در قم رسانه‌ای شده است اما متأسفانه مسئولان پای کار نیامدند که جای گلایه است شاید برنامه های که مدنظر خودشان است در اولویت قرار دارد و شاید حساسیت مهم دعوت به حجاب با حرکت های عملی فرهنگی برای مسئولان روشن نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید افتخار کنند که چنین رئیس جمهوری دارند که ...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم اصفهان در حمایت از طرح نور فراجا که در گلستان شهدای این شهر برگزار شد از همه کسانی که به سبب تکلیف دینی خود با حضورشان از عفاف و حجاب حمایت کردند، قدردانی کرد و گفت: این مجلس در مکانی مقدس برگزار شد، شهدا برای حفظ تمامیت ارضی کشور و اسلام از جان خود گذشتند و این افتخاری است برای پلیس که در محضر شهدا به تکلیف الهی، قانونی و شرعی خود در همان راه شهدا عمل می‌کند.

فرمانده فراجا ادامه داد: قصه پر غصه عفاف و حجاب که دشمنان برای آن برنامه‌ها ریختند، برای امروز و دیروز نیست بلکه ریشه این نقشه شوم به زمان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) می‌رسد.

رادان مسئولان و مردم را به هوشیاری دعوت کرد و افزود: دشمن با تمام توان درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است. غیرت مردم اسلامی ایران در برابر تمامیت کفر با حمایت کامل مادران و زنان مومن و عفیفه بود که توانست سال‌های سال در برابر دشمن ایستادگی کنند.

رضاخان هم که گماشته غربی‌ها بود نتواست حجاب و دین را از مردم بگیرد

فرمانده فراجا ادامه داد: دشمن فهمید نمی‌تواند با اصل حجاب و عفاف مقابله کند به همین خاطر شروع به مقابله با برنامه‌های شوم خود کرد تا بنیان خانواده ایرانی اسلامی را سست و نابود کند. جبهه کفر تمام تلاش های خود را انجام می‌دهد تا حجاب و دین مردم ایران را از بین ببرد. رضاشاه هم که گماشته غربی‌ها بود نتواست حجاب و دین را از مردمی که پیرو امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بودند، بگیرد.

رادان تصریح کرد: غربی‌ها با استفاده از ابزار رسانه تلاش در ایجاد تحریفات کردند. چرا که می‌دانند وقتی حیا و عفت که دو بال اساسی دین و اسلام است از بین برود، غیرت از سر مردم نابود می‌شود اما دشمن نمی‌دانست که مردم ایران با حمایت از پلیس با کوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خود هستند. شهید کاظمی و شهدای گرانقدری که در گلستان شهدای اصفهان آرمیده‌اند نشان دهنده این است که مردم ایران در برابر نقشه های دشمن سرخم نمی‌کنند و مردم اصفهان مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند که با غیرت و دینداری خود سال‌های سال پا به پای انقلاب ایستادگی کرده‌اند.

فرمانده فراجا گفت: مردم باید افتخار کنند که رئیس جمهوری دارند که فردی ولایی و با علم و دانش در حال تلاش مضاعف برای از بین بردن گره‌های ایجاد شده و مشکلات مردم است و نمایندگان مجلس نیز از افرادی بودند که بسیار تلاش کردند و آبروی خود را به میدان آوردند که لایحه حجاب و عفاف به بهترین شکل ممکن تصویب شود.

رادان ادامه داد: ما در کنار قبور شهدا پیمان می‌بندیم که مدافع خون شهدا باشیم و مسیر طرح نور را با کمک هم برای پاسداشت دختران سرزمین مان و مادران عزیز میهن ادامه بدهیم تا مادران آینده نیز مانند گذشته شهید پرور باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با طرح این پرسش‌ها که از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟! و در دانشگاه‌هایی که به دختران ستم دیده با بدترین وضعیت حمله ور می‌شوند چه خبر؟ گفت: دشمنان تمام سعی خود را می‌کنند تا با تحریف واقعیت، مردم ایران را نسبت به دین ضعیف و سست عنصر کنند ولی حماسه نهم دی ها همچنان در حال شکل گیری است و این نهضت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 849024 منبع: ایسنا برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • بانوان مشگین‌شهری در حمایت از طرح عفاف و حجاب فراجا تجمع کردند
  • اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان مشخص شدند
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم ملی فوتبال
  • مردم باید افتخار کنند که چنین رئیس جمهوری دارند که ...
  • رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور