Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@00:12:15 GMT

ضرورت تبیین مضرات مشروب و مخدر در کتب درسی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۲۰۱۸

ضرورت تبیین مضرات مشروب و مخدر در کتب درسی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 18 تیرماه در جلسه مشترک شورای فرهنگ ‌عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، گفت: از جمله آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر و مشروبات الکلی هستند که اگر جلوگیری نشود همه جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دین را به خطر می‌اندازد و قوام جامعه را از هم می‌پاشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به کلام نورانی قرآن کریم، بیان کرد: شراب و قمار و انصاب و... جزء پلیدی‌ها و از کارهای شیطان است که زمینه گرفتاری برای همه را رقم می‌زند.
کلام و ‌پیام خدا برای انسان از سر دلسوزی است؛ باید مواظب باشیم و از خطر پرهیز کنیم، چراکه آسیب‌های اجتماعی ویروس‌ساز هستند امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: تمام تلاش شیطان اختلاف‌انگیزی در بین مردم است که این مهم به‌وسیله شراب و قمار رقم می‌خورد؛ شیطان تلاش می‌کند انسان را از ذکر خدا دور کند پس باید حواسمان را جمع کنیم.
حجت‌الاسلام جعفری گفت: کلام و ‌پیام خدا برای انسان از سر دلسوزی است؛ باید مواظب باشیم و از خطر پرهیز کنیم، چراکه آسیب‌های اجتماعی ویروس‌ساز هستند.
در ادامه رحیم سیف‌الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان اظهار کرد:  سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری تحت عنوان آسیب‌های اجتماعی با موضوع مضرات مشروبات الکلی در حال برگزاری است که نابینایی و اختلالات کلیوی را در بر دارد.
وی گفت: امروز ارتباطات گسترده‌تر و تبلیغات برای گسترش آسیب‌های اجتماعی فراهم شده است؛ لذا هوشیاری خانواده‌ها و آگاهی دادن به جوانان باید در دستور کار قرار گیرد.
سیف‌الدینی، بیکاری و عدم سرگرمی را از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: والدین باید خود گرفتار آسیب‌های اجتماعی نباشند تا بتوانند در تربیت فرزندانی صالح پیش‌قدم باشند؛ البته عدم آگاهی از مضرات مشروبات الکلی و مواد مخدر، تغییر ارزش‌ها، ساختمار اجتماع و تغییرات آن، عوامل محیطی، ساختار مدیریتی و... در افزایش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار هستند.
همچنین در این جلسه روح‌الله ابراهیمی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان با استناد به کلام نورانی پیامبر اعظم(ص)، گفت: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه واجب الهی توجه بیشتری داشته باشیم.
وی تأکید کرد: بیشتر باید بر روی اعتقادات جوانان کار شود و شهیدان به‌عنوان بهترین الگو برای جوانان معرفی شوند؛ ما می‌توانیم از طریق سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مواد مخدر و مشروبات الکلی مبارزه کنیم که جا دارد متولیان فرهنگی، ائمه جمعه و فعالان فضای مجازی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به قشر جوان اقدام کنند.
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی‌ پوراسلامی، دادستان کوهبنان گفت: در شهرستان کوهبنان بحث مشروبات الکلی از جمله تولید، وارد کردن و... در حال افزایش است و شغل برخی افراد شده است؛ لذا همه مسئولیت دارند در راستای پیشگیری از جرایم گام بردارند.
وی بیان کرد: جا دارد در کتب درسی مضرات مشروبات الکلی بیان شود؛ ائمه جماعت مساجد و مربیان مدارس در راستای آگاه‌سازی بیشتر گام بردارند.
دادستان کوهبنان با اشاره به اینکه اصلاح باید از خود انسان شروع شود و جلسات آگاه‌سازی در شهرستان بیشتر برگزار شود، تأکید کرد: شناسایی تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی باید در دستور کار قرار گیرد و مردم در این راستا تعامل و همکاری با نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی داشته باشند.
حجت‌الاسلام پور اسلامی با اشاره بر انجام کارهای فرهنگی در شهرستان، گفت: باید بر مجالس شادی و جشن‌ها نظارت بیشتری شود تا برخی آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.
نفس آدم بیشتر تمایل به بدی‌ها دارد که تقوا می‌تواند نفس را به‌سوی خیر و خوبی‌ها سوق دهد. لذا، باید سرگرمی‌ها از جمله رشته‌های ورزشی را گسترش دهیم تا کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم همچنین محسن ایزدی، معاون عمرانی فرمانداری کوهبنان در این جلسه اظهار کرد: با نگاه سیاسی نباید با آسیب‌های اجتماعی برخورد شود، بلکه همگان باید دست در دست هم قرار دهند تا کارهای فرهنگی صورت گیرد و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.
وی با تأکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با ظرافت خاصی انجام شود، یادآور شد: والدین نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش فرهنگ اصیل دارند. لذا، خانواده‌ها باید با دقت نظر و حساسیت بیشتری آسیب‌های اجتماعی را رصد کنند.
در ادامه محمد فصیحی هرندی، رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: نفس آدم بیشتر تمایل به بدی‌ها دارد که تقوا می‌تواند نفس را به‌سوی خیر و خوبی‌ها سوق دهد. لذا، باید سرگرمی‌ها از جمله رشته‌های ورزشی را گسترش دهیم تا کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.
وی تأکید کرد: والدین به‌عنوان بهترین الگو نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، اگر والدین به این باور برسند که مواد مخدر و مشروبات الکلی مضرات فراوانی دارند، قطعا نظارت بیشتری بر فرزندان خود خواهند داشت.
صمدالله ترابی، فرمانده انتظامی شهرستان کوهبنان نیز در این جلسه گفت: برخی آسیب‌ها به‌عنوان آتش زیر خاکستر هستند که باید مراقبت بیشتری صورت پذیرد و جشن‌ها و مجالس عروسی با نظارت بیشتری برگزار شود.
وی اظهار کرد: شهروندان کوهبنانی باید تعامل و همکاری بیشتری با نیروی انتظامی داشته باشند. فضای مجازی در راستای آگاه‌سازی نقش مهمی دارد که باید از این فضا بهره مناسب و بهتری ببریم.
نامجو‌ کوهبنانی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی ستاد امر به معروف کوهبنان مشروبات الکلی مواد مخدر ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد

ایسنا/همدان امام جمعه همدان گفت: پیشرفت کشور در گرو علم است اما باید مبانی علم هم در آموزش مورد توجه قرار گیرد به طوری‌ که در حال حاضر نسل جوان تا ۳۰ سالگی باید به دنبال تحصیلات تکمیلی باشد که فرصت جوانی از دست می‌رود و طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد بنابراین باید در نظام تعلیمی به طولانی بودن دوره تحصیل توجه شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، مطرح کرد: امروز شاهد مشکلاتی در جامعه از بزهکاری‌ها تا انحرافات اخلاقی گرفته تا مشکلاتی که در خانواده‌ها وجود دارد، هستیم راه‌حل اساسی مشکلات اجتماعی کجاست؟ نسل جوان کجا باید مهارت تولید ثروت را آموزش ببیند؟ یکی از معضلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، اشتغال است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه نسل جوان باید به عنوان یک تولیدکننده ثروت مطرح باشد، خاطرنشان کرد: جوان کجا باید مهارت تولید ثروت را به دست آورد؟ کجا ایستادن در مقابل بزهکاری‌ها را آموزش ببیند؟ اخلاق اجتماعی، قانون‌گرایی، آشنایی با نظام ارزشی و هنجاری و زیست عفیفانه را کجا آموزش ببیند؟ این موارد جزء مسائل اصلی زیست و حیات بشری است که علاوه بر آموزش، باید تبدیل به رفتار اجتماعی شود.

وی با طرح این سوال که کدام نهاد می‌تواند این مشکلات را به صورت اساسی حل کند؟ پاسخ داد: اصلی‌ترین نهادی که باید در این مسیر حرکت کند، نظام تعلیم و تربیت کشور است به طوری‌که تعلیم و تربیت شاید اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش از وظایف و جریانات انقلابی است که در مواردی به آن کم‌توجهی شده در حالی‌که باید بعد از انقلاب اسلامی در مسأله آموزش و پرورش تلاش‌های فراوانی انجام می‌دادیم چراکه کار نهاد تعلیمی و آموزشی، تربیت انسان است و تنها برای دانش‌آموزان عرصه علم نیست بلکه تعلیم و تربیت حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه باید در آموزش‌های آموزش و پرورش مبانی اصیل نظیر معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی و هستی‌شناسی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در چند ماه اخیر دشمن در میدان نظامی شکست خورده و هر زمان دشمن در میدانی شکست می‌خورد و موفقیتی نصیب جمهوری اسلامی ایران می‌شود، دشمن به دنبال برنامه‌ریزی است، در حال حاضر نیز به دنبال جنگ رسانه‌ای و با شایعه‌پراکنی تلاش می‌کند تنش ایجاد کند، دشمن در زمینه رسانه وحدت دارد به طوری‌که ما باید نسبت به جریان‌های رسانه‌ای دشمن مراقب باشیم.

وی اظهار کرد: در حالی اعتراض دانشجویان آمریکایی و اروپایی و حمایت از مردم فلسطین و برخورد خشن کشورهای اروپایی با معترضان را شاهد هستیم که منورالفکران سال‌ها غرب را مهد آزادی‌بیان روشنفکری می‌دانستند و این آزادی را بر سر ملت‌های خود می‌کوبیدند اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا می‌دانست این شعار تو خالی و بازی غربی‌هاست و حقوق بشر وقتی خوب است که پای بشر غربی به میان باشد.

شعبانی‌موثقی یادآور شد: حقوق بشر غربی و آزادی بیان آن‌ها را نمی‌شود باور کرد، امروز حقانیت ما را در بلاد کفر دیده می‌شود به طوری‌که حرف‌های دیروز جمهوری اسلامی،  امروز در بلاد کفر بیان می‌شود و بخواهند یا نخواهند کشور ما یک تنه در مقابل ظلم ایستاد و حرف جدید مطرح کرد و امروز این حرف‌ها و مواضع فراگیر شده که این موفقیت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: شأن امامت‌جمعه مطالبه‌گری است و هدف از این‌کار هم تقویت بنای ائمه‌جمعه بر تضعیف مسئولان نیست بلکه بنا بر تقویت، حمایت و طرح مشکلات مردم در تریبون نمازجمعه است و در بسیاری از موارد تلاش می‌کنند در جلسات خصوصی مشکلات مردم را منعکس کنند و انتظار این است که مسئولان در مقابل مطالبات ائمه‌جمعه برخورد شایسته شود.

امام جمعه همدان در پایان بیان کرد: اگر امروز مکتب شیعه کلام، فلسفه و فقه باقیست، مدیون امام صادق(ع) است، آنچه در رساله‌های عملیه وجود دارد که مراجع سعی می‌کنند احکام را از آن استخراج کنند، قالب اطلاعات آن از امام صادق(ع) است و حرف آخر ایشان در روز شهادتشان توجه به نماز و اول وقت خواندن آن است.

به گزارش ایسنا، در پایان نمازجمعه این هفته، راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی از محل برپایی نمازجمعه تا چهارراه شریعتی همدان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان : مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان؛ مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان