Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران،  مجله آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی به قلم«احمد طویح» نوشت: رفتارها و اقدامات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی باعث می شود بسیاری از مسلمانان حج را تحریم کنند.

در این گزارش  نویسنده به تجاوز عربستان به یمن و تلفاتی که به بار آورد، بازداشت ده ها روحانی مشهور عربستانی و نیز فشارهایی که برخی از حجاج به دلیل موضع گیری های سیاسی شان، توسط عربستان در معرض آنها قرار می گیرند اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: بن سلمان تلاش کرد که چهره ای مثبت از عربستان سعودی ارائه کند و سیاست های متهورانه و تجاوزکارانه داخلی و خارجی خود را پنهان کند ولی این کارش برای ساکت کردن مخالفان که همچنان از نقض حقوق بشر در عربستان سخن می گویند، کافی نبوه است.

طویح در این گزارش نوشت: افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در اثر بمباران یمن توسط هواپیماهای عربستان سعودی، قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی و تکه تکه کردن اعضای بدنش توسط عناصر وابسته به محمد بن سلمان در کنسولگری عربستان در استانبول و رویکرد عدوانی ریاض در قبال ایران همه اینها باعث شده است که بسیاری از مسلمانان در ادای فریضه حج بازنگری کنند.

این نویسنده به دعوت شیخ«الصادق الغریانی» مفتی کل لیبی در ماه آوریل از همه مسلمانان برای تحریم حج اشاره کرد. الغریانی همچنین پا را از تحریم فراتر گذاشت زمانی که گفت هر کسی دو بار به حج برود مرتکب گناه شده است زیرا« رفتن وی باعث حمایت از اقتصاد عربستان سعودی می شود و پولی که عربستان از این راه به دست می آورد برای خرید سلاح و دامن زدن به بحران ها و نزاع ها در یمن، سوریه، لیبی، تونس، سودان و الجزایر هزینه می شود».

الغریانی اولین عالم دینی مسلمان برجسته نیست که حج را تحریم می کند زیرا شیخ «یوسف القرضاوی» نیز خواستار دادن غذا به نیازمندان به جای رفتن به حج شده بود. وی در توئیتی نوشت:« خداوند به این حج هیچ نیازی ندارد. خداوند بی نیاز از بندگان است. اگر فریضه ای بر آنها واجب شد برای آن است که درون خود را تزکیه کنند و مدارج ترقی روحی و معنوی و اخلاقی به سوی خداوندشان را طی کنند و منافع مختلف در زندگی شان محقق شود.»

نویسنده این گزارش در ادامه می نویسد: نفوذ عربستان سعودی فقط به توان سیاسی و نظامی مرتبط نیست بلکه با این مرتبط است که مکه و مدینه، مقدس ترین شهرهای اسلامی، را دارد؛ از همین جاست که نفوذ عربستان از همسایگان عربش فراتر رفته تا به همه جهان اسلامی برسد.

طویح در ادامه نوشت: عربستان سعودی چندین سال است که در زمینه این فعالیت می کند که تبدیل به قدرت منطقه ای مسلط بر خاورمیانه تبدیل شود اما در این زمینه با ایران برخورد کرده است.

احمد طویح در پایان گزارش می نویسد: عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت به شمار می رود و روابط قوی با ایالات متحده آمریکا دارد با وجود این برای چندین دهه از حمایت ثابت کشورهای همسایه خود بهره مند بوده است ولی فجایعی که محمد بن سلمان ولیعهد این کشور مرتکب شد جنجال و هیاهوی جهانی و محکومیت هایی گسترده و پیوسته در پی داشت و همزمان با آن جامعه جهانی خواستار ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان سعودی شده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال عربستان سعودی مسلمانان محمد بن سلمان تحریم حج قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم

به گزارش «تابناک: به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟