Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@16:54:47 GMT

سفارت آمریکا در روسیه تهدید به بمب گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۲۵۰۱

ساعت24 -افراد ناشناس در تماس های تلفنی سفارت آمریکا در مسکو و نیز یک ساختمان مسکونی در این شهر را تهدید به بمب گذاری کردند.

یک مقام روس در سازمان خدمات اضطراری مسکو امروز سه شنبه بدون ذکر نام به خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه گفته است که افراد ناشناس در تماس های تلفنی از وجود بمب در سفارت آمریکا در مسکو خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، در یک تماس تلفنی دیگر، ساختمان مسکونی چندطبقه در میدان کودرین در مرکز مسکو تهدید به بمب گذاری شد.
پس از این تماس های تلفنی، ماموران امنیتی روس در ساختمان سفارت آمریکا و نیز ساختمان مسکونی حضور یافته و جستجو در این اماکن آغاز شد.

نیروهای امنیتی روسیه دستکم در دو سال اخیر درگیر تلفن های ناشناس و تهدید آمیز بمب گذاری در نقاط مختلف مسکو و چند شهر دیگر روسیه بوده اند.

اوج این تماس ها پیش از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه به ثبت رسید به طوری که در شش ماه منتهی به جام جهانی فوتبال هر هفته چند مرکز تجاری یا ساختمان معتبر و فرودگاه در مسکو در پی تهدید تلفنی تخلیه می شدند.

وزارت خارجه روسیه نیز از این تماس ها در امان نماند بطوری که یک بار نیز گزارش شد که مقر اصلی وزارت امور خارجه روسیه از ترس بمب گذاری و پس از تماس تلفنی ناشناس تخلیه شده است.

روس ها منشا اصلی تماس های تلفنی را اوکراین می دانند اگر چه تحقیقات پیرامون این تماس ها همچنان جریان دارد و نمایندگان پارلمان برای کاهش این حوادث، مجازات های سنگینی برای مزاحمت تلفنی در روسیه وضع کرده اند که کمتر از مجازات قتل نیست.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا