Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه فرانسه بار دیگر افشای تمامی ابعاد پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی و محاکمه مسئولان این قتل را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی درباره درخواست اگنس کالامار، مخبر سازمان ملل از کشورهای بزرگ برای تجدیدنظر در برگزاری نشست آتی گروه ۲۰ در عربستان، اظهار کرد: موضعگیری فرانسه نسبت به مساله خاشقجی بسیار روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول وزارت خارجه فرانسه گفت: ما خواستار روشن شدن ابعاد این پرونده بسیار حساس بوده و انجام تحقیقات لازم در این زمینه با توجه به احتمال وجود بعدی بین‌المللی در آن و نیز محاکمه مسئولان این جنایت را خواستار هستیم.

کالامار هفته گذشته گفته بود، عربستان مسئول قتل خاشقجی بوده و این ماجرا جنایتی فرامرزی است.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل چند هفته قبل گزارشی از اعدام‌های فراقانونی را در ۱۰۱ صفحه منتشر کرد و در آن گزارش که توسط کالامار تهیه شده بود، عربستان مسئول قتل عمد خاشقجی اعلام و تاکید شد، مدارک موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد باید از مسئولان عالی رتبه عربستان از جمله محمد بن سلمان، ولی‌عهد این کشور تحقیق و بازجویی شود.

در گزارش کالامار آمده است، قتل خاشقجی اعدامی فراقانونی است که مسئولیت آن بر عهده عربستان است. تحریم‌ها برای قتل خاشقجی باید شامل ولی‌عهد عربستان و دارایی‌های شخصی او در خارج از این کشور باشد. در ادامه این گزارش نیز از ریاض خواسته شده در افکار عمومی از خانواده خاشقجی عذرخواهی کرده و به خانواده او غرامت پرداخت کند.

خاشقجی در دوم اکتبر گذشته در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول کشته شد که این مساله‌ افکار عمومی جهان را جریحه‌دار کرد و موجب محکومیت جهانی گسترده‌ای شد که تا امروز هم ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد

وزارت امور خارجه لبنان امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای درباره هر گونه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد»، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای هشدار داد که هر گونه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح منجر به وقوع فاجعه بزرگ انسانی برای بیش از یک میلیون فلسطینی آواره در این منطقه، می‌شود.

در این بیانیه آمده است که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به اجرای طرح این رژیم برای کوچاندن اجباری فلسطینیان کمک خواهد کرد.

وزارت خارجه لبنان همچنین خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و کشورهای تأثیرگذار برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نقض قانون بین‌المللی بشردوستانه و قطعنامه‌های بین‌االمللی توسط این رژیم و نیز تلاش برای حصول توافق آتش‌بس دائمی در نوار غزه شد.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • قطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه