Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مغز یکی از ارگان‌های مهم بدن محسوب می‌شود که برای عملکرد و کنترل بهتر به انرژی زیادی نیاز دارد و تقریباً ۲۰ درصد از انرژی روزانه فرد را مصرف می‌کند به همین دلیل تغذیه روزانه در سلامت و عملکرد مغز بسیار تاثیرگذار است.

رژیم غذایی با عملکرد مغز ارتباط مستقیم دارد به عنوان مثال نخوردن صبحانه باعث اختلال تمرکز و حتی سر درد در افراد می‌شود اما در این میان برخی مواد غذایی هستند که به فعال‌تر شدن، جوانی و سلامت مغز کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بلغور جوی دوسر

بلغور جوی دو سر یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامت مغز بوده و سرشار از پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه مناسب برای مغز است، همچنین این ماده غذایی سرشار از مواد غذایی مفید محسوب می‌شود که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

چربی اشباع نشده

ویتامین B1 و B3

اسید فولیک

ویتامین E

پتاسیم

سلنیوم

فسفر

منیزیم

همچنین بلغور جوی دوسر علاوه بر بهبود عملکرد مغز و حافظه برای سلامت قلب نیز بسیار مفید است.

موز

موز غنی از گلوکز است و برای تامین انرژی مغز بسیار مفید محسوب می‌شود، همچنین این ماده غذایی حاوی فیبر محلول است که به بهبود عملکرد روده و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند افزون بر این غنی از ویتامین B6 است که در بهبود حافظه و خلق و خوی افراد تاثیر گذار است.

همچنین موز شامل مواد مغذی زیر است.

ویتامین B6

اسید فولیک

منیزیم

کلسیم

فسفر

پتاسیم

کلم بروکلی

کرم بروکلی یکی از سبزیجات مفید برای سلامت بدن است و مصرف آن به صورت بخارپز بسیار مفید باست و برای سلامت و بهبود عملکرد مغز نیز فواید بسیاری دارد.

کلم بروکلی غنی است از:

پروتئین

فیبر

ویتامین هایA ،C ،E و  K

افزون بر این کلم بروکلی سرشار از انواع ویتامین‌های گروه b است و به همین دلیل به تقویت حافظه کمک می‌کند.

گردو

گردو به توصیه متخصصان برای سلامت بدن کاهش کلسترول و بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه موثر است همچنین به سلامت قلب کمک می‌کند.

گردو سرشار از مواد مغذی زیر است.

اسید لینولینیک

امگا 3

فیبر

ویتامین B1، B2، B3  و B6

اسید فولیک

منیزیم

سلنیوم

مس

فلاونوئیدها

ویتامین E

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب سرشار از امگا ۳ هستند که به بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب کمک می‌کنند به همین دلیل توصیه می‌شود سه تا چهار بار در هفته ماهی چرب مصرف کنید تا به سلامت مغز و تقویت حافظه خود کمک کرده باشید.

شکلات تیره

‎شکلات تیره یک آنتی اکسیدان عالی محسوب می‌شود که حاوی پتاسیم کلسیم منیزیم و ویتامین‌های گروه B است و به بهبود سلامت مغز و قلب کمک می‌کند و از جمله مواد غذایی هستند که میتوانند به شما در حفظ سلامت مغز و فعال بودن آن کمک کنند.

شکلات تیره یک آنتی اکسیدان عالی است که حاوی مواد مغذی زیر است.

پتاسیم

کلسیم

منیزیم

تمام ویتامین های گروه B

کد خبر 447174

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • این غذاهای دوست‌داشتنی دشمن مغزتان هستند؛ فراموشی در ۷۰ سالگی در انتظارتان است
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟