Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اصفهان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با به کارگیری خلاقیت نویسندگان و شاعران فعال در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در جشنواره‌‎ای با عنوان «شهرمن» علاوه بر انتقال پیام‌های آموزشی درعرصه‌های عمومی درصدد برآمده تا با مشارکت مدنی شهروندان به طور مؤثر و مانا مفاهیم فرهنگ شهروندی را به جامعه منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته، 17 تیرماه از پوستر نخستین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان «شهرمن» رونمایی شد. نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان اصفهان «شهر من» با هدف غنی‌سازی و افزایش سطح کیفی متون ادبی فرهنگ شهروندی، متناسب با نیازهای زندگی شهروندان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

نویسندگان و شاعران فعال در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در بخش‌های داستان خردسال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال، نوجوان و بخش شعر خردسال، کودک و نوجوان می‌توانند آثار خود را تا 30 مهرماه سال جاری را به جشنواره ارسال کنند.

محمد عیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار اصفهان با بیان اینکه دنیای کودکی دنیای تخیل و زبان کودکی مملو از احساس و لطافت است گفت: قدما بر این باور بودند که اساس تفکر، تعقل و تخیل است، اگر از آدمی تعقل و تخیل گرفته شود دنیایش عبوس خواهد شد.

عیدی با اشاره به اینکه تخیل برخلاف توهم، آدمی را به واقعیت نزدیک می‌کند ادامه داد: هرچه در زیستگاه انسانی شهروندان متوهم شوند از واقعیت دور خواهند شد و هرچه متخیل شوند به واقعیت نزدیک می‌شوند.

وی افزود: زبان شعر و داستان غنی است، در نسل‌های گذشته میراث شفاهی از طریق زبان لطیف شعر و داستان به فرزندان منتقل می‌شد؛ اما امروزه متأسفانه ما با کمبود پدران و مادران قصه‌گو مواجه هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امروزه اساس آموزش با مفهوم و رهیافت «لذت بخشی» عجین شده است اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان باید آموزش هایی را برای شهروندان در نظر بگیرد تا اساس «لذت بخشی» در آن رعایت شود تا سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بتواند به اهداف خود در سطح جامعه نایل شود.

وی افزود: فرزندان ما امروز در معرض انواع آموزش‌های متکثرگرایانه هستند و متولیان توسعه فرهنگ شهروندی باید با رعایت مضامین متنوع و لذت‌بخش مسیر آموزش را پیش ببرند.

عیدی با تأکید بر اینکه اداره توسعه فرهنگ شهروندی متناسب با ضرورت‌های روز جامعه و در قالب‌های متنوع ادبی و هنری در راستای آموزش موثر شهروندان استوار است،  تصریح کرد: در دنیای امروز شهروندان در معرض انواع رسانه‌ها هستند و هنر ما این است که با تمام پارازیت‌های موجود، بهترین، زیباترین، لذت بخش ترین و متناسب ترین پیام را به مخاطب منتقل کنیم تا شهروندان پیام ما را گزینش کنند.

وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با به کارگیری خلاقیت نویسندگان و شاعران فعال در عرصه ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «شهرمن» علاوه بر انتقال پیام‌های آموزشی درعرصه‌های عمومی درصدد برآمده تا با مشارکت مدنی شهروندان به طور موثر و مانا مفاهیم فرهنگ شهروندی را به جامعه منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی اتفاق مبارکی است تصریح کرد: امیدوارم این جشنواره سرآغاز حرکتی باشد که هنر را برای هنر به خدمت نگیرد، بلکه بر کارکردهای هنر استوار باشد.

وی افزود: چنانچه موضوعات شهری از طریق هنر کارکردی در سطح جامعه تسری یابد می‌توان به نتایج مطلوب‌تری دست یافت.

عیدی با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره «شهرمن» به سمت جشنواره ای فرایندمحور گام بردارد تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با رویکرد «فرایند محور» در روز اختتامیه جشنواره در هفته اصفهان از پوستر جشنواره بعدی رونمایی کنیم.

وی افزود: امیدواریم دوستان اهل قلم در عرصه ادبیات کودک و نوجوان با به کارگیری خلاقیت و متناسب با موضوع ها، هنر را در چرخه ای به کار گیرند که با بالابردن سطح کیفی محتویات به نیازهای زندگی امروز جامعه پاسخ دهند.

یادآور می‌شود که در پایان این مراسم حکم سعید معتمدی، به عنوان دبیر نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی توسط دکتر محمد عیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار اصفهان اعطا شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جشنواره شهر من اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: فراخوان ایده‌ها در هفته فرهنگی اصفهان اعلام شده است و شهروندان می‌توانند پیشنهادات خود را برای معرفی بهتر مجموعه تخت‌فولاد و رونق‌بخشی آن در حوزه گردشگری با شماره‌گیری ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ مطرح کنند.

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: فرارسیدن این هفته بهانه‌ای شد تا ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی تخت‌فولاد را به‌عنوان گنجینه ارزشمند و معنوی در مناسبت‌های مختلف معرفی کنیم.

وی با اشاره به یکی از رویدادهایی که به‌طور مستمر در مجموعه تخت‌فولاد برگزار می‌شود، افزود: «نشست در محضر» یکی از این رویدادها است، در هفته فرهنگی اصفهان ما در محضر آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای هستیم که یکی از شخصیت‌های بارز در مجموعه تخت‌فولاد است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با بیان اینکه دو نشست تخصصی در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: نشست بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی آیت‌الله سیدمحمد باقر درچه‌ای در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و اساتید حوزه و دانشگاه حول شخصیت این فرد با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند، همچنین نشست دیگری حول محور بررسی ابعاد کلامی و اعتقادی آیت‌الله سیدمحمد باقر درچه‌ای در خیابان عبدالرزاق، بازار نیماورد در مدرسه نیماورد برگزار شد.

عمرانی با اشاره به رویداد ایده‌کاپ در بعد گردشگری تخت‌فولاد ادامه داد: تخت‌فولاد ظرفیت ایده‌پردازی بالایی دارد، ما سعی کرده‌ایم با مشارکت شهروندان در هفته فرهنگی اصفهان فعالیت این مجموعه را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: زمانی که شهروندان ما را با خلاقیت‌های خود را در ایده‌پردازی برای مجموعه تخت‌فولاد یاری کنند، ما در شرایط بهتری این سرمایه عظیم را معرفی می‌کنیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اضافه کرد: مجموعه تخت‌فولاد برای تشویق مشارکت شهروندان در ایده‌پردازی، علاوه‌بر جوایز ویژه، آن‌ها را برای تحقق آن ایده حمایت می‌کند.

وی گفت: فراخوان ایده‌ها در هفته فرهنگی اصفهان اعلام شده است و شهروندان می‌توانند پیشنهادات خود را برای معرفی بهتر مجموعه تخت‌فولاد و رونق‌بخشی آن در حوزه گردشگری با شماره‌گیری ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ مطرح کنند.

عمرانی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم بیست‌وششم خرداد به‌مناسبت «روز نکوداشت تخت‌فولاد» ایده‌های برتر را معرفی و اختتامیه ایده‌کاپ را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یک رویداد دیگر به‌عنوان «تکیه‌گرد» در تخت‌فولاد برگزار می‌شود که تکیه‌های این مجموعه در آن معرفی می‌شود، همچنین به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان روز سیزدهم اردیبهشت، شهروندان می‌توانند در تکیه خاتون‌آبادی حضور پیدا کنند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: خاتون‌آبادی از تکیه‌های کمتر دیده شده در مجموعه تخت‌فولاد است که مدت‌ها درِ آن به روی شهروندان بسته بود، اما به‌تازگی بازگشایی شده است، همچنین شهروندان می‌توانند از عناصر گردشگری و زیارتی این مجموعه استفاده کنند.

کد خبر 748141

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود