Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، استان سمنان و کلانشهرهای مشهد و شیراز در حالی با کارت قرمز مصرف روبرو شدند که مصرف برق در ساعات پیک حتی از 54 هزار مگاوات عبور کرده بنابراین کاهش 10درصدی مصرف برق در این مناطق درجهت حفظ پایداری شبکه ضرورت دارد.

نقشه پهنه بندی مصرف روزانه برق کشور حاکی از قرار داشتن استان سمنان و کلانشهرهای مشهد و شیراز در محدوده قرمز مصرف و لزوم کاهش 10 درصدی مصرف برق در این مناطق نشان می دهد که مشترکان باید با انتقال مصارف خود به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح مصرف برق خود را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متعادل شدن مصرف برق در 12 استان

این گزارش می افزاید: وضعیت مصرف برق در12 استان کشور که عمدتا در مناطق شمالی قرار دارند، متعادل گزارش شده و این استانها در محدوده سبز قرار دارند و با توجه به قرارگرفتن سایر استانها در محدوده زرد،رعایت الگوی کاهش 5درصدی مصرف برق جهت حفظ پایداری شبکه در این استانها ضروری است.
بر اساس گزارش های شرکت توانیر، پیک روزانه شبکه برق از ساعت 12 تا 16 اعلام شده و مشترکان می توانند با انتقال مصارف به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح نقش به سزایی درکاهش مصرف و پایداری شبکه ایفا کنند.

شرکت توانیر تاکید دارد که استفاده از نور طبیعی روز در ساختمان ها، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی روی 24 درجه و عدم استفاده همزمان وسایل برقی و انتقال مصارف لوازم برقی پرمصرف همچون ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، اتو و لباسشویی به ساعات غیرپیک راهکارهای ساده ای برای کاهش 10درصدی مصرف خانوارها در ساعات اوج بار شبکه خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مصرف برق شرکت توانیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، امروز یکشنبه ارتش عربستان سعودی برخی مناطق مرزی در استان «صعده» یمن را هدف قرار داده است.

خبرنگار المسیره گزارش داد که طی ساعات گذشته منطقه مرزی «شدا» در استان صعده یمن از سوی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است.

همچنین خبرنگار المسیره اعلام کرد که این منطقه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و آتش مستقیم آن به سوی شهروندان یمنی و دارایی‌های آن‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، در پی حملات ساعات گذشته عربستان به منطقه مرزی شدا، ۱۰ شهروند یمنی زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری یمنی، روستاهای مرزی یمن هر روزه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و تیراندازی نظامیان سعودی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پیراهن فصل آینده بایرن: فقط قرمز! (عکس)
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد