Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا تابش روز سه شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: با این اعتبار هفت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده لرستان ساخته و ۱۴ هزار خانه نیز تعمیر می‌شود.
وی به واحدهای احداثی اشاره کرد و افزود: از تعداد واحد احداثی حدود پنج هزار واحدمسکونی آواربرداری شده و سه هزار و ۶۰۰ واحد نیز پی کنی و بقیه مراحل آن انجام شده است و سیمان رایگان احداث این واحدها از سوی بنیاد مستضعفان تهیه و بنیاد مسکن آن را توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مردم برای احداث واحدهای سیل زده با بنیاد مسکن همکاری کنند و خود به صحنه بیایند تا با مشارکت یکدیگر و با تلاش این واحدها تکمیل شود.
وی افزود: برای اسکلت بندی واحدهای احداثی، میله گرد وفولاد در منطقه موجود است و بر اساس پیشرفت کار این واحدها بین آنها توزیع می‌شود.
تابش به واحدهای تعمیری نیز اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی ۱۲ هزار و۷۰۰ واحد مسکونی تعمیری آغاز شده و کار ۶ هزار واحد از این تعداد انجام شده و این نشان دهنده سرعت پیشرفت کاراست.
وی افزود: خوشبختانه تاکنون با پیگیری‌های انجام شده وضعیتی که بانک‌ها پیدا کردند کار به خوبی پیش می‌رود.
وی افزود: کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی به ۱۸ هزار واحد معیشتی به سیل زدگان پرداخت می‌شود که بابت اسباب و اثاثیه و جدا از تسهیلات احداثی و تعمیراتی است.

تابش به جابجایی واحدهای تخریبی در حریم رودخانه اشاره و خاطرنشان کرد: برای احداث این واحدها و جابجایی آنها زمین‌های معوض به سیل زدگان واگذا، آماده سازی و طراحی شده و جابجایی صورت می‌گیرد.
وی افزود: تکلیف برخی از این واحدها مشخص نشده که با رفع تکلیف زمین بهصاحبان آنها واگذار می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اکثر روستاهای سیل زده تعیین تکلیف شدند یکی، دو، سه مورد از این روستاها که با رودخانه تلاقی دارند نیاز به دقت نظر بیشتری برای تعیین تکلیف و تصمیم گیری دارند.
وی افزود: واحدهایی که باید در جاسازی شوند پروانه ساخت می‌گیرند و درجاسازی می‌شوند و واحدهایی که نیاز به جابجایی دارند طبق روال زمین معوض در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
تابش خاطرنشان کرد: پس از انجام کارهای مربوط به رودخانه توسط وزارت نیرو بازسازی و ساماندهی دیواره‌های ساحلی پلدختررا بنیاد مسکن به سرعت انجام می‌دهد تا پلدختر در برابر سیل‌های آینده مصون بماند.
وی احداث دیواره ساحلی شهر پلدختر را پروژه عظیمی دانست و افزود: مشاور و پیمانکار ذی صلاح پروژه انتخاب ومشاور دیگری که کل رودخانه را در گذشته بررسی و مطالعه کرده و در زمینه مسائل فنی پروژه تصمیم می‌گیرد برای آغاز کار مشخص شده است..
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد: تا چهار، پنج ماه آینده بخش‌هایی از دیواره ساحلی که شهر را در معرض خطر قرار می‌دهند تا جایی که آسیبی به شهر وارد نشود بازسازی و تکمیل و مابقی کار تاپایان سال انجام می‌شود و پس از آن با ساحل سازی توسط شهرداری پلدختر شهر زیبامی‌شود.
۷۲۷۲/‏۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا تابش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام