Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صادقی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی استان قم برگزار شد، گفت: با توجه به مشکلات اشتغالزایی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است در بخش داروسازی و داروخانه در استان یک هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و این بخش کم مشکل‌ترین بخش درکشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حجم بالای بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌های استان حقوق و دریافتی آن‌ها به موقع پرداخت و در زمینه پرداخت مالیات هم دغدغه‌ای نداریم.

رئیس انجمن داروسازان قم تصریح کرد: در زمینه تأمین داروهای بیماران خاص و سرطانی با پیگیری وزارت بهداشت با توجه به شرایط امروز کشور کمبود دارو در این زمینه نداریم و اخیراً وزیر بهداشت برای رفع مشکلات بیماران سرطانی و خاص قرارگاهی در سطح کشور و استان‌های کشور تشکیل داده است که نخستین جلسه آن با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد.

وی ادامه داد: این دستور برای برطرف کردن مشکلات دارویی این قبیل بیماران بوده تا به طور جهادی برطرف شود و با پیگیری و جدیت وزارت بهداشت وضع بهتر خواهد شد.

۹۰ درصد هزینه‌های دارویی بیماران سرطانی توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود

صادقی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های دارویی بیماران سرطانی توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ بعضی داروها بسیاری از بیمه‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر داروها را رایگان در اختیار بیماران خاص و سرطانی قرار می‌دهند.

وی افزود: مؤسسات خیریه و هم‌چنین کمیته امداد نیز در این زمینه فعالیت دارند و از سوی دانشگاه علوم پزشکی هم اعتباراتی برای تهیه داروهای بیماران اختصاص در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن داروسازان قم ادامه داد: بعضی بیماران با مراجعه به پزشک درخواست داروی خارجی کرده که این داروها گران قیمت است و تعهد پرداخت آن در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر نیست.

بار اقتصادی پروسه توزیع دارو در کشور

وی با اشاره به پروسه تولید، توزیع و نگهداری دارو در کشور بیان کرد: در بخش دارویی غیر از مشکلات تحریم و فشارهای اقتصادی با مشکل پر هزینه پروسه توزیع و نگداری و هم‌چنین حمل و نقل دارو روبرو هستیم که داروها باید در شرایط خاصی نگهداری شوند و تهیه مواد اولیه و هم‌چنین تولید آن فرآیند خاصی را می‌طلبد؛ حفظ این شرایط هزینه‌هایی را برای کشور به دنبال دارد تا در اختیار بیمار قرار گیرد.

صادقی اظهارداشت: هرچند ۹۵ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شوند ولی به دلیل وجود شرایط خاص تولید، نگهداری، توزیع و حمل ویژه توجیه اقتصادی ندارند باید این فرآیند تغییر یابد اگر در فرآیندی با مشکلی روبرو بودیم در قسمت‎های دیگری با مشکل و کمبود روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تولید دارو در داخل کم هزینه‌تر است، گفت: اگر نگاه‌ها به سوی تأمین داروی تولید داخل هدایت شود هم بار اقتصادی کشور کاهش خواهد یافت و هم در بدترین شرایط اقتصادی مانند شرایط جنگ و بحران می‌توانیم با همت در زمینه تأمین دارو خودکفا شویم و تحریم‌ها هم در زمینه دارو بی اثر خواهد شد.

رئیس انجمن داروسازان قم افزود: باید فرهنگ مردم را به مصرف داروهای داخلی بالا ببریم چرا که این داروها از مشابه خارجی کیفیت بهتری دارند و اثربخشی آن‌ها مانند داروهای خارجی است که باید ابتدا از پزشکان شروع کرد و در این زمینه باید آموزش‌هایی به کادر پزشکی داده شود.

کد خبر 4662413

منبع: مهر

کلیدواژه: قم دانشگاه علوم پزشکی قم دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا قدیمی، یک پژوهشگر اظهار کرد: در شرکت دانش بنیان روی مواد اولیه دارویی انواع داروها مانند «استامینوفن، وازراتان، متالازین، بیزوپرولول، ید پتاسیم, ید فوق خالص» کار شده است، این محصولات همگی ایرانی بوده و برای پیشرفت در برنامه‌های پیش رو نیازمند تأمین مالی است.

این پژوهشگر ادامه داد: مواد اولیه این داروها از پیش ماده پیروشیمی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت شیمی بویان از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، بیان کرد: در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم ابتدا نیاز مالی را تأمین کرده و سپس محصول با کیفیت ایرانی به تعداد بالا تولید نمائیم.

قدیمی تاکید کرد: هم اکنون محصول تولیدی فقط در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بازار صادرات و سایت این مجموعه فعال است، می‌توانیم با حمایت مسؤولان زمینه تولید و صادرات بیش از پیش را فراهم سازیم.

کد خبر 6099802

دیگر خبرها

  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • داروی ایرانی SMA به مرحله ارزیابی کیفی رسید
  • داروی ایرانی SMA در چه مرحله‌ای است؟
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟