Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌ جمعه قم گفت: قم با توجه عناوینی که برای آن واردشده و خود اهل‌بیت (ع) به قم داده‌اند تکلیف سنگینی را بر دوش ما اهالی قم نهاده و باید در جهت پیشرفت و آبادی قم به‌عنوان شهری نمونه گام برداریم. ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در مراسم افتتاح فاز دوم تولید ماهیان خاویاری در علی‌آباد سراجه داشتن نگاهی الهی را در انجام هر کاری لازم دانست و اظهار داشت: در دنیا کسانی هستند که فعالیت‌ها و تلاش‌هایشان دارای نگاه الهی و قداست نیست اما فعالیت امت ما به جهت رهبری مقام معظم رهبری دارای یک نگاه عبادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تکلیف دانستن دستورات مقام معظم رهبری و اعتقاد بر خدمت به مردم به‌عنوان عبادت خداوند افزود: انسان‌ها از طریق کسب‌وکار و تولید می‌تواند به خداوند نزدیک می‌شوند همان‌طور که جبهه‌گیری در برابر دشمنان تقرب علی الله محسوب می‌شود.

ماهی خاویار نخستین بار در مزارع پرورش ماهی مازندران استحصال شدزیرساخت‌های لازم برای پرورش ماهی خاویاری در قم فراهم شودقم| صادرات ماهی خاویار قم به کشور فرانسه

امام‌جمعه قم با تأکید بر پرهیز از داشتن نگاه خوش باورانه در برابر دشمنان ادامه داد: ما نه جز کسانی هستیم که خوش باورانه آسیب‌رسان‌ها رو نمی‌بینید و نه مانند کسانی که دنیا را ترک کرده‌اند عمل می‌کنیم، زاهد واقعی شما هستید که تلاش و کار می‌کنید.

وی به تشریح جایگاه حقیقی قم پرداخت و تصریح کرد: قم با توجه عناوینی که برای آن واردشده و خود اهل‌بیت (ع) به قم داده‌اند تکلیف سنگینی را بر دوش ما اهالی قم نهاده و باید در جهت پیشرفت و آبادی قم به‌عنوان شهری نمونه گام برداریم.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر به‌کارگیری نیروهای جوان در این حرکت روبه‌جلو گفت: با الگو گیری از حضرت علی (ع) در عبادت و کار و تلاش، آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) باید در همه عرصه‌های دینی و اقتصادی تلاش کرده و باید به این تلاش نگاهی عبادی داشت.

وی بارش‌های سال جدید را فرصتی برای ارتقا و پیشرفت  حوزه کشاورزی دانست و بیان کرد: از همه‌کسانی که در به ثمر رساندن این طرح‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند و مورد لطف خداوند قرار دارند، تشکر و سپاس گذاری می‌کنیم.

افتتاح فاز دوم تولید ماهیان خاویاری و کلنگ زنی فاز سوم آن با ظرفیت کلی پرورش 20 تن گوشت و یک‌تن خاویار  امروز با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) و امام‌جمعه قم، محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی و عباس پور میدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم و همچنین جمعی از مدیران و معاونان انجام شد.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کنسروهای رب و تن ماهی را مصرف نکنید

دکترای تخصصی علوم و صنایع غذایی گفت: از مصرف قوطی‌ کنسروهایی با سطح چرب، باد کرده، دارای نشتی و یا با ظاهر غیر نرمال و دارای کف جدا پرهیز کنید.

به گزارش مشرق، سعیده شجاعی علی‌آبادی درباره مصرف کنسروهای آماده مصرف مثل رب‌گوجه فرنگی، عوارض نجوشاندن کنسرو تن‌ماهی و ضرب‌دیدگی قوطی کنسرو مواردی را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه رب‌گوجه فرنگی در دسته مواد غذایی اسیدی قرار دارد افزود: پس از باز شدن درب قوطی کنسرو محیط مناسبی برای رشد کپک‌ها ایجاد می‌شود.

شجاعی ادامه داد: کپک‌ها توانایی تولید توکسین‌هایی تحت عنوان مایکوتوکسین‌ها را دارند که معمولاً باعث ایجاد مسمومیت‌های مزمن بر اثر مصرف طولانی مدت غذاهای آلوده به آن‌ها می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در رب گوجه‌فرنگی رشد کپک‌ها می‌تواند باعث ایجاد مایکوتوکسین‌هایی مانند آلترناریول و پاتولین شود و از آنجایی که امکان نفوذ این ترکیبات به بخش‌هایی از رب گوجه که در آنها کپک دیده نمی‌شود وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود که از مصرف رب کپک زده پرهیز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کنسرو تن‌ماهی در دسته غذاهای کم اسید بوده و کنسرو کردن آن در قوطی امکان رشد باکتری کلستریدیوم بوتولینوم را فراهم می‌کند، اضافه کرد: کلستریدیوم بوتولینوم باکتری است که توانایی تولید نوروتوکسین بسیار سمی را دارد، البته در صنعت با انجام استریلیزاسیون تجاری در دمای بالای ۱۰۰ درجه سانتی گراد اسپور این باکتری و در نتیجه امکان تولید توکسین به نزدیک صفر می‌رسد، بنابراین امکان نگهداری کنسرو تن ماهی در دمای محیط بدون نیاز به نگهدارنده وجود خواهد داشت.

شجاعی ادامه داد: کفایت فرایند حرارتی که در صنعت تولید کنسرو تن ماهی اعمال می‌شود، نگرانی وجود توکسین را در قوطی کاهش داده، اما همچنان توصیه اکید این است که قبل از مصرف کنسرو ماهی را برای ۲۰ دقیقه بجوشانید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نگرانی اصلی را در مورد تولید بوتولیسم، تولید کنسروهای خانگی و غذاهای کم اسید عنوان کرد و گفت: به‌دلیل عدم کفایت فرایند حرارتی احتمال تولید توکسین در کنسروهای خانگی وجود دارد.

نحوه مصرف باقی‌مانده کنسرو ماهی از دیگر مواردی بود که شجاعی به آن اشاره کرد و ادامه داد: توصیه می‌شود که باقی مانده تن ماهی مصرف نشود اما در غیر این صورت، در دمای یخچال (حداکثر ۳ درجه سانتی گراد) و نهایتاً برای مدت سه تا چهار روز قابل نگهداری است.

وی هشدار داد: از مصرف کنسروهایی که قوطی‌های آن بادکرده، سطح چرب یا دارای نشتی دارند و یا قوطی‌هایی که ظاهر غیر نرمال و کف دار شده‌اند پرهیز کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: توجه داشته باشید اگر قوطی کنسرو مشکلاتی همچون بادکردگی، چربی در سطح و یا ظاهر غیرنرمال دارد، برای دور ریختن آن هم دقت کنید، این کنسروها را در بسته‌بندی پلاستیکی و در دولایه انجام دهید و توجه داشته باشید که قوطی و محتویات آن را جدا از زباله‌های قابل بازیافت امحا کنید.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • این کنسروهای رب و تن ماهی را مصرف نکنید
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰هزار ‌میلیارد ریالی شیلاتی در خوزستان
  • آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود فراهم شود
  • جایگاه نخست گیلان در تولید خاویار در کشور
  • مصرف این رب ممنوع است
  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است