Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان در حاشیه بهره برداری از طرح انتقال آب به شهر جهرم در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: همه تلاش ها معطوف به آن است تا پیش از شروع فصل زمستان امسال طرح‌های مهمی همچون خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، آبرسانی به شهرستان‌های داراب و فسا از سد رودبال و آبرسانی به شهرستان قیر از سد سلمان فارسی به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از شهرهای مهم استان فارس تا افق ۱۴۲۵ از شبکه پایدار آب با کیفیت برخوردار خواهند شد افزود: بخش عمده‌ای از طرح‌های آب و برق در کشور خوداتکا هستند، و این نوید خوبی برای توسعه فعالیت ها دراین حوزه است.

وزیر نیرو ادامه داد: در برخی بخش‌ها تجهیزات جزئی مورد نیاز است که به صورت کامل آنها را تامین می‌کنیم و تحریم‌ها نتوانسته است اختلالی در تدارکات لازم برای طرح‌های مهم ما فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های داخلی کشور نیازهای منطقه را هم پاسخگو است ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های فنی و مهندسی ما در کشورهای همسایه مشغول به کار هستند و وزارت نیرو در صدر صادرات خدمات فنی و مهندسی قرار دارد.

اردکانیان با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها چهار تصفیه‌خانه در کشور مشغول به فعالیت بوده ولی روز گذشته ۲۲۳ اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در شهرستان ممسنی استان فارس به بهره‌برداری رسید، افزود: این امر حاکی از آن است که کشور ما در صنعت فاضلاب به‌عنوان صنعتی پیشرو به سرعت در حال پیشروی است.

وزیر نیرو تاکید کرد: در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۵۰ تصفیه‌خانه فاضلاب به مدار بهره‌برداری آمده است؛ به عبارتی در این مدت هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه افتتاح شده است و آهنگ توسعه این بخش تا دو سال آینده شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت تا بتوانیم ماهانه یک تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح و به مدار بهره‌برداری بیاوریم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: این امر نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و تامین آب با کیفیت مناسب برای استفاده در بخش‌های مختلف از جمله صنایع خواهد داشت.

بهره برداری از طرح انتقال آب به جهرم

طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی برای یک دوره طولانی مدت حداقل ۳۰ ساله و شبانه‌روزی آب سالم را برای مردم این شهرستان تامین می‌کند.

این طرح با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان به‌منظور رفع نیاز شرب و بهداشت جهرم تا افق ۱۴۲۰ به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب در سال افتتاح شد.

۵۰ کیلومتر خط انتقال، دو ایستگاه پمپاژ آب در خشکی، یک مجموعه تصفیه‌خانه متعارف، چهار باب مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار متر مکعب، ۳۴ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت و پست اختصاصی فشار متوسط برق و ایستگاه آبگیر شناور، از جمله اقدامات انجام شده در این طرح است.

تاکنون تأمین آب شرب و بهداشت شهر جهرم از منابع زیرزمینی صورت گرفته و کمبود آن از سد سلمان فارسی به‌عنوان منبع سطحی با قابلیت اطمینان پایدار موجود در منطقه تأمین شده است.

مجموع هزینه این طرح بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و با راه‌اندازی آن نگرانی مردم نسبت به تأمین آب پایدار، سالم و بهداشتی برطرف می‌شود.‌

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۲ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران .

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان ایران با قهرمانی تیم خراسان رضوی به پایان رسید و تیم‌های کردستان و فارس روی سکوهای دوم و سوم ایستادند.   خراسان رضوی در رده بندی مدالی مسابقات با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد، کردستان با کسب ۴ طلا و یک نقره عنوان نایب  قهرمانی را از آن خود کرد و تیم فارس با ۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز، سوم شد. 

 

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • خراسان رضوی ، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران .
  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!