Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-09@00:23:44 GMT

مزدا ۳ تیپ ۴ پیشتاز جهانی

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۴۱۹۱

مزدا ۳ تیپ ۴ در واقع همان نسل سوم خودروی مزدا ۳ است که در دو نوع سدان و هاچ بک وارد بازار شد. مزدا ۳ روی پلتفرم دو خودروی ولوو۴۰S و فورد فوکوس بنا شده و با ظاهری اسپرت و پر انرژی، رانندگی پر انرژی و هیجانی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در ادامه به بررسی مزدا3 تیپ ۴ می‌پردازیم. .به گزارش بلاغ،

طراحی داخلی

مواد استفاده شده در ساخت کابین با کیفیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استفاده از خطوط، چند برجستگی روی داشبورد ایجاد کرده‌اند، نمایشگر لمسی که کمی کند عمل می‌کند و کاربری کمی پیچیده دارد در بخش میانی داشبورد قرار گرفته است. در پایین صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع به همراه دکمه‌های کنترلی آن با طراحی زیبا قرار گرفته‌اند. غربیلک فرمان از نوع سه شاخه بوده و دکمه‌های کنترلی سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم کنترل سرعت و سیستم پاسخگویی به تلفن همراه روی آن تعبیه شده است.

فضای سر و پا برای سرنشینان جلو خودرو  مزدا۳ تیپ ۴ کاملاً قابل قبول است و در بخش عقب هم با وجود شیب روی سقف فضای کافی برای سر و زانوی سرنشینان وجود دارد و هم اینکه امکان ورود و خروج ساده فراهم شده است؛ اما در مسافت‌های طولانی افراد وقت بیشتر از ۱۸۰ سانتی‌متر احساس خستگی خواهند نمود. فضای صندوق عقب این خودرو در حدود ۳۴۰ لیتر در مدل سدان و ۵۶۶ لیتر در مدل هاچ‌بک است. صندلی‌های این خودرو در ارتفاع بالاتری نسبت به سایر رقبا قرار گرفته است و بنابراین دید مناسبی از محیط اطراف و جلو را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. شیشه عقب و ستون‌های اطراف آن به گونه‌ای هستند که دید خوبی را در بخش عقبی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

امکانات و تجهیزات ایمنی

امکانات و تجهیزات ایمنی در تیپ پایه یعنی اسپرت شامل: سیستم کنترل سرعت، کیسه‌های هوای ایمنی پیشرفته با سنسورهای سنجش وزن سرنشین، ترمز ضدقفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی (EBD)، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HAS)، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری هوشمند (DSC)،  سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، دوربین کمکی دنده عقب، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای و ترمز خودکار شهری برای سرعت‌های پایین می‌شود.

امکانات و تجهیزات ایمنی در تیپ تورینگ شامل تمام امکانات ایمنی مدل اسپرت می‌شود و علاوه بر آن‌ها سیستم نمایش نقاط کور و سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقب خودرو را هم دارد.

امکانات و تجهیزات ایمنی موجود در مدل گرند تورینگ شامل امکانات ایمنی مدل تورینگ است.

سایر امکانات و تجهیزات ایمنی که می‌توان آن‌ها را سفارش داد شامل: سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل سرعت تطبیقی و سیستم هوشمند درک علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود.

رقبای مزدا ۳ در بازارهای داخل ایران و خارجی کیا سراتو، هیوندای النترا و تویوتا کرولا هستند که مزدا ۳ به دلیل ظاهر جذاب و اسپرت خود طرفداران خاص خود را هم دارد. این خودرو هم برای مصارف شهری و هم برای جاده‌های پر پیچ و خم به دلیل سیستم تعلیق خوب آن کاربرد دارد. 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان DGA فرانسه دستور توسعه پهپاد Veloce۳۳۰ را داده که یک هواپیمای بی سرنشین با برد میان رده و همراه مهمات است که از راه دور کنترل می شود.

به گفته شرکت سازنده، پهپاد در سومین مرحله آزمایش خود مسافت ۵۰ کیلومتر را در ۱۶ دقیقه طی کرده و حداکثر سرعت آن ۲۴۸.۵۵ مایل برساعت بوده است. همچنین به گفته شرکت پهپاد فقط نیمی از تانکر سوخت خود را برای طی این مسافت مصرف کرده است.

فرانسه به طور کلی اولویتی برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین قائل نشده است اما اخیرا موضع کشور تغییر کرده و به توسعه قابلیت هایی در این بخش علاقه نشان داده است. سازمان DGA فرانسه در سال ۲۰۲۲ میلادی دو پروژه کنترل انتقال مهمات از راه دور(MTO) را انجام داد که قادر به خنثی سازی وسیله نقلیه زرهی در فاصله ۳تا ۳۱ مایلی هستند.

این آژانس در سال ۲۰۲۳ میلادی به دنبال مناقصه ای برای تهیه سیستم های مهمات سیار برای ارتش بود. همچنین فرانسه به نیاز به هواپیماهای بدون سرنشینی که راحت بتوان آنها را کنترل کرد برای کاهش مدت زمان آموزش نیروها تاکید کرده است.

پهپاد Veloce۳۳۰ مجهز به قابلیت بلند شدن از زمین و فرود عمودی است. همچنین پهپاد کامیکازه دارای هسته ای مولد شارژ برای مقابله با دفاع فعال است و همچنین یک سیستم ناوبری مستقل از GPS و مقاوم در برابر پارازیت دارد.

پهپاد مذکور می تواند ماموریت های اطلاعاتی انجام دهد. گام بعدی در این پروژه تبدیل هواپیمای بدون سرنشین به یک سیستم مهمات سیار با قابلیت کنترل از راه دور است که می تواند به تانک زرهی نفوذ کند.

کد خبر 6097986 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سیستم ترمز خودکار پیشرفته در آمریکا اجباری می‌شود
  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • (اینفوگرافیک) راهنمای سوخت رسانی به سیستم ایمنی انسان!
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد