Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی با بیان اینکه نماد بیرونی عفاف را می توان در حجاب دید که برکات و امنیت را برای ما به ارمغان می آورد گفت: زن با پوشش صحیح، رفتار مناسب و به‌دور از جلوه‌گری می‌تواند فضای جامعه را برای خود و دیگران ایمن کند.

خبرگزاری شبستان- رشت، نوشین کریمی؛ حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد ایجابی آن، ‌وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، ‌حرام بودن خودنمائی به نامحرم است، و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.

افلاطون تعریفی از زیبایی کرده است: زیبایی هماهنگی میان اجزاء است با کل. مثلاً یک ساختمان آنگاه زیباست که درها، پنجره‌ها و اتاق‌ها و غیره با کل آن ساختمان هماهنگ و متناسب باشد.

بعضی‌ها زیبا بودن را با نمایش جاذبه‌های جنسی زنانه اشتباه می‌گیرند. در حالیکه نمایش بدن نه تنها هیچ تناسبی با زیبایی ندارد بلکه ممکن است حواس دیگران را از زیبایی واقعی شما پرت کند.

بدون شک کسی حجاب را زشت نمی‌پندارد اما عده‌ای ممکن است ندانند که حجاب با شیک بودن منافاتی ندارد. حجاب ظواهر متفاوتی می‌تواند داشته باشد؛ از مدل چادر تا نحوه گره زدن روسری و...


همزمان با هفته عفاف و حجاب و دهه کرامت، شعبه عفاف و حجاب «سحر» در شهر رشت از تولیدکنندگان برتر چادر و ملزومات عفاف و حجاب کشور  در مکان بلوار رسالت، بعد از صدا و سیما، نرسیده به میدان معراج شهدا روبروی منازل نیروی دریایی، افتتاح شد.

«فضه سادات حسینی» در مراسم افتتاح این فروشگاه که با همکاری بسیج جامعه زنان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه (سلام الله) و هشتمین امام شیعیان امام رضا ( علیه السلام) اظهار کرد: همه ما یک دغدغه و درد مشترک داریم که بحث عفاف و به دنبال آن حجاب است.

 



این استاد دانشگاه و گوینده اخبار سراسری بیان کرد: تاکنون هیچ کار تبلیغی را نپذیرفته ام ولی بعضی جاها انسان فکر می‌کند که دیگر یک تکلیف است و ربطی به تبلیغ ندارد.

حسینی که دارای مدرک دکترای حقوق از دانشگاه تربیت مدرس است با بیان اینکه از کودکی پوشش چادر را انتخاب کردم و این موضوع در خانواده ما نهادینه شده است گفت: این پوشش برکات و امنیت را برای ما به ارمغان آورده پس سعی کردیم خیلی محکم نگهش داریم.

حسینی اذعان کرد: همانگونه که نماز، خمس و... در دین ما واجب هستند واجب دیگری داریم به نام «امر به معروف و نهی از منکر» که از آن به عنوان واجب فراموش شده یاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر نخواهیم خیلی تخصصی به بحث فقهی این موضوع نگاه کنیم باید گفت: با وجود تبلیغات سوء امثال کسانی همچون «مسیح علینژاد»، مسئله امر به معروف و نهی از منکر چه لسانی و چه غیر لسانی برای همه در جامعه ما سخت شده است.

حسینی افزود: زیرا فکر آن که وقتی به کسی تذکری می‌دهیم و دوربینی در بیاید و فیلمی بگیرد و در فضای مجازی برای تحریک افکار عمومی منتشر شود و زندگی مان را در حواشی خود سخت کند، آزار دهنده می‌شود.

وی همین حضور محجبه بانوان در جلسات مختلف، کلاس درس و دانشگاه، گردش و تفریح و... را نوعی تبلیغ دانست و تصریح کرد: این پوشش نوعی مبارزه با بی‌حجابی و امر به معروف و نهی از منکر است.

حسینی با اشاره به خبر بانوی محجبه خمامی که در پی اجرای رسالت امر به معروف و نهی از منکر مورد اهانت قرار گرفته بود اظهار کرد: وقتی این خبر را خواندم دلم به درد آمد چرا که یک بانو فقط به دلیل اینکه یک کار واجب را در جامعه انجام داد مورد هجمه، آنهم با این حجم از خشونت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نمی‌دانم این همه حجم از خشونت در برخورد با یک واجب الهی از کجا آمده است چرا که بسیار درد دارد، آنهم در کشوری که عنوان جمهوری اسلامی را داشته و برای به ثمر رسیدن این انقلاب و چهل سالگیش خون‌های زیادی به زمین ریخته شده است.

حسینی، امنیت کامل در کشور را برکتی دانست که مدیون خون هزاران شهدایی است که هر کوچه و خیابان و بن‌بستی را به نام آنان نام‌گذاری کرده‌ایم و ادامه داد: ما مدیون خون شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و .. هستیم و وقتی وصیت‌نامه‌هایشان را می‌خوانیم همه آنها یک سفارش مشترک به زنان، مادران، خواهران و دختران این سرزمین داشته‌اند و آنهم بحث «عفاف» است.

 



وی گفت: نماد بیرونی عفاف که می توان آن را مشاهده کرد برای همه ما  همین موضوع «حجاب» است و ما زنان بیشتر مکلف به رعایت آن هستیم اگر چه در این راستا تکلیفی هم برای آقایان مشخص شده اما ما به عنوان بانوان عفیف ایران زمین و کشوری با اصالت تکلیف داریم که مراقب پوشش خود باشیم.

حسینی، زن را اساس و عنصر اصلی خانواده و خانواده را عنصر بنیادین جامعه نامید و افزود: وقتی زن و مادر خانواده عفیف بوده و حواسش به خانواده و اطرافیانش باشد جامعه هم سالم می‌شود.

وی گفت: اگر من زن، با حجاب کامل، پوشش صحیح و رفتار مناسب، به دور از هر جلوه‌گری و مزاحمتی برای دیگران در جامعه حضور پیدا کنم، هم یک حضور امن برای خودم ایجاد کرده و کمتر در معرض خطر و آسیب قرار می‌گیرم و هم فضای جامعه را برای دیگران امن می‌کنم.

حسینی به آمار پرونده‌های طلاق و ناهنجاری‌های دختران و پسران اشاره کرد و افزود: خیلی از مواقع علت این همه خیانت‌ها و فروپاشی زندگی‌ها فضای ناایمنی است که در جامعه به وجود آمده است.

 

 

بانوی محجبه‌ای که در این مراسم کنارم نشسته می‌گوید: این روزها حال شهرم خوب نیست، روز به‌روز هم بدتر می‌شود.

«الهام میرزایی» افزود: هر چه هوا گرم‌تر می‌شود وضعیت بدتر می‌شود.

وی با نگاه امنیتی بره جامعه و آرامش برای دختران و زنان، تصریح کرد: وقتی من محجبه هستم و وضعیت داخل شهر و مسیرهایی رفت و آمدم را می‌بینم، دلسرد می‌شوم و رغبتی برای بیرون آمدن ندارم.

میرزایی گفت: خیلی‌ها بهانه‌شان این است که برای دیده شدن باید بی‌حجاب باشی، اما به نظرم این وضعیت فقط نمایش نداشته‌های یک انسان کوتاه‌فکر می تواند باشد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است با دیدن برهنگی مورد توجه و متمدن باشیم حیوانات از ما متمدن‌تر هستند، تصریح کرد: انسان افراطی در این مسئله نیستم اما گاهی واقعا قلبم بدرد می‌آید که چرا آزادی را در شل کردن حجاب و عفاف خود می‌بینند.

میرزایی بیان کرد: خیلی از دوستان و همکلاسی‌های دانشگاه من محجبه‌های شیک‌پوشی هستند که بسیار باوقار دیده می‌شوند.

 



وی اضافه کرد: خیلی‌ها استفاده صحیح و درست از لوازم و پوشاک را برای پوشاندن خود و نشان دادن زیبایی خود نمی‌دانند در حالی که با همین چیزهای به ظاهر ساده خودمان را شیک و با وقار کرده و در جامعه حضور داریم و به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و .. خود می‌پردازیم.

میرزایی گفت: خیلی وقت ها در گرمای شدید بخاطر چادری بودنمان مورد اهانت قرار گرفته‌ایم در حالی که باورمان است آتش جهنم از آتش این دنیا سوزاننده‌تر بوده و خیلی راحت می‌توانیم خودمان را از آن دور نگه داریم.

وی در ادامه بر ضرورت گستردگی فروشگاه‌های عفاف و حجاب در سطح شهرها تاکید کرد و افزود: دسترسی راحت به این فروشگاه‌ها و مناسب بودن پوشاک آن در شأن بانوان  خود تبلیغ و فرصتی برای دختران جوان و زنان فراهم می‌کند تا بتوانند حق انتخاب بهتری داشته باشند.

میرزایی همچنین از صنف پوشاک نیز گله کرد و افزود: گویا هیچ نظارتی بر تولید و عرضه پوشاکی که در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، نیست چون خیلی از مانتو و شلوارها که عرضه می‌شوند، مناسب نیستند.

وی ادامه داد: وقتی همه جا از این لباس‌ها عرضه شود و تعداد کمی از فروشگاه‌ها لباس‌های مناسب داشته باشند مردم هر آنچه را که می‌بینند، می‌خرند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد حجت الاسلام ارزانی هلال احمر زلزله مسجدسلیمان خبرگزاری شبستان شیراز امامزادگان و بقاع متبرکه هفته عفاف و حجاب امنیت و آرامش استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند