Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت، با حضور خدام حرم رضوی در مهدیه روستای بنستان بهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، جشن زیر سایه خورشید به مناسبت  دهه کرامت، با حضور خدام حرم  رضوی در مهدیه روستای بنستان بهاباد برگزار شد. 

حجت الاسلام محمد رضا خاتمی در این مراسم  بیان کرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید،ظرفیتی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاتمی با بیان اینکه به واسطه بارگاه مطهر و منور امام هشتم خیرات و برکات فراوانی بر سرزمین جمهوری اسلامی ساری و جاری است، افزود: پرچم بارگاه ملکوتی امام هشتم در بین مردم، پشتوانه قرآنی دارد.


سرپرست خدام رضوی در بهاباد تصریح کرد: برای هفتمین سال پیاپی شهرستان بهاباد میزبان خادمان امام رضا(ع) در دهه کرامت است و این حضور  نقش مهمی در ترویج  ارزش‌ها و معارف دینی اهل ‌بیت دارد.


وی افزود: هدف این برنامه برقرار کردن ارتباط قلبی با ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) و الگو برداری از سیره عملی ایشان است.


این مقام مسئول گفت: عشق به ولایت به ویژه علی بن موسی الرضا(ع) در بین ملت ایران موج می زند و به جرات می توانم بگویم که قله این موج در منطقه محروم بشاگرد می توان مشاهده کرد.


خاتمی افزود : جشنهای زیر سایه خورشید از سال ۱۳۸۷ با هشت کاروان از هشت شهر ایران کار خود را آغاز کرد و به همت شبکه جوانان رضوی علاوه بر نقاط مختلف شهری، روستایی و عشایری در ۳۱ استان کشور طی این سالها به ۲۷ کشور حضور نیز تسری یافته است.


وی هدف اصلی جشنهای زیرسایه خورشید را ایجاد فضای زیارت از راه دور و توسل به امام رضا (ع) اعلام و بیان کرد: تقویت نشاط دینی و وحدت میان اقوام و مذاهب اسلامی از دیگر اهدافی است که در این جشنها دنبال می شود.


سرپرست خدام رضوی  گفت: همچنین ۷۱ کاروان رضوی زیرسایه خورشید در داخل کشور با حضور ۲۰۰ نفر از خدام حرم مطهر رضوی، ۷۱ مبلغ روحانی و ۷۱ مداح و قاری قرآن روزانه ۱۶ ساعت فعالیت دارند و در طول ۱۱ روز دهه کرامت ۱۰ هزار برنامه فرهنگی را اجرا می کنند.


اجرای مداحی توسط خدام رضوی ، گرداندن پرچم متبرک رضوی وبوسه مردم بر پرچم ، پخش نمک ونبات ازدیگربرنامه های این مراسم بود .


روستای بنستان در فاصله 20 کیلومتری شهرستان بهاباد قراردارد که 14 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و بالغ بر 500 خانوار در این روستا زندگی می کنند که شغل اکثرشان کشاورزی ودامداری است .

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت دهه کرامت در فارس شیراز زلزله مسجدسلیمان اردبیل هلال احمر حجت الاسلام ارزانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع شبستان یزد زیر سایه خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد