Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۱۷ نفر مشترک آب شهری استان هستند و در تمام شهرهای آذربایجان‌غربی تاسیسات آبرسانی وجود دارد و انشعاب آب نیز برای تمام مشترکان این شهرها واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه توزیع آب شهری هستند که افراد باقی مانده در حاشیه شهرها سکونت داشته و از طریق انشعاب‌های غیرقانونی از نعمت آب شرب بهره مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ساماندهی انشعاب‌های غیرمجاز آب و فاضلاب در آذربایجان‌غربی اجرایی شده که هدف اصلی آن شناسایی مصارف غیرمجاز و درآمدهای مربوط به آب بها، کارمزد دفع فاضلاب و خسارات وارده بر شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب بود، به طوری که در قالب این طرح، محلات هدف وانشعابات غیرمجاز شناسایی و بررسی های لازم به منظور ارائه خدمات آب به محلات هدف بررسی و انشعاب غیردائم برای محلات هدف دارای امکان قانونی و فنی انجام شد.

وی با بیان اینکه ۶۵.۲ درصد جمعیت شهری آذربایجان غری نیز در حال حاضر تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند، گفت: تاکنون ۳۷۱ هزار و ۶۵۹ فقره انشعاب در استان واگذار شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به جوان تر بودن ارائه خدمات در بخش فاضلاب، نسبت به بخش آبرسانی، یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۲۹۰ نفر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی اضافه کرد: فقط ۱۳ شهر استان از تاسیسات فاضلاب و ۱۱ شهر نیز از انشعاب فاضلاب بهره مند هستند که تلاش برای بهره مندی سایر شهرهای استان از خدمات این بخش همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه آب شرب شهروندان از طریق چاه های فعال و چشمه های آب تامین می شود، افزود: با تغییرات اقلیمی و عوامل مختلف، برخی چاه های آب از چرخه مصرف خارج می شوند که برای جبران آن، نسبت به شناسایی منابع آب جدید که با استانداردهای ملی و جهانی مطابقت داشته باشد، اقدام می کنیم.

اکبری گفت: تعداد کل چاه های آب استان ۲۴۶ حلقه است که از این تعداد ۱۹۶ چاه فعال بوده و برای تامین آب شرب مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در این میان حجم کل مخازن استان ۴۱۴ هزار و ۷۲۰ مترمکعب بوده که از این میزان ۳۹۰ هزار و ۲۳۰ مترمکعب از مخازن در مدار بهره برداری هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری است که ظرفیت این تصفیه خانه ها ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و اجرای پروژه های مختلف به منظور نجات این دریاچه از خشک شدن، وظایفی به عهده شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گذاشته شده که در این راستا انتقال پساب مصرفی پس از تصفیه و بهینه سازی شدن، به دریاچه ارومیه سرریز می شود.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع آوری فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اقتصاد انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم

محله نوکان در ورودی شهر کرمانشاه واقع شده است. مدتی است معابر این شهر در بخش ورودی با پس زدگی آب فاضلاب همراه شده است و مشکلاتی را برای تردد رانندگان و عابران به وجود آورده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمانشاه

بیشتر بخوانید:

نحوه آبیاری درختان و هدر رفت آب در برخی از معابر دولت آباد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم