Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،  نصرالله دریابیگی امروز  در دیدار تشکلات کارگری و بازنشستگان استان با رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران در فریدونکنار  افزود: امروز کارگران از مشکلات عدیده ای برخوردار هستند که باید با جدیت بررسی شود.

وی بیان داشت: مشکل فعلی ما این است که اکنون با مشکلات مخابرات روبرو هستیم و با توجه به اینکه کارگران  در بخش های مختلف کاری، قانون اساسی و رهبری و اصل 44 را قبول دارند اما اصل 44 این نیست که فقیر، فقیرتر و پولدار، پولدارتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریابیگی گفت: در بحث واگذاری مخابرات استان مازندران، باید توجه شود تا همچون خصوصی سازی های دیگر بر مشکلات افزوده نشود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران افزود: نهاد های کارگری مظلوم از یک سوراخ چندین بار گزیده شد و زمین ها تغییر کاربری داده شد و کارگران اخراج شدند و آخرین مرحله مخابرات مازندران است که اگر کاری از سوی مسوولان انجام نشود؛ مخابرات هم به این درد گرفتار می شود.

وی ادامه داد: عدالت اکنون مخدوش شده و قانون کار بدرستی برای کارگران اجرایی نمی شود.

این مسوول گفت: بحث دیگر قراردادهای موقت کار  است که 95 درصد کارگران مازندران،  در کارگاهها و فروشگاهها و شرکت های خدماتی استثمار می شوند و سفید امضا می کنند و امنیت شغلی ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار کرد: مشکلات معیشتی وجود دارد و با این حقوق کارگران و بازنشستگان نمی شود زندگی کرد.

دریابیگی افزود: مازندران  130 هزار بازنشسته دارد که 70 درصد بازنشستگان مازندران حداقل بگیر هستند.

وی ادامه داد: خواهان قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم و عدالت اجتماعی که در ویترین مانده است و در سفره ما جاری نمی شود، اجرایی شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی و مشکلات مختلف کارگران بیان داشت: هیچ درصدی در تامین اجتماعی سهم نداریم و اخیراً طرحی توسط کانون عالی بازنشستگان و شوراها و مجمع نمایندگان دادیم که هیات امنا باید از بین برود .

دریابیگی گفت: ترکیب ارکان سازمان تامین اجتماعی تغییر کند و عدالت اجتماعی رعایت شود تا همه نماینده داشته باشند. 

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح را اجرایی کنند تا ما در ارکان تامین اجتماعی سهیم باشیم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران همچنین با اشاره به تبعیض موجود در بین کارکنان تامین اجتماعی و کارگران گفت: متوسط حقوق بازنشسته کارمند تامین اجتماعی 4 میلیون و 800هزار تومان است در حالی که حقوق کارگر بازنشسته که صاحب  اصلی این سازمان است، 2میلیون و 200 هزار تومان است و این تبعیض آشکار است. 

دریابیگی ادامه داد: شرکت نکا چوب و  واحدهای مختلف مشمول افزایش حقوق قرار نگرفتند و  امیدواریم پیگیری شود.

وی افزود: متاسفانه دست هایی ناجوانمردانه از خارج از کشور، یاس و ناامیدی را در جامعه رواج دادند که کاری در مملکت ما نشد و اصل انتخابات را امر به معروف می دانیم که باید همگان حاضر شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: بیمه بیکاری کارگران ساختمانی و همسان سازی حقوق مهم است که باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد عمل شوند تا مردم با دلگرمی در انتخابات حاضر شوند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تغییر کاربری حقوق مشکلات نمایندگان مجلس شورای اسلامی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئویی از یک کارگر باربری این ورز‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود. این کارگر در حال حمل یک یخچال سنگین وزن دیده می‌شود و طبیعتا برای این کار مزدی بالاتر از کارگری دریافت نمی‌کند. 

برخی کاربران با اشتراک این عکس از صولت مرتضوی، وزیر کار خواستند این ویدئو را ببینید تا سختی‌های شغل کارگران را بیشتر درک کنند.

منبع: برترین‌ها

tags # حقوق کارگران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد