Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد در همایش توسعه روستایی فارس افزایش سهم دهیاری‌ها از اعتبارات ناشی از عوارض سوخت از ٢٠ به ٣٥ درصد و تدوین لایحه اصلاح قوانین خودکفا را از جمله مواردی عنوان کرد که به رفع خلاهای قانونی و جایگاهی دهیاران کمک می‌کند.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور بیان کرد: هر دولتی با آغاز فعالیت خود ‌یک سیاست محوری را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اصلی ترین سیاست‌های وزارت کشور در بحث توسعه متوازان و پیشرفت پایدار ایران را توزیع عادلانه خدمات و امکانات است.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: عدم توجه به روستاها و شهرهای کوچک در طول دهه‌های گذشته مشکلی ایجاد کرده که نظام شهری ما را دچار خدشه کرده است.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: نظام شهری کهکشانی ابران در سال‌های دور، مجموعه‌ای از نظام زنجیره‌ای ایجاد کرده ک خالی شدن روستاها از سکنه نتیجه آن است.

جمالی نژاد با اشاره اینکه در سیاست‌های ابلاغی رهبری نیز بر توزیع متوازن جمعیت تاکید شده، افزود: شرط توسعه پایدار گسترش توزیع متوازن جمعیت در کشور است.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی دهیاری‌ها، توسعه فضای سبز روستایی، افزایش تعاملات بین دستگاهی، توسعه بازارهای محلی در روستاها، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های موضوع محور و راه‌اندازی ده سراها را از جمله مواردی عنوان کرد که تا پایان امسال توسط معاونت متبوع در وزارت کشور دنبال خواهد شد.

جمالی نژاد اعتقاد دارد که توسعه کشور از روستاها می‌گذرد، چرا که روستاها مراکز مولد هستند.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: دهیاران نگران تقویت جایگاه نهاد قانونی دهیاری‌ها هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطر نشان کرد:  سرانه اعتبارات تخصیصی به روستاهای دارای دهیار به ٢٤٠ هزار رسیده و ٢٢٠ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال توسعه پایدار مهاجرت وزیر کشور مهاجرت از روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکار‌های تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکار‌های رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند