Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،علی دارابی در آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی و نخستین دوره برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران که عصر امروز در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با ۱۵۰ شبکه رادیو و تلویزیونی به بیش از ۳۵ زبان فراملی، اقدام به تولید و پخش برنامه‌های مختلفی می‌کند و در این بین سهم استان‌ها ۸۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این شبکه‌ها در هر استان در خدمت فرهنگ، هنر، توسعه پایدار و مردم آن سرزمین هستند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مراکز استانی وظیفه دارند اولویت‌های ۱۰ گانه‌ای را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، گفت: از جمله اولویت‌ها این است که پیوست‌های فرهنگی- هنری مبتنی بر حوزه رسانه‌ای توسعه پایدار هر استان را با کمک مسئولان امر تدوین و اجرا کنند، زبان مردم باشند و پرسشگر، ناظر و چشم و گوش مردم در برابر مسئولان باشند، حامی و همراه مسئولان در انعکاس خدمات و عملکرد آن‌ها باشند، در نقش مشاوری امین برای مسئولان در نقد مشفقانه و ناصحانه برای برطرف کردن نواقص کار‌ها از عهده برآیند، در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان تلاش کنند و در جذب توریسم، گردشگر، جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت آنان در امر توسعه و پیشرفت استان کمک بایسته‌ای داشته باشند.

دارابی بیان  کرد: اولویت دیگر این است که شبکه‌های استانی باید زبان، لهجه، گویش، نژاد، مذهب، آداب و رسوم، پاره فرهنگ‌های هر استان را در خدمت اتحاد و وحدت ملی بخدمت بگیرند و در پویایی و مانایی فرهنگ کهن و با سابقه این سرزمین تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مراکز استانی صدا و سیما باید فرصتی برای شناسایی و کشف استعداد‌های جوان در عرصه فرهنگی- هنری فراهم سازند خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت سالم و سازنده میان هنرمندان بومی برای تولیدات فاخر، پیشگامی در عدالت رسانه‌ای، همراهی با مردم در شادی‌ها، غم‌ها و بحران‌ها و اطلاع‌رسانی، آموزش، پر کردن اوقات فراغت و اهتمام برای افزایش سواد رسانه‌ای، از دیگر اولویت‌ها و سیاست‌های برنامه‌ای صدا و سیمای مراکز به شمار می‌روند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: کرمانشاه در دو سال اخیر در معرض زلزله و سیل بوده و خرابی‌ها و ویرانی‌های زیادی توسط مردم این دیار تحمل شده است که در این رابطه از مهم‌ترین اقدامات مسئولان ارشد کشور و استان این بوده و هست که چهره شاد و نشاط به استان دمیده شود، به خصوص کودکان و نوجوانان که در این بلایای دچار بحران‌های روحی و عاطفی شده‌اند در اولویت برای تبسم، خنده و نشاط هستند.
دارابی ادامه داد: این جشنواره به کمک مردم و مسئولان آمده تا به سهم خود بتواند بخشی از آلام و آسیب‌ها را کاهش دهد و با ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌کند از جمله راه‌اندازی هفته فرهنگی- هنری استان، برنامه‌سازان محبوب کودک و نوجوان بتوانند در شهر‌ها و شهرستان‌ها و مناطق زلزله‌زده با اجرای برنامه‌های شاد، ساعات و اوقات خوشی را برای کودکان این سرزمین فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره پویانمایی فرصتی برای معرفی و بازنمایی استان و ظرفیت‌های آن است خاطرنشان کرد: این رویداد مهم، شناسامه فرهنگی و هنری برای هر استان ایجاد می‌کند، امکان دیدار چهره به چهره هنرمندان با مردم را فراهم می‌سازد و از همه مهم‌تر آنکه شرکت‌کنندگان در جشنواره مُبلغ و معرف کرمانشاه و مردم مهربان، نوعدوست و سلحشور آن و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن به وسعت ایران می‌شوند.
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما اضافه کرد: دستاورد‌های مهمی که برپایی رخداد‌های فرهنگی – هنری مثل جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی برای استان میزبان دارد، در افزایش وحدت و همبستگی مردم و مسئولان و ارتقاء دانش و آگاهی آنان در عرصه فرهنگ و هنر تاثیر بسزایی خواهد داشت همچنین به توسعه زیرساخت‌ها، عمران و توسعه استان و بالاخص رسانه استان کمک شایانی دارد.
وی در ادامه اولویت‌های صدا و سیمای مراکز در حوزه پویانمایی (انیمیشن) و برنامه‌های عروسکی را مورد توجه قرار داد و گفت: پویانمایی و برنامه‌های عروسکی دو حوزه از هنر و صنعت هستند که هم بازار گسترده‌ای برای اشتغال‌زایی و درآمدزایی دارند و هم عرصه‌ای بزرگ برای کار‌های فرهنگی، تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.
دارابی با اینکه مخاطبان و جامعه هدف برنامه‌های عروسکی و پویانمایی طیف وسیعی از اقشار سنی هستند تصریح کرد: از بزرگسالان تا خردسالان، همگی پای اینگونه برنامه‌ها می‌نشیند اگرچه خردسالان، کودکان و نوجوانان و جوانان را باید مخاطبان اصلی آن برشمرد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی تاکید کرد: بخش خصوصی و غیر دولتی کار‌ها و خدماتی در خور تقدیر در این حوزه انجام داده است البته صدا و سیما هم گام‌های بزرگی در حوزه پویانمایی و عروسکی برداشته، اما همه این‌ها با آن قله و هدفی که باید برسیم فاصله بس زیاد و معناداری دارد.
وی با بیان اینکه جشنواره تلاش می‌کند کارگاهی بزرگ برای آموزش و انتقال تجربه میان هنرمندان و برنامه‌سازان باشد افزود: درصدد هستیم از طریق این جشنواره و هم‌افزایی ظرفیت‌ها، بتوانیم بازار بزرگی را در منطقه و جهان به دست آوریم.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

صدا و سیما گام‌های بزرگی در حوزه پویانمایی و عروسکی برداشته است 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود