Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:54:36 GMT

جشن امضای انتشار چهار عنوان کتاب خرمشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۵۹۳۵

جشن امضای انتشار چهار عنوان کتاب خرمشهر برگزار شد

جشن امضای انتشار چهار عنوان کتاب خرمشهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی، حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و مرتضی سرهنگی مدیردفتر ادبیات پایداری و مقاومت و نویسندگان این کتاب‌ها در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هر چه مبارزات پیچیده و سخت می‌شود نقش زنان به ویژه نقش زنان مومنه بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استکبار می‌خواهد تنها یک چهره مورد نظر خود را از زن به ما تحمیل کند اما زن مقاومت و مومنه تداعی‌گر راه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) است و ۷۰۰۰ زن شهیده ما این را ثابت کرده‌اند.

وی یادآور شد: در جنگ فرهنگی نیز نقش زنان متفاوت است و آنها می‌توانند رسالتی که بر دوش دارند را به خوبی به سرانجام برسانند.

در این مراسم، همچنین محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری گفت: ادبیات جنگ در دنیا خواستگاه دیگری دارد و با ایران بسیار متفاوت است. در ایران با توجه به نقش مؤثر زنان در دفاع مقدس این خواستگاه تفاوت‌های خاصی در خود نهفته دارد و نقش پررنگ زنان را به خوبی به تصویر می‌کشد. ایران در دوران دفاع مقدس با یک ارتش مجهز و منظم جنگید و در این میان مادران و زنان در تشویق و پشت‌گرمی دادن به مردان برای مقابله با دشمن نقش غیرقابل انکاری ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به انتشار آثار مختلف از نقش زنان در جنگ که به عنوان رزمنده و امدادگر، حضور داشتند، گفت: انتشار چنین آثاری جریان‌ساز است و در واقع می‌توان گفت انتشار این آثار آغاز راه طولانی محسوب می‌شود و ما در این زمینه وظیفه‌ای بزرگ بر دوش داریم که باید آن را به سرانجام برسانیم تا بتوانیم از این طریق نقش زن ایرانی را به دنیا بشناسانیم.

همچنین مرتضی سرهنگی مدیردفتر ادبیات پایداری و مقاومت حوزه هنری یادآور شد: زمانی این باور را در ما به وجود آورده بودند که مردم ایران نمی‌توانند از آب و خاک خود دفاع کنند اما این باور در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یعنی زمان آزادسازی خرمشهر به کلی باطل شد و از آن روز به بعد و در طول جنگ دشمنان تمام نیرو و امکانات خود را به کار گرفتند تا از موفقیت‌های ایران جلوگیری کنند زیرا برگشت از این باور برای دنیا بسیار سنگین بود. در این میان نمی‌توان نقش بانوان را در عرصه‌های مختلف نادیده گرفت.

وی در ادامه سخنانش خاطراتی از مصاحبه‌های خود را با بعضی از افسران عراقی که در اسارت ایران به سر می‌بردند، بیان کرد.

در این مراسم، سمیه شریفلو نویسنده کتاب «زیباترین روزهای زندگی»، خاطرات سیده فوزیه مدیح، فاطمه دوست‌کامی نویسنده کتاب «صباح» خاطرات صباح وطنخواه، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب «ساجی»، خاطرات نسرین باقرزاده و فائزه ساسانی‌خواه نویسنده «کتاب چراغ‌های روشن شهر» در مورد نحوه نگارش این کتاب‌ها سخنانی بیان و کتاب‌های منتشره را امضا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسا هم در شب قهرمانی رئال جام گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، تیم زنان بارسلونا روز گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ فوتبال این کشور در زمین گرانادا روبه‌روی این تیم به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 1-4 برابر این تیم به پیروزی دست پیدا کند.

کسب سه امتیاز این بازی باعث شد که آنها با ۷۶ امتیاز از ۲۶ بازی همچنان در صدر جدول بمانند و اختلاف امتیازشان با رئال مادرید که نزدیک‌ترین تعقیب کننده آنها بود به ۱۵ امتیاز برسد و به این ترتیب در فاصله چهار هفته تا پایان رقابت‌های لیگ عنوان قهرمانی را به دست آورد.

این پنجمین فصل متوالی است که تیم زنان بارسلونا موفق می‌شود در رقابت‌های داخلی اسپانیا به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند و تعداد قهرمانی‌هایش را به عدد ۹ برساند. اتلتیک با پنج، لوانته با چهار و اتلتیکو مادرید هم با چهار قهرمانی پس از آنها قرار دارند.

این تیم حالا آماده است تا در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا روبه‌روی لیون به میدان برود و انتظار می‌رود که بتواند این جام ارزشمند را هم بار دیگر از آن خود کند.

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • بارسا هم در شب قهرمانی رئال جام گرفت!
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • واکنش حجازی به اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است