Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@22:39:41 GMT

تنش تجاری آمریکا این بار با هند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۶۰۹۴

تنش تجاری آمریکا این بار با هند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه شنبه هند را که نیمه ژوئن گذشته (خرداد) تعرفه‌های گمرکی اضافی بر واردات آمریکا به این کشور وضع کرده بود، مورد انتقاد شدید قرار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود از این موضوع انتقاد کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاخ سفید اوایل ژوئن (اواخر اردیبهشت) گذشته اعلام کرده بود که به امتیازات تجاری داده شده به واردات هند به آمریکا پایان می‌دهد.

دهلی نو از سال‌ها قبل از نظام تعرفه ترجیحی در قبال بازار آمریکا استفاده می‌کرده است که بر اساس آن به بازار آمریکا دسترسی آزاد دارد.

دونالد ترامپ قبلا از این موضوع انتقاد کرده است که آمریکا دسترسی کافی به بازار هند ندارد. هندی‌ها نیز بعد از آنکه ترامپ قانع نشد هند را از افزایش تعرفه واردات اعمالی بر فولاد و آلومینیوم معاف کند، در خرداد گذشته برخی محصولات وارداتی آمریکا مانند سیب و بادام را مشمول تعرفه‌های گمرکی اضافی کرد.

فرانس پرس افزود: میزان کسری تجاری آمریکا با هند در سال ۲۰۱۸ به حدود ۲۱ میلیارد دلار بالغ می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را غیرقابل قبول ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد