Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:31:55 GMT

یک سفر حج برای متحول شدن انسان کافی است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۶۹۷۲

یک سفر حج برای متحول شدن انسان کافی است

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 18 تیرماه در دیدار با مدیر حج و زیارت استان،‌ با اشاره به اینکه حج تحولات خوبی در مدیران، مسئولان و احکام ایجاد کرده است، گفت: طبق فتوای مراجع، انسان می‌تواند مفرده را برای خود و دیگران انجام دهد.

وی معدل نمره مدیران حج گیلان در اعزام زائران را بالا عنوان کرد و افزود: گیلان از زائران فرهیخته، فهمیده و با ادب برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه خدمت به زائر نخستین وظیفه مسئولان کاروان‌های زیارتی محسوب می‌شود، بیان کرد: هر کدام از زائران از سلیقه منحصربه‌فردی برخوردارند و داشتن سعه‌صدر توسط مسئولان کاروان‌ها حائز اهمیت است.

آیت‌الله فلاحتی سعه‌صدر و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های مسئولان کاروان‌های زیارتی برشمرد و تصریح کرد: مدیر کاروان زیارتی در سخت‌ترین لحظه‌ها باید با چهره گشاده با زائر مواجه شود.

وی با بیان اینکه سفر حج باید در درون و زندگی افراد تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: بدترین امر این است که انسان سر سفره حج بنشیند و بهره‌ای از معنویت نبرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان یک سفر حج برای متحول شدن انسان را کافی عنوان کرد و گفت: فردی که زیاد به حج سفر می‌کند باید دنیایی را متحول کند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تشکیل رژیم صهیونیستی، یادآور شد: رژیم جعلی صهیونیستی ساخته آل‌سعود است.

حسن فعال،‌ مدیر حج و زیارت استان گیلان نیز،‌ از اعزام تعداد 470 نفر از زائران این استان به حج سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال زائران گیلانی در قالب چهار کاروان از شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، رشت و لنگرود اعزام می‌شوند.

وی تعداد 60 درصد از زائران گیلانی را بانوان عنوان کرد و افزود: 40 درصد از زائران مرد هستند؛ ضمن اینکه مسن‌ترین زائر 85 سال و جوان‌ترین زائر 16 سال سن دارد.

فعال از پرواز زائران حج گیلان از دوم مردادماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اعزام زائران به حج مدت 28 روز طول می‌کشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان

به گزارش قدس آنلاین، ۲۰۰۰ نفر از بانوان اصفهانی در گلستان شهدای اصفهان حضور یافته و با تجدید میثاق بر سرمزار شهید زاهدی و نثار گل بر مزار این شهید به سوی گلستان شهدای کرمان عازم شدند.

کاروان دختران حاج قاسم با سربند یا زهرا و پلاکارت‌های " حجابم افتخارم" و تصاویر از حاج قاسم در مصلی امام علی (ع) کرمان هم پیمان شدند و به سمت بیت‌الزهرا به راه افتادند.

این کاروان، بزرگترین اردوی دخترانه کشور است که از گلستان شهدای اصفهان شروع و به گلستان شهدای کرمان ختم شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • گفت و گوی مهر با زائران سرزمین وحی در گیلان
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران