Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی دارابی عصر سه شنبه در آئین آغاز به کار دومین جشنواره پویانمایی و نمایش های عروسکی تلویزیونی ایران در تالار انتظار کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۵۰ شبکه رادیو و تلویزیونی که به بیش از ۳۵ زبان در حال پخش است، افزود: از این تعداد بیش از ۸۰ شبکه استانی و در خدمت فرهنگ، هنر، توسعه پایدار و خدمتگزاری به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه صدا و سیمای استان ها وظیفه دارند اولویت های ۱۰ گانه را به عنوان اولویت کاری در دستور کار قرار دهند، گفت: نخستین اولویت این است که پیوست های فرهنگی، هنری مبتنی بر حوزه توسعه پایدار هر استان را با کمک مسئولان امر تدوین و اجرا کنند.

او با تاکید بر اینکه شبکه های استانی باید زبان مردم، پرسشگر، ناظر و چشم و گوش مردم در برابر مسئولان باشند، تاکید کرد که این شبکه ها همچنین باید حامی و همراه مسئولان در انعکاس خدمات و عملکرد آنها و مشاوری امین برای مسئولان از طریق نقد مشفقانه و مصلحانه برای برطرف کردن عیوب و خدمت رسانی بیشتر باشند.

وی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: دولت و شخص استاندار کرمانشاه با خدمات بزرگ جهادی که انجام دادند باید در شبکه های استانی این خدمات را انعکاس دهیم و مردم را در جریان خدمات رسانی قرار دهیم.

وی افزود: رسانه های استانی باید در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان ها نیز تلاش کنند و در جذب گردشگری و جلب سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه، آبادانی و پیشرفت استان کمک بایسته ای داشته باشند.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود یاداوری کرد که شبکه های استانی باید زبان، لهجه، گویش، نژاد، مذهب، آداب و رسوم، خرده فرهنگ ها و پاره فرهنگ های هر استان را در خدمت اتحاد و وحدت ملی به خدمت بگیرند.

دارابی به وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشییع از گذشته تا به حال در این خطه برای وحدت و سربلندی این کشور اشاره کرد و افزود: شیعه و سنی در این منطقه برای پویایی و مانایی فرهنگ کهن و با سابقه این سرزمین تلاش می نمایند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد که شبکه های استانی باید فرصتی برای شناسایی و کشف استعدادهای جوان در عرصه فرهنگی و هنری را فراهم سازند و امکان رقابت سالم و سازنده میان هنرمندان بومی برای تولیدات فاخر را ایجاد نمایند.

او یادآوری کرد که شبکه های استانی صدا و سیما باید در عدالت رسانه ای پیشگام شوند و خدمات خود را در اختیار مخاطبان رسانه ای قرار دهند و در این راستا استان های کمتر برخوردار و مرزی در صدر این عدالت رسانه ای قرار دارند.

او تصریح کرد: در دوران مدیریت مهندس علی عسکری در کسوت ریاست سازمان صدا و سیما از جمله راهبردهای مهمی که در معاونت استان ها تعریف شد، تمرکز زدایی و پرهیز از اینکه همه رخدادها و برنامه ها مهمی که جریان ساز فرهنگی است در تهران انجام شود و اکنون شاهد هستیم که در استان ها و به خصوص در استان های مرزی که در خط مقدم توسعه و دفاع از کشور و میهن هستند، این اتفاق در حال افتادن است.

معاون امور استان های سازمان و صدا و سیما همچنین تاکید کرد که شبکه های استانی باید در شادی ها، غم ها و بحران ها و حوادث در کنار مردم و همراه آنها و در خط مقدم جنگ نرم باشند.

دارابی افزود: میزان مخاطب و رضایت مندی آنها از برنامه های صدا و سیمای استان ها برای ما اهمیت ویژه ای دارد چرا که مخاطب و رضایت مندی آنان اصلی ترین سرمایه رسانه برای برنامه سازی، تولید، پویایی و ماندگاری است.

او گفت: اطلاع رسانی، آموزش، پر کردن اوقات فراغت و اهتمام برای افزایش سواد رسانه ای از دیگر اولویت های برنامه ها و رویکرد برنامه سازی شبکه های استانی است.

او اضافه کرد: صدا و سیمای مراکز استان ها آئینه تمام نمای ایران اسلامی است و ما در همه مراکز استان ها تلاش داریم که صدای راستین ملت بزرگ ایران و شایستگی نمایندگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور را داشته باشیم.

ایجاد شادی و نشاط مهمترین هدف برگزاری جشنواره است

معاون امور پارلمانی سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کرمانشاه در ۲ سال اخیر در معرض زلزله و سیل بود که خرابی ها و ویرانی های به وجود آورد و باعث غم ها و غصه هایی میان مردم شد اما آنچه مهم است مدیریت بحران است که توانستند از تهدیدها فرصت بسازند و غم ها را تبدیل به شادی کنند.

دارابی افزود: امروز که در استان کرمانشاه آئین افتتاحیه جشنواره پویانمایی را برگزار می کنیم چهره استان متبسم و شاد است و مسئولان استان برای بحران های روحی و عاطفی تدابیر خوبی اندیشیدند و برگزاری این جشنواره یکی از گام های بزرگ و قابل تقدیر استاندار و سایر مسئولان برای ایجاد شادی و نشاط در استان است.

او گفت: جشنواره به کمک مردم و مسئولان آمده تا بخشی از آلام و آسیب ها را کاهش دهد و با ظرفیت هایی که از طریق هفته فرهنگی و هنری استان ایجاد می کند و با همکاری برنامه سازان کودک و نوجوان با اجرای برنامه هایی اوقات خوشی را برای کودکان این سرزمین فراهم سازند.

او همچنین یادآوری کرد که جشنواره فرصتی برای معرفی و بازنمایی استان و ظرفیت های آن و شناسنامه فرهنگی هنری برای هر استانی ایجاد می کند و همچنین زمینه دیدار چهره به چهره هنرمندان با مردم را فراهم می سازد و از همه مهمتر آنکه شرکت کنندگان در جشنواره از سراسر کشور خود بهترین مبلغان و مرجان استان کرمانشاه در کشور خواهند بود.

او دیگر دستاورد مهم دیگری که بر پایه رخدادهای فرهنگی هنری مانند این جشنواره به دست می آید را افزایش وحدت و همبستگی مردم و مسئولان و ارتقای سطح دانش و فرهنگ و هنر است.

پویانمایی هنر و صنعتی با بازارهای گسترده است

معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه پویانمایی و برنامه های عروسکی ۲ حوزه از هنر و صنعت هستند، گفت: این ۲ حوزه هم بازار گسترده برای اشتغالزایی و درآمدزایی دارند و هم عرصه ای بزرگ برای کارهای فرهنگی و هنری و تعلیم و تربیت محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه مخاطبان و جامعه هدف پویانمایی و نمایش های عروسکی همه اقشار مردم به ویژه کودکان و نوجوانان هستند، گفت: پویانمایی و برنامه های عروسکی از گونه ها و نوع و ساختار برنامه ریزی جذاب، تاثیرگذار و جریان ساز تلقی می شوند که بخش عمده ای حافظه تاریخی و فرهنگی جوامع را در بر می گیرد.

دارابی همچنین از بخش خصوصی و غیردولتی که در حوزه پویانمایی و نمایش های عروسکی کارها و خدمات در خور تقدیر و شایسته ای را ارائه داده اند، قدردانی کرد و افزود: بخش اعظمی از تولیدات در جشنواره اول و دوم که مورد ارزیابی و بررسی داوران قرار گرفت و امروز جوایزی تقدیم آنها می شود متعلق به حوزه خصوصی است.

او با اشاره به اینکه برای رسیدن به قله و هدف فاصله زیادی داریم، گفت: جشنواره تلاش دارد که کارگاهی بزرگ برای آموزش و انتقال تجربه میان هنرمندان و برنامه سازان باشد، بازار جدید را معرفی کند و از هم افزایی ظرفیت ها بتواند بازار بزرگی در منطقه و جهان در آینده به دست آورد.

او تاکید کرد که تحقق این همه کار برای مسئولان سخت و خظیر است اما با نگاهی به آینده و با مدیریت جهادی و با همت همگانی پیمودن این راه طولانی تسهیل می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز در این آئین با اعلام اینکه این رویداد فرهنگی ملی از امروز ۱۸ تیر آغاز و تا ۲۰ این ماه ادامه دارد، گفت: یک هزار و ۵۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که پس از تفکیک توسط ۳۴ عضو هیأت انتخاب و ۳۱ داور، در نهایت ۳۵۵ اثر به بخش جشنواره راه یافته است.

افشین امیری با بیان اینکه این جشنواره در ۶ بخش اصلی پویانمایی شامل مجموعه و سریال پویانمایی، فیلم کوتاه، بلند و نیمه بلند، مونشن گرافی و جلوه‌های بصری و عروسکی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره همچنین در ۶ بخش موضوعی شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاوردهای اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت صدا و سیما کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پخش زنده امروز دوشنبه شبکه سه

برنامه پخش زنده مسابقات ورزشی امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت پر از بازی‌های فوتبال لیگ برتر ایران است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ امروز کنتاکتور شبکه های سه ، ورزش و سیمای استانی با بازی‌های حساس فوتبال پر است. نگاهی به جدول پخش بازی‌ها بیندازیم.

 

 فینال جام جهانی تفنگ 10 متر مردان

 شبکه ورزش / ساعت 09:00

 

 لیگ برتر هندبال

گیتی پسند - شهید شاملی

شبکه ورزش / ساعت 15:15

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

پیکان - آلومینیوم

 شبکه ورزش / ساعت 17

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

سپاهان - استقلال خوزستان

شبکه استاتی / ساعت 18:10

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

نساجی - پرسپولیس

 شبکه سه / ساعت 18:15

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

فولاد - تراکتور

شبکه ورزش / ساعت 19:30

 

هفته بیست و ششم لیگ برتر

ملوان - هوادار / ساعت 19:30

شبکه استانی 

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

 نفت آبادان - مس رفسنجان / ساعت 19:30

شبکه استانی

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

استقلال - ذوب آهن اصفهان 

 شبکه سه / ساعت 20:30

 

 هفته سی و پنجم سری A 

اودینزه - ناپولی / ساعت 22:15

 

هفته سی و ششم لیگ جزیره 

کریستال پالاس - منچستر یونایتد

شبکه ورزش / ساعت 22:30

 

 

دیگر خبرها

  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • برنامه پخش زنده امروز دوشنبه شبکه سه
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد