Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرجعفریان با بیان اینکه سیستم تامین سوخت از طریق نفتکش‌ها در درازمدت به نفع استان نیست، گفت: باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد خط انتقال سوخت در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«سید کمال الدین میرجعفریان» امروز (18 تیر) در اولین جلسه کارگروه عمران و تاسیسات شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: اقدامات انجام شده در حوزه پدافندغیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی باید در جای خودش اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به ماهیت پدافندغیرعامل، گفت: ماهیت برخی از اقدامات انجام شده پدافند غیرعامل نیست.

 

میرجعفریان با بیان اینکه ساختار پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تفاوت دارد، افزود: پدافند غیرعامل یعنی تهدیداتی که ناشی از برخی اقدامات نظامی و سایبری است که در آن امنیت مورد هدف قرار می‌گیرد و عامل تهدید بشرساز است اما بحران مسئله ای است که انسان در آن دخیل نیست و ماهیت طبیعی دارد لذا نسخه‌ای که برای پدافندغیرعامل و مدیریت بحران پیچیده می شود با یکدیگر تفاوت دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه در مدیریت بحران به مسائل فنی توجه می‌شود اما در پدافندغیرعامل باید مسائل امنیتی مدنظر باشد، ادامه داد: باید در برنامه ریزی‌ها و دوره‌های آموزشی که برگزار می‌شود حتما به تفاوت پدافندغیرعامل و مدیریت بحران توجه شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه هدف پدافند غیرعامل دفع تهدیدهای دشمن و پیش بینی‌های لازم برای مقابله است، عنوان کرد: پدافند غیرعامل دربرگیرنده تمام موضوعات است و باید دستگاه‌های اجرایی آمادگی و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن را داشته باشند و این مهم را جدی بگیرند چرا که تهدید امنیتی دارد.

 

میرجعفریان بیان داشت: باید مباحث آموزشی، برنامه‌ریزی و مانورها برای پدافندغیرعامل بازنگری و از مدیریت بحران تفکیک شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید الزامات در بحث رعایت پدافند غیرعامل به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شود، گفت: پدافند غیرعامل یکی از پیوستهای اصلی کمیسیون ماده 23 است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی به طرح جامع تفصیلی اشاره کرد و افزود:گفت: باید پدافند غیرعامل در طرح‌های شهری و پروژه های مرزی رعایت و پیش‌بینی شود.

 

میرجعفریان درخواست کرد در برنامه ریزی‌های انجام شده بازنگری شود و الزاماتی که باید در سطح مطالعاتی و اجرایی رعایت شود را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود و برنامه‌ها بر این چارچوب باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سیستم تامین سوخت از طریق نفتکش‌ها در درازمدت به نفع استان نیست، تاکید کرد: باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد خط انتقال سوخت در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در خصوص انبار جدید نفت نیز بیان کرد: باید ملاحظات مورد نیاز مدنظر باشد و در جلسه بعدی کارگروه گزارش اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه شود.

 

میرجعفریان با تاکید بر رعایت الزمات پدافندغیرعامل درجایگاه‌های سوخت، ادامه داد: باید در این راستا شهرداری به هیچ وجه بدون رعایت پدافندغیرعامل پایان کار و اجازه بهره‌برداری صادر نکند چراکه پدافند غیرعامل در این مورد جزء لاینفک است..

 

وی بیان داشت: باید برای تعیین حریم انبارهای نفت تمهیدات لازم اندیشیده  تا در جلسه آینده تصمیم گیری شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در خصوص محل اسکان اضطراری، گفت: باید طرح پارک جنگلی با اولویت پدافندغیرعامل بازنگری شود.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مسجد جشن های دهه کرامت حجت الاسلام ارزانی زلزله مسجدسلیمان امامزادگان و بقاع متبرکه خبرگزاری شبستان دهه کرامت در فارس شیراز خط انتقال سوخت جایگاه سوخت دوره آموزشی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی