Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر گرگان نگرانی عدم زمان دقیق اجرای پروژه‌هایی مثل پارک مدرن، سایت بالن، سورتمه و تجهیز مرکز اسناد شهرداری گرگان هستند و در جلسه کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی برای ارائه زمان بندی و مشکلات از مدیران شهرداری توضیح خواستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، در بیست و ششمین جلسه گردشگری و بافت‎تاریخی گرگان  با ریاست «حمیدرضا آقاملایی» در محل جلسات شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جلسه که با حضور هفت عضو شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد اهمیت موضوع گردشگری را نشان می‎داد و در این جلسه تلاش شد به یک سوال آن هم  وضعیت پروژه‎های گردشگری در چه وضعیتی قرار دارد و چه زمانی به نتیجه خواهد رسید پاسخ داده شود.

 

پروژه‎هایی مثل شهربازی مدرن، سورتمه، تله کابین ، بالن سواری، کمپ سازمان یافته در پارک جنگلی النگدره ،خیابان غذا، احیای بافت تاریخی شهر و دفتر مرکز اسناد شهرداری گرگان از سوی شهرداری گرگان در مصاحبه‎های مختلف مطرح شده بود و پیگیری برخی از این پروژه‎ها را نیز اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در دوران انتخابات شوراهای اسلامی به مردم گرگان قول داده بودند ولی علی‎رغم آنکه حتی برخی از این پروژه‎ها به گفته شهردار گرگان افتتاح شده و یا بنا بود پیش از این افتتاح شود شرایط نامعلومی به خود گرفته است.

 

امروز در کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی گرگان سیاست‎گذاری و مطالبه‎گری درست شورا به ریل اصلی خود برگشت و برای رسیدن به توسعه شهری که در زمان انتخابات تک تک اعضای شورا قول آن را داده بودند به بررسی عملکرد پروژه‎های گردشگری شهر گرگان پرداخته شد.

 

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی گرگان در این جلسه به زمانبندی اجرای پروژه‎ها تاکید کرد و از مصاحبه‎های انجام شده از سوی شهردار و به نتیجه نرسیدن این پروژه‎ها ابراز گلایه کرد.

 

حمیدرضا آقاملایی در این جلسه به عدم حضور شهردار اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند که پروژه‎هایی که وعده داده شده است به بهره‎برداری برسد و ما پاسخگوی مردم هستیم.

 

«علی‎اصغر یوسفی»، رئیس شورای شهر گرگان نیز در این جلسه بیان کرد:  طی مصاحبه‎هایی که شهردار  انجام داده بنا بود برخی پروژه‎ها به بهره‎برداری برسد و یا پروژه کلنگ‎زنی شده و یا به اتمام برسد ولی هنوز چنین اتفاقی نیفتاده و باید بررسی شود که دلایل آن چیست.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: سرمایه‎گذار این پروژه بیان می‎کنند که مشاور آلمانی و یا مشاور چینی دارد و باید تلکیف سرمایه‎گذار با ما مشخص باشد و  به شکل قطعی صحبت کنیم.

 

یوسفی گفت: اگر مدیران شهرداری از چگونگی احداث این پروژه  خبر دارند توضیح ارائه کنند و امروز ما در فاز اجرایی نرفتیم و نیاز است مشخص شود که مشکلات از سوی شهرداری بوده یا از سوی سرمایه‎گذار.

 

وی با بیان اینکه بر اساس مصاحبه‎هایی که شهردار انجام داده در مدت یک سال  قول راه‎اندازی پروژه‎هایی را به مردم ارائه کرده است، افزود: یا به مردم قول وعده ندهیم و یا در تاریخ مشخص پروژه‎های شهری را به نتیجه‎ برسانید.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: اگر فکر کنیم تحریم وجود دارد و با وجود تحریم در کشور هیچ اتفاقی نمی‎افتد این تفکر درست نیست و هم اکنون شهربازی‎ها در جای جای مختلف کشور تجهیز شده است.

 

این عضو شورای شهر با بیان اینکه برای انجام پروژه شهر مدرن در گرگان شهرداری زمان مشخص کند، افزود: انتظار داریم تا هفته آینده مجموعه شهرداری و فردی که مسئول پیگیری پروژه شهربازی مدرن است موانع و مشکلات آن را بیان کند.

 

«ناصرگرزین» نیز در این جلسه گفت: براساس جلسه شورای عالی در مورد شهربازی تصمیم گرفتیم از سوی سرمایه‎گذار طرح ارائه شود و پس از آنکه طرح تهیه شد در کمیسیون بررسی و آن را تصویب کنیم و زمان تهیه طرح  شهربازی بر اساس مصوبه‎ای است که در جلسه قبل انجام شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: باید زمان‎بندی را در کارها احترام بشماریم  ولی اگر زمان‎بندی نداشته باشیم نمی‎توانیم خود را مقید به کاری کنیم.

 

«فائزه عبدالهی» با بیان اینکه  در 22 فروردین سرمایه‎گذار برنده قرارداد شهربازی شده است، افزود: باید کسی که در شهرداری روند این پروژه را دنبال می‎ند از روند پروژه صفر تا 100 اطلاعات داشته باشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: جدول زمان بندی اقدامات شهرداری و شورا و جدول زمان بندی که سرمایه‎گذار برای این پروژه انجام می‎دهد باید مشخص شود و پس از اینکه سرمایه‎گذار انتخاب شد پیشنهاد مشخص برای پروژه شهر بازی ارائه کند و پس از آن مراحل بعدی کار پیش برود.

 

این عضو شورای شهر به مسیر دسترسی‎ به پروژه شهربازی مدرن اشاره کرد و گفت: در جانمایی مکان‎هایی که انتخاب کردیم گود است و شاید این مکان مناسب شهر بازی نباشد و مشاور باید طرح خود را بیاورد و بررسی کنیم که چگونه می‎تواند این جانمایی را انجام دهیم.

 

«سید محمد مرتضوی»در این جلسه اظهار کرد: در جهت رفع موانع اعضای شورای شهر کمک کنند تا شهرداری و سرمایه‎گذار بتوانند این کار مشترک(شهربازی مدرن) را به خوبی انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: در بحث سرمایه‎گذاری باید به چند نکته توجه داشت نخستین آن اقدامات سرمایه‎گذاری برای پروژه مشارکتی است و در آیین نامه اجرایی شهرداری تعریف مشخص برای پروژه‎های مشارکتی وجود ندارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: پروژه خاص نیز مستلزم شرایط خاص است، زمان بندی در یک چارچوب زمانی قرار ندهیم با موفقیت روبه‎رو نخواهید شد و باید بر اساس شرایط بیرونی این زمانبدی اتفاق بیفتد.

 

مرتضوی گفت: در دوران تحریم قرار داریم و خرید لوازم شهر بازی باید از کشورهای دیگر تهیه شود و با این تحریم‎ها موانعی وجود دارد.

 

«ابراهیم جرجانی» نیز در این جلسه یادآور شد: در شورای چهارم زمانی صحبت از پروژه‎‎های در هر جلسات صحن شورا می‎شد  یک گروهی برای پیگیری آن شکل می‎گرفت.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: گیر  بسیاری از پروژه‎ها مجوزها است، هشت آیتم برای تله کابین در نظر گرفته شده و از این موارد شش مورد نیاز به اخذ مجوز دارد.

 

اما نمایندگان شهرداری در این جلسه در خصوص عدم اجرایی نشدن برخی از پروژه‎ها توضحیاتی ارائه کردند.

 

«مجید میرزاحسینی» مسئول پیگیری پروژه شهربازی در شهرداری گرگان در خصوص مشکلات پروژه شهربازی گرگان گفت: برای کلنگ‎زنی شهر بازی مسیر 45 متری تعریف شده و بخشی از تملک آن انجام شده و بخشی به دلیل ایرادی که از سوی شورای اسلامی شهر گرفته شده به شورای اسلامی شهر برگشت خورد است.

 

وی تصریح کرد: برای طراحی دستگاه‎هایی که نیاز است نصب شود مشاور رایزنی با یکی از شرکت‎های آلمانی انجام داده و پس از تملک مسیر 45 متری کلنگ‎زنی انجام می‎شود.

 

مسئول پیگیری پروژه شهربازی در شهرداری گرگان یادآور شد: سرمایه‎گذار را انتخاب کردیم و کارهای طراحی آن را انجام می‎دهند و چند ماه مسیر طراحی زمان می‎برد.

 

میرزاحسینی گفت: تقریبا 15 هزار متر مربع در ضلع جنوب غربی شهر گرگان مشرف به جنگل هزار پیچ و انتهای شهرک بهزیستی و کیانی این پروژه در نظر گرفته شده که بخشی از این اراضی تملک شده است و امید داریم تا هفته آینده لایحه آن را به شورای شهر ارسال می‎کنیم.

 

وی گفت: جلسه‎ای با سرمایه‎گذار داشتیم و طراحی اولیه ما در حد لکه‎گذاری بوده و نیاز است که سرمایه‎گذار با یک شرکت تخصصی قرارداد ببندد و بر اساس برنامه‎های آن بتواند با سرمایه‎گذاری جدید هزینه این پروژه را تعریف کند.

 

مسئول پیگیری پروژه شهربازی در شهرداری گرگان یادآور شد: بحث طراحی این پروژه سه ماه زمان می‎برد و با یک شرکت چینی پیش از این قرارداد بسته شده بود و در نهایت به این نتیجه رسید که قطعات اگر بخواهیم تنها از کشور چین وارد شود مقرون به صرفه نیست و شرکت آلمانی با سرمایه‎گذار قرارداد بسته است.

 

«یحیی ستودنیا»، رئیس سازمان منظر و فضای سبز شهرداری گرگان که مسئول پیگیری پروژه بالن در شهرداری است در این خصوص بیان کرد:  سایت بالن با هدف بالابردن سرانه تفریحی و گردشگری در شهر ، جذب گردشگر، افزایش رونق اقتصادی  درشهر و ورستا انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته سه پروژه سورتمه،بالن و زیپ لاین شکل گرفت و برای اجرای سایت بالن به شهر آبسرد رفتم و  از سایت بالن بازدید کردم و درخواست کردیم از کسی که این سایت بالن را طراحی کرده این کار را در گرگان نیز انجام دهد که بنا به دلایلی نپذیرفت.

 

رئیس سازمان منظر و فضای سبز شهرداری گرگان  یادآور شد: فراخوان سه پروژه سورتمه، بالن و زیپلاین را انجام دادیم و برای سایت بالن کسی شرکت نکرد و از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  یک سرمایه‎گذار را معرفی شد و تهیه مکان یکی از معضلاتی بود که برای این سایت به وجود آمد.

 

ستوده گفت: بسیاری از مکان‎ها در کریدور پروازی بود و برای مشخص شدن مبدا و مقصد پروازی بالن یک تا یک ماه و نیم طول کشد و در نتیجه بنا شد سایت بالن در صیاد شیرازی در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع ایحاد شود که مبدا و مقصد آن نیز در همانجا باشد.

 

وی افزود: پیمانکار برای این پروژه مشخص شد و  با شرکتی در اصفهان قراردادی بست و در مدت مقرر بالن را دریافت کرد ولی  مجوز از سوی اداره کل فرودگاه‎های استان دریافت شد ولی سازمان هواپیمایی در کشوری بیان کرد که شرکت که بتواند صلاحیت بالن را تایید کند در کشور وجود ندارد.

 

رئیس سازمان منظر و فضای سبز شهرداری گرگان بیان کرد: شرکت زیصلاح برای استاندارد بالن در ایران وجود ندارد و  بالن‎های تولیدی هفت کشور در ایران استاندارد لازم را دارند.

 

ستوده بیان کرد: از سوی سازمان هواپیمایی کشور بیان شد که یک بالن در سازمان هواپیمایی کشور وجود دارد و  تا زمانی که مجوز پرواز گرگان بیاید این بالن را به شکل موقت در گرگان استفاده کنیم و با سرمایه گذار دومی نیز صحبت شد  اگر یک ماه تا یک ماه و نیم به وی فرصت داده شود سفارش خرید بالن را انجام خواهد داد.

 

«مهدی مهاجر» نیز که در شهرداری گرگان پیگیر پروژه سورتمه در گرگان است در این جلسه اظهار کرد: شرکت خارجی که در دنیا این پروژه انجام می‎دهد شرکت ویگان آلمان و یک شرکت از چک اسلواکی است که در تهران  نمایندگی دارد.

 

مهاجر گفت: حدود 10 هزار دلاری باید به حساب شرکت ویگان واریز کنیم تا روند پروژه را بررسی کنند و ارتباط ما با شرکت خارجی باید سیکل زمانی مناسب داشته باشیم.

 

وی افزود: تلاش کردیم که مجوزها را از استان بگیریم و از 9 ارگان استعلام باید دریافت کنیم که  از 6 ارگان پاسخ گرفتیم و تلاش می‎کنیم از منابع طبیعی و محیط‎زیست تا پایان هفته مجوز دریافت کنیم.

 

مهاجر با بیان اینکه پرونده به مدیریت سرمایه‎ شهرداری واگذار شده و تا 10 روز آینده فراخوان آن انجام خواهدشد، افزود: این پروژه 16 میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت.

 

همچنین در این جلسه به خانه دارویی و افتتاح مرکز اسناد شهرداری اشاره شد که به دلیل عدم تجهیز تخصصی این پروژه هنوز به سرانجام نرسیده است بنا بود که ۲۰۰ هزار سند در این مرکز اسکن شود که تا کنون ۲۵ هزار مورد آن انجام شده است و بنا شد که پیگیری های اعتبارات برای اجرا این پروژه که در چهار ماه گذشته بیان شده بود که افتتاح شده است انجام شود.

 

عدم امکانات لازم مثل میز و صندلی در حوزه گردشگری شهرداری از دیگر گلایه اعضای شورای شهر بود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت دهه کرامت در فارس شیراز زلزله مسجدسلیمان هلال احمر حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع شاهچراغ حجت الاسلام ارزانی عضو شورای شهر گرگان اعضای شورای شهر گرگان سخنگوی شورای شهر گرگان رئیس شورای شهر گرگان شورای شهر گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم

نائب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: عدالت در پرداخت‌ها ‌و احقاق حقوق کارگران شهرداری دغدغه اصلی اعضای شورای شهر و از خطوط قرمز آنهاست.

فاطمه بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: این پاکبانان هستند که در خط مقدم خدمت به مردم هستند و حقیقتاً عملکرد آن‌هاست که رضایت مردم را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: عدالت در پرداخت‌ها و احقاق حقوق کارگران شهرداری دغدغه اصلی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد و از خطوط قرمز آنهاست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: از دغدغه‌های اصلی کارگران شهرداری طرح طبقه‌بندی و پرداخت به موقع حقوق‌ها است که با پیگیری اعضای شورای ششم طرح طبقه‌بندی کارگردان شهرداری در قراردادها و مناقصات گنجانده شد، همچنین با توجه به وظیفه نظارتی شورای شهر نظارت‌ها در خصوص پرداخت حقوق‌ها تشدید پیدا کرد.

بیگی گفت: سختی کار یکی دیگر از مطالبات کارگران بود که با اهتمام شورای شهر این موضوع نیز پیگیری شد و پیمانکاران مستلزم به پرداخت این سختی کار هستند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرکرد در چارچوب قانون آماده شنیدن و پیگیر مطالبات کارگران شهرداری است، ادامه داد: همه تلاش خود را برای حمایت از حقوق کارگران انجام دادیم و اگر حقی از جامعه کارگری تضییع شده است از آنان عذرخواهی می‌کنیم.

کد خبر 749743

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش