Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@15:29:18 GMT

فرانسه: به دنبال کاهش تنش ایران و آمریکا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۸۱۹۷

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرده که کشورش در تلاش برای کاهش تنش در روابط ایران و آمریکاست.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آسوشیتدپرس، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی در مجلس سنای این کشور گفت که آمریکا با وجود آنکه از برجام خارج شده، می‌تواند به ترغیب گفت وگو با ایران برای کاهش تنش‌های فزاینده کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لودریان اقدام ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در پاسخ به خروج آمریکا از برجام را «واکنش بد به تصمیمی بد» توصیف کرد.

وی با تاکید بر اینکه «پاریس به دنبال ایجاد فضایی برای گفت وگو در جهت کاهش تنش‌ها است»، افزود که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با همتایان ایرانی و آمریکایی خود در این باره گفت وگو کرده است.

لودریان تاکید کرد: آمریکایی‌ها، باوجود آنکه دیگر امضاکننده برجام نیستند، می‌توانند ژست لازم برای دلجویی را از خود نشان دهند تا فضایی را برای گفت وگو در جهت پیشگیری از تنش غیرقابل کنترل و یا حتی یک تصادف باز کنند.

سخنان وزیرخارجه فرانسه درباره کاهش تنش در روابط ایران و آمریکا در شرایطی مطرح شده که همزمان برخی منابع از سفر نماینده دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه به ایران با هدف کاستن از تنش‌ها میان ایران و آمریکا خبر داده‌اند.

پیش از این نیز روسای جمهور فرانسه و ایران در گفتگویی تلفنی مسائل و موضوعات مرتبط با برجام را بررسی کرده بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لودریان وزیر خارجه فرانسه ایران و آمریکا کاهش تنش مسجد سلیمان حسینی شاهرودی جیسون رضائیان تب کریمه کنگو زلزله سه شنبه های بدون خودرو دیه زن و مرد جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»