Web Analytics Made Easy - Statcounter

داخلی

*******

تهران - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر نقش حرفه ای و تعهدات سازمانی رسانه ها در انتقال اخبار در عرصه بین المللی گفت: وزارت امور خارجه در خط مقدم مبارزه سیاسی با آمریکا قرار دارد و رسانه ها باید در این شرایط حامی آن باشند.

تهران- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ستاد مهندسی فرهنگی با ابلاغ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و به ریاست معاون اول رئیس جمهوری دو هفته آینده تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران - رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی از فقهای برجسته حوزه علمیه نجف را تسلیت گفت.

تهران - معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: لایحه اصلاح بند «ت» ماده (۸۰) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مکلف شدن دولت به تهیه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به پیشنهاد معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

تهران - داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اخلاق در جامعه نگران کننده است و باید برای رفع این مشکل، به آموزش و پرورش توجهی جدی داشت.

تهران - امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات درباره سیستم عامل اندروید ایرانی که سه روز از رونمایی آن می‌گذرد، گفت: برای ساخت این سیستم عامل نه هزینه کرده‌ایم، نه به قول آن مثل معروف، چرخ را از اول ساخته‌ایم. این سیستم عامل صرفاً «جایگزین» است و استفاده از آن کاملاً به نظر شخصی افراد بستگی دارد.

یزد - علی نبیان معاون وزیر راه وشهرسازی می گوید: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید شامل ٢٠٠ هزار واحد در شهرهای جدید، ١٠٠ هزار در بافت‌های فرسوده و ١٠٠ هزار واحد مسکونی دیگر در دستور کار قرار دارد.

تهران - معاون مقابله با عرضه و روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگرچه کشفیات پستی از نظر حجم نسبت به سایر دستگاه‌ها پایین به نظر می‌رسد، اما به جهت جلوگیری از انتقال مواد به خارج کشور و ممانعت از وارد شدن لطمه به حیثیت نظام بسیار مهم و ارزشمند است.

کرمانشاه - دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از پلیس و دستگاه قضائی به عنوان ۲ بال امنیت آفرین کشور یاد کرد و گفت: با تلاش های شبانه روزی کارکنان این ۲ نهاد انقلابی، مجرمان از کمترین امنیت در جامعه برخوردار نیستند.

تبریز - مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اثر بارش های رگباری و جاری شدن سیل در شهرستان های اهر و هریس چند راه روستایی در این شهرستان‌ها مسدود شد.

سمنان - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حجاب و عفاف از اصول اساسی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است وباید این اصول در جامعه رعایت شود، اما اکنون ظواهرحجاب در جامعه مورد قبول خانواده شهدا و افراد مومن نیست.

تهران- ۱۵ پروژه عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی با حضور شهردار و مدیران شهری پایتخت در منطقه ۱۵ با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

شهرری - رییس پلیس راهور ناجا گفت: رفع یکهزار و ۵۸ نقطه حادثه‌خیز ۵۰ درصد تصادفات را کاهش داده است.

شیراز - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: اگر به دنبال توسعه متوازن در کشور هستیم باید توجه داشته باشیم که مقدمه آن توزیع عادلانه خدمات است.

شهرری - فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس راه تهران روزانه به ۷۳۵ هزار خودرو خدمات می دهد که در صددیم این خدمات را افزایش دهیم.

رشت - اجرای یکصد کیلومتر از پروژه بزرگ تونل ارتباطی فیبرنوری شهر رشت عصر روز سه شنبه با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر رشت آغاز شد.

اهواز- علی ساری نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال حق مناطق جنگی کارکنان دولت از سال گذشته، گفت: برای اینکه بازنشستگان اینگونه مناطق نیز از این مزایا بهره مند شود مجلس استفساریه ای را طراحی کرده که در کمیسیون اجتماعی به آن رسیدگی خواهد کرد.

تهران - توسعه صادرات غیرنفتی، تأمین منابع مالی، توسعه سرمایه گذاری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، توسعه معادن و صنایع معدنی و توسعه فناوری و شرکتهای دانش بنیان ۶ اولویت مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال رونق تولید اعلام شد.

بندرعباس - درگیری ماموران نیروی انتظامی با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در شهرستان میناب به شهادت یک افسر نیروی انتظامی و مجروح شدن یک مامور دیگر منجر شد.

خارجی

*******

مسکو - معاون وزیر امور خارجه روسیه با سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه و کاردار سفارت آلمان در مسکو دیدار و درخصوص وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با آنها گفت وگو و رایزنی کرد.

تهران - وزارت خزانه داری آمریکا سه عضو برجسته حزب الله لبنان را که دو تن از آنان نماینده پارلمان این کشور هستند، به بهانه ارتباط با این حزب به فهرست تحریم های خود افزود.

تهران - هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا خروج کشورش از برجام را باعث از دست رفتن اهرم فشار واشنگتن مقابل ایران دانست و تاکید کرد که «دیپلماسی» تنها راه دولت ترامپ برای خروج از چاهی است که خود آن را ایجاد کرده است.

تهران - در سفر امیر قطر به واشنگتن، چندین قرارداد تجاری، دفاعی و حمل ونقل هوایی بین شرکت‌های آمریکایی و قطری به امضا رسید.

تهران - نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در دیدار با دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور ویژه سیاسی ومذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن تحولات دمشق از جمله تشکیل کمیته قانون اساسی و کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تهران- رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی کشورش از برجام درباره افزایش سطح غنی سازی اورانیوم ازسوی ایران، با تکرار سخنان قبلی خود گفت: «آن ها بهتر است خیلی مراقب باشند.»

نیویورک - نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، وجه مشترک تروریسم و جرایم سازمان یافته را انعطاف پذیری آنها با توجه به شرایط دانست و گفت: افراط گرایی اعضای گروه های جرایم سازمان یافته عاملی برای پیوستن به تروریسم است.

نیویورک - نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، ایران را قربانی تروریسم و جرایم سازمان یافته فراملی دانست و گفت: گروهک منافقین که تحت حمایت برخی کشورهای منطقه ای و اروپایی هستند، با جامعه اطلاعاتی آمریکا همکاری تنگاتنگی برای اخلال و تخریب در ایران دارند.

تهران - وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه آمریکا می تواند با وجود خروج از برجام به دنبال کاهش تنش با ایران باشد، تاکید کرد که پاریس به دنبال ایجاد فضای گفت وگو میان طرف ها است.

تهران - خبرگزاری رویترز که ساعاتی پیش مدعی شده بود اروپایی ها در پاسخ به گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی، مکانیسم حل اختلاف موسوم به «مکانیسم ماشه» را فعال کرده اند، با تکذیب این مطلب، گزارش خود را اصلاح کرد.

تهران - وزیر امور خارجه آمریکا در حالی تحریم های کشورش علیه حزب الله را حمایت از حاکمیت ملی لبنان توصیف کرد که واشنگتن در تازه ترین اقدام خود، دو تن از نمایندگان پارلمان این کشور را به فهرست تحریم های خود افزوده است.

پکن - «لیوخه» معاون نخست وزیر چین و «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری و «استیون منوچین» وزیر امور خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران

عصرایران ؛‌ رضا غبیشاوی - خبرگزاری رسمی دولت کره شمالی روز چهارشنبه گذشته (5 اردیبهشت) خبر داد هیات اقتصادی به ریاست یک وزیر (وزیر تجارت بین المللی) پیونگ یانگ را به مقصد تهران ترک کرد.

این اتفاق نادری بود که در عرصه اطلاع رسانی کره شمالی رخ داد. 

خبرگزاری دولت کره شمالی برای اولین بار خبر سفر وزیر  را اعلام کرد. بعد از آن هم خبرگزاری رویترز آن را در قالب گزارش خبری،  منتشر کرد. در گام بعدی هم خبرگزاری ها و رسانه های جهان و ایران آن را بازنشر کردند. 

این خبر با ارزشی است. کره شمالی کشور منزوی است و با همسایگان و کشورهای جهان، رفت و آمد سطح بالای و گسترده ای ندارد.

 تنها روابط نزدیک کره شمالی به چین و روسیه محدود می شود. در جهان هم دوستان کره شمالی علاوه بر روسیه و چین محدود می شود به بلاروس، کوبا و ایران و احتمالا چند کشور دیگر.

سفر مقامات کره شمالی هم به ایران ، اتفاقی کم رخدادی است. بعد از انقلاب 57 تاکنون،‌هیچ کدام رهبران کره شمالی به ایران سفر نکرده اند. تنها یک بار نخست وزیر کره شمالی به ایران آمد (سال 91 نشست سران کشورهای عضو عدم تعهد) . 

آخرین باری که یک وزیر کره شمالی به ایران آمد مربوط به 5 سال یعنی سال 97 قبل است.  وزیر خارجه کره شمالی در سفر به تهران با روحانی رئیس جمهوری و ظریف وزیر خارجه وقت دیدار و گفتگو داشت.

از آن روز تاکنون 4 روز می گذرد اما هیچ خبرگزاری و رسانه ای در ایران هیچ خبری دیگری درباره این سفر و این وزیر کره شمالی  منتشر نکرد.

 اینکه سرنوشت این هیات و این وزیر کره شمالی چه شد؟ به ایران آمد یا نیامد؟ اگر آمد با چه کسی در ایران دیدار داشت؟ هدف از سفر چه بود؟ درباره چه موضوعاتی با مقامات ایران گفتگو کرد؟ 

اگر نیامد یعنی سفرش لغو شد؟ اگر بله چرا سفر لغو شد؟ 

به ویژه که وزیر تجارت بین الملل کره شمالی است. قرار است دو کشور تحت تحریم چه چیزی باهم مبادله و خرید و فروش کنند؟ ما قرار است چه چیزی بخریم و چه چیزی می توانیم بفروشیم؟ کلا داستان جذاب و مهمی است.

مرداد 97 - سفر  «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی  به تهران و دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران

 

هیچ خبرگزاری در ایران از هیچ مقام ایرانی درباره سرنوشت این هیات سوال نکرد. هیچ خبرگزاری در ایران نتوانست از منابع آگاه خود سوال کند و خبری اختصاصی در این باره منتشر کند که این هیات کره شمالی چه شد؟

هیچ مقام مسوولی هم در ایران، در این مدت، احساس مسوولیت نکرد تا به افکار عمومی توضیح دهد آیا این وزیر آمده یا نیامده ؟ اگر آمده ...

این است وضعیت اطلاع رسانی در ایران. خبرگزاری کره شمالی به عنوان بسته ترین کشور جهان ، خبر سفر وزیرشان به ایران را منتشر می کند اما در ایران خودمان، خبری از سرنوشت این سفر و این وزیر نیست. انگار نه انگار. خلاصه اینکه هیچ ارزشی برای مخاطب ایرانی قائل نشدند و هنوز هیچ چیزی نگفته اند.

نکته دیگر اینکه، سکوت در برابر اتفاقات با ارزش خبری ،‌ آن اتفاق را از بین نمی برد بلکه به ابهامات و گمانه زنی های اطراف آن رنگ واقعیت می دهد. 

 سکوت ایران و کره شمالی بعد از انتشار خبر اول سفر وزیرشان به تهران، به ایران آسیب می زند. بزرگترین آسیب این است که گمانه زنی ها و احتمالات رسانه ها را درباره روابط دو کشور تایید می کند.
خبر را اولین بار خبرگزاری کره شمالی اعلام و بعد از آن، رویترز این خبر را در قالب گزارش خبری منتشر کرد. خبر رویترز به صورت گسترده در همه رسانه های جهان و ایران بازنشر شد. خبر رویترز احتمالات و گمانه زنی هایی را درباره روابط و همکای های نظامی مطرح می کند که به لحاظ چارچوب افکارعمومی، سکوت دربرابر آنها، یعنی تایید غیرمستقیم و ضمنی.

این رفتارها نه تنها به اعتبار رسانه ها و مسوولان ایرانی آسیب می زند بلکه ابهام ها را تقویت و راه رای برای تولید و تقویت شایعه ها و گمانه زنی ها باز می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صداوسیما، برکناری معاون سیاسی و مشکل اطلاع رسانی رسانه ، بالاتر از خانواده سلطنتی چگونه رسانه قوی داشته باشیم؟  / ایران نیازمند خودکفایی رسانه ای وزیر نفت یا وزیر ابهام بنزینی؟ آیت الله کاظم صدیقی ؛ زنده باد ابهام 10 نکته درباره اختلاس ۲ میلیون دلاری در بندر امام / چرا رسانه ها اختلاس را کشف نکردند؟ / روابط با کانادا را عادی کنید 10 ویژگی سخنگوی خوب برای قوه قضائیه موشک های ایران در آسمان قدس ؛ عکس تاریخی  سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران