Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون حباب سکه به زودی تخلیه خواهد شد، مقاومت بورس تهران برای رسیدن به قله ۲۵۰ هزار واحد، بازار خودرو‌های وارداتی، فرش قرمز هند برای تولید هیوندای برقی، عقب نشینی دلار به رقم ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان، کاهش قیمت جهانی طلا با رشد ارزش دلار، طلای سیاه ارزان شد، وزارت صنعت: احتکار خودروسازان صحت ندارد و افزایش وام مسکن مهر برای ٢٠٠ هزار واحد را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد: مالیات بر سکه کاملا قانونی است

وزیر اقتصاداز آغاز وصول مالیات از سکه‌های پیش‌فروش خبر داد و گفت: وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش آغاز شده و زمان پایان آن به همکاری مؤدیان مالیاتی بستگی دارد. دژپسند در پاسخ به اینکه گفته می‌شود دریافت مالیات از خریداران سکه به دلیل آنکه هنگام معامله با خریداران اعلام نشده و قانون در این زمینه نمی‌تواند عطف به ماسبق شود؟ گفت: این مالیات براساس قانون مالیات بر عملکرد گرفته می‌شود و قانون مالیات بر عملکرد کاملاً متعلق به عملکرد افراد در گذشته است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه قانون در این زمینه به ما اجازه داده که حتی تا ۱۰ سال گذشته نیز عملکرد افراد را بررسی و مالیات مشمول را وصول کنیم، گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهم که هر نوع مالیاتی که اخذ شده و می‌شود با استناد به تکالیف قانونی و به موجب قانون است. دژپسند درباره رأی اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن اخذ مالیات از خریداران سکه نیز گفت: یکی از مواردی که در قانون اساسی به آن تصریح شده، وضع و معافیت‌های مالیاتی است؛ بنابراین باید هر نوع دریافت یا معافیت مالیاتی براساس قوانینی باشد که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. به نقل از ایسنا؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه دولت در این زمینه هیچ اختیاری ندارد، افزود: البته دیوان عدالت اداری حق دارد در این زمینه بررسی‌های خودش را داشته باشد، اما آنچه همکاران من انجام داده‌اند به موجب تکالیف قانونی است و اگر معافیتی قرار باشد در این زمینه اعمال شود باز هم به قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

بازار سکه با رکودی کم سابقه دست و پنجه نرم می‌کند/ حباب سکه به زودی تخلیه خواهد شد

در ساعت پایانی بازار دیروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش حدود ۳۰ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز امروز ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز امروز به کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و در سطح یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی، بدون تغییر ۹۹۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۸۵۹ هزار تومان رسید. به گفته کشتی آرای، بازار با کاهش کم سابقه تقاضا مواجه شد و در نتیجه کاهش حباب سکه به سطح ۳۱۰ هزار تومان را شاهد بودیم. 

به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در شرایط کنونی و با توجه به روندی که در چند ماه اخیر شاهد بودیم، تخلیه کامل حباب سکه در روز‌های آینده قابل پیش بینی است، زیرا در حال حاضر، جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه و خرید به قصد انبار کردن و کسب سود‌های فراتر از انتظار، از بین رفته است و آن دسته از مردم که در سال گذشته با خرید سکه، به دنبال سرمایه گذاری در سال جاری بودند، این روز‌ها به قصد فروش و تبدیل سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی به اسکناس، به بازار مراجعه می‌کنند و این عامل در کنار کاهش کم سابقه داد و ستدها، احتمال تخلیه کامل حباب سکه را بسیار بالا برده است. کشتی آرای در پایان یادآور شد که در سال گذشته تا کنون، بیشترین میزان حباب سکه، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است و این حباب با ورود سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی به بازار، روز به روز کاهش داشته است و در حال حاضر در محدوده ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.  

مقاومت بورس تهران برای رسیدن به قله ۲۵۰ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۵۳۶  واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۷۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۰ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۶۵۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۳ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، عدد ۶۱ هزار و ۴۳۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۷ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۴۱ هزار و ۷۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۱۶ واحد کاهش معادل ۰.۳۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۸ هزار و ۷۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۴۸۰ واحد کاهش معادل ۰.۲۶ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۱۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۸۴ واحد کاهش معادل ۰.۱۴ درصد همراه بود و عدد ۴۹۱ هزار و ۳۵۱ واحد را به نمایش گذاشت.

«بهتر است فروخته شود» سهام یک شرکت را پایین کشید/ فروش ناامیدکننده‌ گوشی‌های ۱۰۰۰دلاری آیفون

نیویورک پست: پس از اینکه تحلیل‌گر یک موسسه رتبه‌دهی، رتبه اعتباری سهام اپل را از «خنثی» به «بهتر است فروخته شود» کاهش داد، سهام این شرکت ۲ درصد سقوط کرد. این کاهش رتبه نشان می‌دهد تجارت شرکت اپل در سال آینده با مشکلاتی اساسی روبرو خواهد شد. تحلیل‌گر موسسه روزنبلات، ژون ژانگ، مقصر اصلی این کاهش رتبه را آیفون اعلام کرد. ژانگ گفت: گوشی‌های ۱۰۰۰دلاری کنونی آیفون، که به سختی در تلاش هستند هیجان سال‌های گذشته را در بازار ایجاد کنند، با فروش ناامیدکننده‌ای روبرو خواهند شد. ژانگ ادامه می‌دهد: آن‌چه اوضاع را برای اپل بدتر می‌کند این است که سایر محصولات این شرکت وزن کافی برای بالا نگاه داشتن رقم درآمد اپل در سطحی که سرمایه‌گذاران را راضی نگاه دارد، ندارند. ژانگ نوشت: رشد فروش آیپدها در نیمه دوم ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت و رشد سایر محصولات شرکت، مانند هوم‌پاد، ایرپاد و آی‌واچ هم برای تامین رشد درآمد کل، کافی نخواهد بود. این کاهش رتبه که باعث شد قیمت هر سهم اپل با سقوطی ۲.۱ درصدی به ۲۰۰.۰۲ دلار برسد، باعث شد تعداد تحلیل‌گرانی که سهام اپل را در سطح «بهتر است فروخته شود» دسته‌بندی کرده بودند، به ۵ نفر برسد. طبق آمار بلومبرگ، این اولین بار از ۱۹۹۷ تا کنون است که ۵ تحلیل‌گر بازار سهام اپل را در این سطح رتبه‌دهی کرده‌اند.

بازار خودروهای وارداتی؛ از سراتو تا NX

فرش قرمز هند برای تولید هیوندای برقی

تنها چند روز پس از آنکه برنامه بودجه ۲۰۲۰ شرکت هیوندای - که شامل اقداماتی در راستای افزایش فروش خودروهای برقی است - اعلام شد، اکنون خبرهای جدیدی در مورد خط تولید خودروهای برقی این خودروساز منتشر شده است. خودروهای برقی مقرون به‌صرفه هیوندای برای بازار هند تحت پروژه «اسمارت ایی‌وی» ساخته می‌شوند و در دیگر بازارهای نوظهور نیز فروخته خواهند شد. یک پلت‌فرم اختصاصی برای این مدل‌ها در دست بررسی است که می‌تواند با کیا به اشتراک گذاشته شود. اولین مدل این پروژه ۲ تا ۳ سال دیگر با تولید انبوه فاصله دارد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ این خودروساز همچنین تصمیم دارد هند را به مرکز صادرات برای بازارهای نوظهور تبدیل کند. مدیر اجرایی هیوندای‌موتور هند اظهار کرد: «استراتژی خودروی برقی آینده این خودروساز هماهنگ با برنامه‌های دولت هند خواهد بود.» وی گفت: «هیوندای به سرعت در حال پیشروی است، دولت برنامه‌ای جدی برای اجرا به ما ابلاغ کرده است. ما نیز اکنون با مرکز تحقیق و توسعه خود در ارتباط هستیم.»

برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه گزارش‌هایی به مجلس رسیده که در برخی بانک ها سلیقه ای با موضوع پرداخت وام ازدواج و اخذ ضامن برخورد می شود و قانون مصوب مجلس و ابلاغیه بانک مرکزی رعایت نمی شود. کریمی با بیان اینکه بانک مرکزی باید براساس وظیفه نظارتی خود بر اجرای کامل بخشنامه وام ازدواج نظارت کند، تاکید کرد: خواست و نیت قانون گذار باید برای پرداخت سریع و آسان تسهیلات ازدواج تامین شود و در صورتی که بانک‌ها تمکین نکنند، مجلس از مراجع و مجاری ذیربط این موضوع را پیگیری می‌کند. /خانه ملت

عقب نشینی دلار به رقم ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان

روز گذشته بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۶۵۰ تومان خریداری شد و با افت ۵۰ تومان نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین دیگر ارز پرطرفدار بازار، یعنی یورو، به قیمت ۱۴۵۵۰ تومان خریداری شد و با افت ۵۰ تومان نسبت به روز دوشنبه، به نرخ ۱۴۶۵۰ تومان برای فروش، قیمت گذاری شد.

کاهش قیمت جهانی طلا با رشد ارزش دلار

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۹۲ دلار و ۶۴ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

واکنش شدید بازار‌های مالی ترکیه به تصمیم اردوغان

سی ان بی سی گزارش داد: اختلاف بین رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی ترکیه سر مساله نرخ بهره سرانجام به برکناری رئیس بانک مرکزی منجر شد و همان طور که انتظارش می‌رفت، بازارهای مالی ترکیه واکنش تندی را نسبت به این خبر از خود نشان دادند.

پس از انتشار این خبر، شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های ترکیه با ریزش ۲.۳ درصدی در پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر قرار گرفت و شاخص بورس استانبول نیز بیش از یک درصد ریزش کرد. آلبرتو گالو، مدیر بخش استراتژی‌های سرمایه گذاری در مؤسسه "الجبریس اینوستمنت" گفت: در ترکیه نهادهای مالی دچار نوسانات زیادی شده‌اند. در حالی که فعالیت‌های اقتصادی کشور در سطح نگران کننده ضعیف است به نظر نمی‌رسد شاهد تغییرات بنیادینی در چشم‌انداز اقتصاد این کشور باشیم. از سوی دیگر ارزش لیر نیز در برابر دلار ۱.۵ درصد کاهش یافت و هر دلار به ازای ۵.۷۱۸ لیر مبادله شد. هم چنین هر یورو به ازای ۶.۴۲۴۵ لیر و هر پوند به ازای ۷.۱۵۶۲ لیر مبادله شدند.

سال گذشته اقتصاد ترکیه سه درصد کوچک شد و در سه ماهه نخست امسال نیز رشد اقتصادی آن به منفی ۲.۶ درصد رسید. انتظار می‌رود در سه ماهه دوم نیز با وجود افزایش تدریجی، رشد اقتصادی در سطح منفی دو درصد باقی بماند. لیر ترکیه از سال گذشته تاکنون بیش از یک چهارم ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. نرخ بهره ترکیه در حال حاضر ۲۴ درصد است که یکی از بالاترین نرخ‌ها در بین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. اردوغان که خود را دشمن نرخ بهره خوانده است بارها و بارها از این نرخ انتقاد کرده و خواهان تغییر وضع موجود شده است.

طلای سیاه ارزان شد

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تقاضا در اثر بروز نشانه‌هایی از تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهان، کاهش یافت اما احتمال درگیری در غرب آسیا مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. هر بشکه نفت برنت با 9 سنت کاهش 64.02 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 21 سنت کاهش 57.45 دلار معامله شد. 

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تقاضا تحت فشار قرار گرفته است زیرا جنگ تجاری میان آمریکا و چین وارد دومین سال خود شده و چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان را کاهشی کرده است که می‌تواند بر تقاضا برای نفت تاثیر بگذارد. این دو، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان هستند. سفارشات ماشنآلات در ژاپن بیشترین کاهش در 8 ماه گذشته را ثبت کرده است که نشان می‌دهد تنش‌های تجاری بر سرمایه‌گذاری شرکت‌ها تاثیر گذاشته است. همچنین آمارهای دولت ژاپن نشان داد دستمزد واقعی در این کشور برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است. ژاپن، پنجمین کشور بزرگ مصرف‌کننده نفت خام است. استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «چشم‌انداز ضعیف‌تر اقتصاد جهانی، بر قیمت نفت فشار کاهشی وارد کرده است اما تنش‌ها در غرب آسیا هوشیاری در مورد احتمال ریسک در عرضه را بالا برده که مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها در میان مدت می‌شود.»

وزارت صنعت: احتکار خودروسازان صحت ندارد

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه موضوع احتکار خودرو به‌هیچ‌وجه صحت ندارد، افزود: این خودروها متعلق به مردم است، بنابراین نگهداری این خودروها برای تولیدکنندگان هزینه داشته و سودی ندارد.

وام مسکن مهر برای ٢٠٠ هزار واحد افزایش یافت

در یکهزار و دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار که در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ به ریاست عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، برگزار شد، پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم اتمام پروژه های طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری، شورای پول و اعتبار برای ایجاد فضای رقابتی و تسریع در تعیین تکلیف پروژه های باقیمانده طرح مزبور با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای دویست هزار واحد مسکونی موافقت کرد.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر اقتصاد مالیات بر سکه شاخص کل بورس قیمت دلار مسجد سلیمان حسینی شاهرودی جیسون رضائیان تب کریمه کنگو زلزله سه شنبه های بدون خودرو دیه زن و مرد جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر

 با کاهش حدود ۱۰هزارتومانی قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به پایین‌تر از ۶۰هزارتومان، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی تحلیل‌های خود را به اشتراک گذاشتند. کاربران پشتوانه کاهش قیمت دلار را اقتدار نظامی و امنیتی ایران در مواجهه با نظام سلطه دانستند. آنها همچنین از سکوت برخی از رسانه‌ها و چهره‌ها که هنگام بالا رفتن قیمت دلار مدام تحلیل به اشتراک می‌گذارند، انتقاد کردند.

در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم:

 سیدمصطفی موسوی‌نژاد:
عده‌ای می‌گفتند افزایش نرخ دلار تا مرز ۷۰هزار تومان ربطی به تنش‌های ایران و اسرائیل نداره و دولت ناتوانی خودش رو به پای این داستان داره فاکتور میکنه! دلار بازار آزاد قبل از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران: ۶۱هزار تومان! دلار بازار آزاد، امروز: ۶۱هزار تومان. قضاوت با شما!

 کیان مهزاد:
کاهش قیمت دلار آن هم حدود ۱۰هزارتومان در شرایطی که برخی‌ها می‌گفتند دلار تا ۸۰ و ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رود واقعاً خیلی از واقعیت‌ها را نشان می‌دهد. اصلی‌ترین این واقعیت‌ها قیمت‌سازی کانال‌های تلگرامی است. واقعاً راهی برای رهایی اقتصاد از این کانال‌ها نیست؟

 کیمیا مظفریان:
کاهش قیمت دلار در شرایط فعلی اقتصاد کشور، فقط یک اتفاق نیست، معجزه‌ای بسیار شگفت‌انگیزه که نتیجه ۱. تدبیر حکیمانه دولت و ۲. قدرت نمایی موشکی ایران در برابر اسرائیله.

 حسین مردانی:
قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند، اما الان خانه هم بخواهی رهن کنی، طرف با دلار ۷۰ تومانی برات فاکتور میکنه! کاهش قیمت دلار قطعاً خوشحال کننده است، اما با قیمت سازی‌های کاذب هم باید برخورد شود. رها کردن بازار در شرایط جنگ اقتصادی عاقلانه نیست.

دکتر رخیده:
چرا اونایی که وقتی یه بحرانی ایجاد میشه و دلار میره بالا ثانیه‌ای گزارش میدن و اعصاب و روان ملت رو داغون میکنن، اما الان که چند روزه دلار سیر نزولی داره و رسیده به ۶۰ چیزی نمیگن؟!

سجاد محمدی:
موشک‌های ایران هم میتونه اسقاطیل رو شخم بزنه، هم میتونه قیمت دلار رو پایین بیاره. از هر طرف که نگاه کنی، دنیا دنیای موشکه. 

 احمد روستایی:
اقتدار امنیتی یک پشتوانه محکم برای اقتصاد است. مصادیق را در ماجرای دلار و کاهش‌های این روز‌ها دیدیم. دلاری که افسار پاره کرده بود و می‌رفت که به بالاتر از ۸۰ برسد حالا به پشتوانه اقتدار امنیتی ایران راه بازگشت را پی گرفته است. فهم این معادلات آینده‌ساز است. 

 محمد مهدی مصلحی:
اونایی که میگفتن «اگه ایران، اسرائیل رو تنبیه کنه دلار بالای ۷۰ تومن میشه» کجای مجلس نشستن؟! بله؛ اقتصاد، به قدرت نظامی هم بستگی داره. 

محمدی ثابت:
جنگ اقتصادی امریکا علیه ما، برای تضعیف ارزش ریال است که بار‌ها و بار‌ها در بیان مقامات امریکایی به این موضوع تصریح شده است. ‎#جنگ_دلار

 حسن حسن‌خانی:
لابه‌لای حرف‌های نادرست درباره ارز، عوامانه‌ترین و بی‌اساس‌ترین حرفی که در این سال‌ها شنیدم این بوده: نرخ ارز درجه تب بدن بچه است! گوینده چنین سخنی قبل از تمسخر اقتصاددانان و پزشکان، خودش را مضحکه خاص و عام کرده. 

 کاربری با نام «احترام»:
خدا کنه قیمت‌ها هم به همین دلار زیر ۶۰تومان برگرده. الان شما برو یک قطعه برای ماشینت بخر. طرف به مبنای دلار۷۰تومانی کشیده روی قطعه. همه هم حرفشون اینه که دلار الکی ریخته و برمی‌گرده. واقعاً نظارت دولت باید اینجا‌ها پررنگ بشه.

منبع: روزنامه جوان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی