Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@08:15:18 GMT

زراعت چوب در منطقه آزاد ارس رونق مي گيرد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۸۸۲۳

زراعت چوب در منطقه آزاد ارس رونق مي گيرد

خبرگزاری آریا-با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد ارس و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی، زراعت چوب در منطقه آزاد ارس رونق می گیرد. به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛ بر اساس تفاهم صورت گرفته مابین سازمان منطقه آزاد ارس و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی و حمایت های پیش بینی شده در این تفاهم نامه، بخش خصوصی در منطقه آزاد ارس وارد عرصه زراعت چوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تفاهم نامه به منظور تولید نهال مورد نیاز و توسعه زراعت چوب با کشت گونه های مناسب و سریع الرشد و استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در ایستگاه تولید نهال و بذر شهید بهجت حقیقی ( شامداران جلفا) به امضا رسیده است.
بر همین اساس، بخش خصوصی قادر خواهد بود در ایستگاه تولید نهال و بذر شهید بهجت حقیقی با امکاناتی که از سوی سازمان منطقه آزاد ارس و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در اختیار این افراد و شرکت ها گذاشته می شود، نسبت به تولید چوب اقدام کنند.
استفاده بهینه از منابع آب و خاک ایستگاه، صرفه جویی ارزی و کاهش واردات چوب، کاستن فشار از عرصه طبیعی جنگل ها، ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری در سال رونق تولید، کمک برای حفاظت از منابع جنگلی استان و تامین نیاز صنایع پایین دستی چوب در کشور از جمله مهم ترین اهداف دنبال شده در این تفاهم نامه است.
در اختیار گذاشتن منابع مورد نیاز آب و خاک و تامین نهال از گونه های مناسب چوبده و سریع الرشد از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی تعهد شده است.
اجرای طرح تولید نهال و زراعت چوب به میزان یک میلیون اصله در اراضی ایستگاه تولید نهال و بذر شهید بهجت حقیقی به صورت مستقیم و یا مشارکت با بخش خصوصی نیز از جمله تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس در تفاهم نامه است.
این طرح در زمینی به مساحت 304 هکتار انجام می گیرد که 251 هکتار از زمین هم اکنون آماده کشت نهال است.
تفاهم نامه تولید نهال و توسعه زراعت چوب، توسط محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و داور نامدار، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری آذربایجان شرقی به امضا رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور ۳۲ هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده ۱۵ تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

او با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، ۹ هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت