Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید الهی راد با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات طی سال گذشته، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به افزایش بارندگی‌ها این رقم به بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برسد.

الهی راد بابیان اینکه زکات هر منطقه و روستا خاصه برای همان منطقه هزینه می‌شود از مردم و کشاورزان خواست با دبیرخانه شورای زکات استان در پرداخت زکات و رفع محرومیت همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف محرومان و ۴۰ درصد صرف امور عام‌المنفعه ازجمله ساخت پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وی همچنین به همکاری دو هزار عامل زکات با دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این نهاد در تلاش است برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در خصوص جمع‌آوری زکات از تمامی ظرفیت‌ها در راستای احیای این فریضه واجب الهی و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در بین کشاورزان و مردم استفاده کند.

اجرای ۴۳۱ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه از اجرای ۴۳۱ طرح به‌منظور اشتغال‌زایی خانوارهای تحت حمایت این نهاد طی سه‌ماهه نخست امسال خبر داد.

الهی راد با اعلام اینکه برای اجرای طرح‌های اشتغال این نهاد ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: این اعتبارات از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و منابع داخلی کمیته امداد تأمین‌شده است.

وی بابیان اینکه ۵۱ طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام دریافت کرده‌اند، افزود: در این مدت ۸۶۱ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات امدادی به این طرح‌ها پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۹۰ طرح اشتغال از محل منابع بانکی بااعتبار حدود یک میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان اجرا شده است، اضافه کرد: ۲۹۰ طرح نیز با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مددجویان روستایی در بخش‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی و خدمات به اجرا رسیده است.

الهی راد در ادامه به راهبران شغلی شناسایی‌شده طی امسال اشاره کرد و گفت: ۳۳ طرح در این بخش شناسایی‌شده که ۱۲ طرح آن به مرحله اجرا رسیده است.

وی بابیان اینکه هدف از پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح‌های خوداشتغالی، استقلال اقتصادی مددجویان است، بیان کرد: استعداد سنجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی شغلی، اعطای وام به همراه نظارت مستمر برای پایداری مشاغل ایجادشده مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای خودکفایی مددجویان است.

کد خبر 4662833 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: زکات کمیته امداد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد