Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: دهه کرامت به عنوان یک مولفه فرهنگی باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

عبدالله حاتمیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: از آن جا که در دهه کرامت تولد دو فرزند امام موسی کاظم (ع) واقع شده که فرصت میزبانی از بارگاه و مرقد آنها  برای ایرانیان فراهم شده است باید این دهه به عنوان نشانه شادی مسلمانان در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ثبت این دهه در تقویم رسمی کشور از سوی شورای فرهنگ عمومی مدال و افتخار خادمی اهل بیت را برای آنها برای همیشه به ارمغان خواهد آورد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام به دنبال کم رنگ کردن موضوعات اسلامی و فرهنگی در بین مسلمانان و بویژه در بین ایرانیان می باشند باید با تثبیت مواردی نظیر ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور زمینه فراگیر شدن ان برای همیشه در تاریخ کشور  به عنوان یک مولفه فرهنگی و ارزش گذاری برای ائمه اطهار  را فراهم کرد.

حاتمیان بیان داشت: مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی پیگیر مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در این زمینه در تهران خواهد بود و حتی جلسه ای را در این باره با شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار خواهد کرد تا این موضوع به نتیجه برسد.   

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ شمالی بر لزوم ترویج فرهنگ رضوی با مشارکت و هم‌افزایی نهادها و ضرورت بصیرت‌افزایی و تشریح ظرفیت‌های نهفته خراسان شمالی در فرهنگ ولایی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت، با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزش‌های این دهه و لزوم اجرای هرچه بهتر این امر در استان، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه‌ای بسیار بزرگ است و راه همه اولیا، اوصیا و شهدا، کرامت بوده است. 

وی افزود: باید در دهه کرامت از ایده‌های نو برای گرامیداشت این امر بهره بگیریم، نه اینکه فقط برخی امور را صرفاً گزارش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط عمومی در تمام سطوح جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی و ایجاد عزم همگانی برای تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و نکوداشت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از اهداف مهم و اصلی این ستاد است.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، برپایی سفره‌های کریمانه و پذیرایی از ایتام، میزبانی از خدام رضوی، جشن روز ملی دختران و برگزاری کارگاه عفاف حجاب از برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست