Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌ایرج راد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان آنکه همواره تعامل و تلاش برای فعالیت مشارکتی نتایج و دستاوردهای بزرگی داشته یادآور شد: بعد از اتفاقات و حاشیه های پیرامون محوطه تئاترشهر به دلیل حضور دست فروشان، هنرمندان تئاتر در تعامل با خانه تئاتر به عنوان تنها نهاد صنفی این اعضا دغدغه ها و مطالبات شان را از نهادهای بالادستی مانند اداره کل هنرهای نمایشی همچنین شهرداری بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سایه انتقال مطالبات هنرمندان همچنین تعامل اعضای خانه تئاتر با اداره کل هنرهای نمایشی و همراهی شهرداری منطقه ۱۱ در راستای رفع حاشیه های محوطه و پیاده‌راه مجموعه تئاتر شهر طی یک ماه اخیر، بساط دستفروشان از این محل ها جمع شد و آرامش به پیاده راه ها و فضای پیرامونی مجموعه تئاترشهر برگشت.

راد تصریح کرد: شاید برای رسیدن به این اتحاد نیاز نبود شاهد اتفاق تلخی مانند ضرب و جرح و شلیک گلوله در مجموعه تئاترشهر باشیم؛ اما آن اتفاق باعث شد این بار اتحاد بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازوی اجرایی آن در حوزه تئاتر یعنی اداره کل هنرهای نمایشی با مدیریت مجموعه تئاترشهر همچنین خانه تئاتر و نهادهای دیگری در حوزه نظام شهری یعنی شهرداری تهران و نیروی انتظامی روی دهد.

رئیس هیات مدیره خانه تئاتر با بیان آنکه یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری تعریف فعالیت ها و بافت سازی نقاط مختلف شهر است، یادآور شد: وقتی در محدوده ای مانند چهارراه ولیعصر شاهد حضور قطب هنری مانند مجموعه تئاترشهر هستیم؛ می توان محیط پیرامونی این ساختمان را به محل فعالیت هنرمندان عرصه تئاتر یا فعالیت های ثابت و دائم حوزه فرهنگ و هنر و بافت این مجموعه را به بافتی فرهنگی - هنری تبدیل کرد.

راد با مثبت ارزیابی کردن برچیده شدن بساط دستفروشان طی یکی، دو ماه اخیر که گویا به شکل قطعی صورت گرفته گفت: خوشبختانه این بار در کنار همراهی و تعامل شهرداری با مسئولان حوزه فرهنگ و هنر همچنین همراهی آنها با خانه تئاتر، شاهد تعامل همه جانبه پلیس تهران نیز بودیم.

وی افزود: درست به همین سبب بساط دستفروشان در محوطه پیرامونی تئاترشهر به صورت مستمر پهن نشد، با نصب بنرها و قطعی شدن قانون اجرای ساماندهی طرح فرهنگی برای بازگرداندن آرامش به بافت محوطه تئاترشهر و چهارراه ولیعصر به عنوان یکی از قطب های فرهنگی پایتخت گام مثبت و ارزنده ای در حیطه بافت سازی شهری برداشته شده است.

این بازیگر پیشکسوت به ارائه پیشنهادهای خود به مسئولان هنری، شهری و وزارت ارشاد برای تعریف بافت پیرامونی محوطه تئاترشهر و چهار راه ولیعصر به بافتی فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: پیشنهاد من این بود که با همراهی مدیران شهری محوطه پارک دانشجو همچنین اطراف مجموعه تئاترشهر را به محلی و محیطی فرهنگی و هنری بدل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می شود این محیط را به فضایی برای کتابخوانی و تعامل هرچه بیشتر شهروندان حاضر در محوطه چهارراه ولیعصر، پارک دانشجو و تئاترشهر برای تبدیل شدن آن به فضای ثابت و همراهی با کتاب همچنین اجرای آثار تئاتری و بسترسازی برای آشنایی و فراگیری ضریب نفوذ این هنر با اجراهای عمومی و مستمر به شکل خیابانی و میدانی فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره خانه تئاتر با تاکید بر آنکه شاید این سخنان در حال حاضر بیشتر در حد پیشنهاد باشد تصریح کرد: شکی نیست که می‌توان با الگو قراردادن بافت سازی فرهنگی - هنری در محیط هایی که ظرفیت آن فراهم است؛ مانند مجموعه تئاترشهر در حوزه چهارراه ولیعصر شاهد قدرت بافت های فرهنگی - هنری در پایتخت و به تبع آن در سراسر کشور به واسطه وجود اماکن فرهنگی باشیم.

وی افزود: در صورت تحقق این مهم می توانیم به شکل عینی و عملی شاهد تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در ارتقای سطح فرهنگ میان تمام شهروندان و هموطنان ایرانی به واسطه فعالیت های مستمر اجرایی با محتوای فرهنگ و هنر باشیم.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است