Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سلیمان پاک سرشت روز سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه از مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج افزود: با توجه به نیاز کشور سوریه به نیروی متخصص و ماهر در بخش های مختلف، ما آمادگی داریم تا در این زمینه به این کشور کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دوستی نزدیک ۲ کشور این نوید را می دهد که همکاری های آموزشی را بلند مدت تعریف کنیم زیرا در حوزه آموزش های مهارتی تحولات جدیدی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران به وجود آمده است.

معاون وزیر و رییس سازمان آمزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: مرکز تربیت مربی کشور از امکانات خوبی برای انتقال آموزش‌ها مهارتی برخوردار است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امروز بخش های مختلف کشور از جمله پادگان ها از خدمات آموزشی و مهارتی این سازمان بهره مند هستند.

وی افزود: در کنار آموزش هنرجویان، برگزاری دوره های بازآموزی و ارتقای مهارت برای مربیان فنی و حرفه ای از برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده که کمک به بازار کار و اشتغال آفرینی محور فعالیت ها است.

وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه اعلام کرد که آماده بهره‌گیری از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی کشورش است.

ریما قادری وزیر امور اجتماعی و کار سوریه در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آماده ورود به مرحله بازسازی کشور هستیم.

وی ادامه داد: برای این امرنیازمند تربیت نیروی متخصص و آموزش دیده هستیم تا از ظرفیت های خود برای مقابله با جنگ اقتصادی استفاده کنیم.

قادر به اهداف سفرش به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر برای ادامه گفت وگوها و همکاری‌ها در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه صورت گرفته است.

وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه بیان داشت: طی این سفر سه روزه از نزدیک با تجربیات ایران در حوزه های مختلف بهزیستی، آموزش های فنی و حرفه ای، تربیت نیروی کار و دیگر بخش های مرتبط این حوزه آشنا می شویم.

قادری تاکید کرد که با استفاده از این تجارب بتوانیم بهبود فضای کار و نیروی انسانی را در سوریه داشته باشیم ضمن آنکه طی این سفر گام عملی برای همکاری‌ها برداشته می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی های مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران گفت: در تلاش هستیم تا با کمک ایران بتوانیم چنین مرکزی را در کشور سوریه راه اندازی کنیم.

وزیر امور اجتماعی و کار سوریه بر استفاده از ظرفیت های عملیاتی ایران در حوزه تربیت مربی و فنی و حرفه ای و در سایه تعامل با وزارت تعاون ایران تاکید کرد و گفت: تلاش‌ها بر این است تا سند همکاری که قبلا بین ایران و سوریه به امضا رسیده  در بخش های مختلف از جمله انتقال تجارب آموزشی به مرحله اجرا و عمل برسد.

لازم به ذکر است مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران مستقر در حسن آباد کرج سالانه برنامه آموزشی برای یک میلیون هنرجو و مربی فنی و حرفه ای در کشور اجرا می کند.

وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه امروز از بخش های مختلف مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بازار کار سوریه فنی و حرفه ای مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از جذب اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی به‌عنوان معلم ورزش در دانشگاه فرهنگیان و حل مشکل سربازی آنها خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صادق ستاری‌فرد؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف در سال‌های اخیر اظهار کرد: اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که دانش‌آموزان ما می‌توانند در آوردگاه‌های بین‌المللی مانند سایر حوزه‌ها چون حوزه‌های علمی و فناوری موفق شوند.

وی افزود: تیم‌های ملی دانش‌آموزی بعد از 6 سال وقفه تشکیل شدند و اولین تیم، تیم ملی والیبال بود که با آمادگی خوب و کادر فنی بسیار حرفه‌ای و اخلاقی حضور پیدا کردند، البته کادر تیم ملی همگی از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت بودند و خوشبختانه بسیار خوب ظاهر شدند و توانستند از سد صاحب‌نام‌ها عبور کنند و مقام نخست جهان را کسب کنند.

تیم والیبال دانش آموزی ایران قهرمان جهان شد

ستاری‌فرد گفت: پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش منجر به این شد که اتفاقات خوبی برای این استعدادهای رقم بخورد. همراهی شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغیه رییس‌جمهور نوید بخش این است که این استعدادها که از درون نظام آموزش و پرورش رشد می‌کنند باید در درون نظام تعلیم و تربیت بمانند و از این جهت ان‌شاءالله این استعدادها به عنوان معلم بر می‌گردند و در خدمت نظام تعلیم و تربیت خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد