Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان عصر سه شنبه در جشن واگذاری ۸۵ سند روستایی شهرستان لاهیجان گفت: از آغاز واگذاری سند تاکنون ۱۵ هزار و ۴۱۰ سند روستایی در شهرستان لاهیجان واگذار شده است.

محمد اکبرزاده افزود: طی یک سال اخیر با اعتبار ۴۳ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال در ۱۰ روستای شهرستان لاهیجان طرح هادی اجرا و با اعتبار چهار میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال هم در ۱۵ روستای این شهرستان طرح هادی تهیه و بازنگری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همچنین سند ۲۰۸ متقاضی در روستای سرش شهرستان لاهیجان در دست بررسی و آماده صدور سند و واگذاری به روستاییان است که تا پایان سال واگذار می شوند و پرونده صدور سه هزار و ۲۰۰ پرونده سند روستایی نیز نزد بنیاد مسکن برای شهرستان لاهیجان قرار دارد که تا پایان سال منجر به صدور سند مالکیت خواهد شد.

اکبرزاده یادآور شد: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۳۴ جلد سند در روستای شهرستان لنگرود نیز صادر شده که از یک هزار و ۱۷۶ جلد آماده واگذاری به روستاییان این شهرستان ۱۰ سند در روستای دریاسر لنگرود به صورت نمادین به روستاییان واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: شاخص برخورداری از سند روستایی در استان ۸۲ درصد است که این سند در لاهیجان ۵۱ درصد است و این شهرستان جز سه رده اول استانی محسوب می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: کار صدور و واگذاری اسناد روستایی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بنیاد مسکن در حال انجام است.

محمدرضا شاملو افزود: اوایل سال جاری تفاهمنامه مشترکی بین بنیاد مسکن استان، سازمان ثبت اسناد و املاک و استانداری گیلان مبادله و مقرر شد سالیانه ۲۵ هزار سند برای املاک روستایی و یا شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سطح استان صادر شود که بنیاد مسکن در ابعاد فنی و کارشناسی تجهیز شده و آماده این کار است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوریم با همکاری‌ها و حمایت‌های فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها برای اطلاع رسانی و آماده کردن مردم برای تشکیل پرونده اقدام شود تا بتوانیم به این هدفگذاری برسیم.

وی اظهار داشت: در استان گیلان اراضی کشاورزی بسیار اهمیت دارد و سرمایه بین نسلی هستند و باید به حفظ این اراضی توجه شود و در الحاق محدوده‌ها باید خیلی دقت بیشتری داشته باشیم تا اراضی باغی و کشاورزی تغییر کاربری داده نشوند.

شاملو ادامه داد: یکی از کارها که باید در استان گیلان و لاهیجان اتفاق بیافتد بخش گردشگری روستایی است که در این بخش دهیاری‌ها خیلی می‌توانند اثرگذار باشند.

وی توصیه کرد: شوراها و دهیاری‌ها باید دنبال منابعی غیر دولتی باشند و به اعتبارات دولتی متکلی نباشد و همین منظور در برخی مناطق روستایی بازارهای محلی درست شده و مدیریت آن به دهیاری‌ها واگذار شده است.

۶۰۲۹ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لاهیجان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ناصر چیتگر افزود : این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.   وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.   رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.   وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.   چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.   رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.   سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی