Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:42:39 GMT

لزوم توجه به انجام پژوهش های کاربردی و عملیاتی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۹۶۳۳

لزوم توجه به انجام پژوهش های کاربردی و عملیاتی

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه سه شنبه در شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان در محل استانداری زنجان، انجام پژوهش‌های کاربردی را در دانشگاه‌ها گام مهم و اساسی در زمینه توسعه جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه در زمینه اجرای پژوهش‌ها باید توجه ویژه به خروجی آن صورت بگیرد، افزود: تعدد پژوهش مهم نیست و مهم پژوهشی است که بتوان بر اساس آن کاری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه تا به امروز سخنوری‌های زیادی صورت گرفته ولی هیچ‌کدام خروجی نداشته است، ادامه داد: در زمینه پژوهش‌ها و ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیازمند یک گام عملی هستیم تا بتوانیم چالش‌ها و مشکلات فراروی این حوزه را رفع کنیم.

حقیقی با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های توسعه صنعتی و معدنی در جایگاه خوبی قرار دارد، افزود: استان زنجان از پتانسیل‌های بالقوه زیادی برخوردار است و می‌توان صدها واحد تولیدی ایجاد کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه پژوهش باید نتیجه داشته باشد وگرنه صرفاً افزایش کمی پژوهش‌ها اهمیت ندارد، گفت: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی ۶۷ درصد بیشتر از متوسط کشوری است و این نشان می‌دهد که استان زنجان در این حوزه باید خیلی سرآمد باشد.

حقیقی افزود: سهم بخش اشتغال استان در حوزه خدمات ۲۷ درصد کمتر از متوسط کشوری است و این نشان می‌دهد که حوزه خدمات در استان، خیلی جای کار دارد.

وی با بیان اینکه اگر تصمیماتمان به‌روز نباشد، دچار مکافات می‌شویم، گفت: اگر از اطلاعات اساتید فرهیخته و دانشگاهیان استفاده نکنیم، ممکن است تصمیماتی گرفته شود که به‌روز نباشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه جامعه دانشگاهی نقش مهمی در توسعه استان می‌تواند ایفا کند، لزوم توجه هر چه بیشتر به بخش دانشگاه در تصمیم گیرها را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاهیان کمک به پیشرفت کشور در تمام بخش‌ها و یاری کردن برای رفع مشکلات استان است.

حقیقی با تاکید بر لزوم توجه به انجام پژوهش‌های دارای قابلیت کاربردی و عملیاتی، گفت: توجه هر چه بیشتر به حوزه پژوهش، اجرای پژوهش‌های کاربردی و دارای خروجی مهم‌ترین اصل در انجام پژوهش‌های دانشگاهی است.

کد خبر 4662845

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی دانشگاه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم معارفه خود اظهار کرد: شخصی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضائی هرگز دست رد به او نمی‌ زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلاً با ما مشورت نگرفتی و اقدامی انجام داده‌ای به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آن‌ها به زودی مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید با همدلی همه نیروها برای حل مشکلات اقدام کرد.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا ادامه داد: موضوع اخیری که در استان رخ داده، نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هر حال اتفاقی است که رخ داده و یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت‌المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

کد خبر 748876

دیگر خبرها

  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود