Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، معتقد است که در صورتی که فشار مالیات بر بخشهای غیرمجاز وارد شود، اقتصاد تاب آور و رونق تولید افزایش خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، دکتر جعفر قادری نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه در هر جامعه منابع و امکانات محدود است اظهار داشت: طبعا اگر منابع به سمت بخش‌های غیر مولد برود، این بخشها نسبت به بخشهای مولد سودآوری بیشتری دارند و این باعث می شود که جامعه به سمت تولید نروند همیشه در محدودیت دسترسی به امکانات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، یکی از کارهایی که برای سوق دادن منابع به سمت بخشهای تولیدی می توان انجام داد، این است که محدودیت هایی برای بخشهای غیرمولد ایجاد کرد که یکی از این راهها، طرح های مالیاتی است که می تواند روی سود بخش های غیرتولیدی اثر بگذارد. 
  نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به جای اینکه ما به بخشهای تولیدی فشار وارد کنیم، به بخشهای غیرتولیدی این فشار را داشته باشیم، طبعا نرخ سرمایه گذاری در بخش غیرتولیدی کاهش پیدا می کند و کفه ترازو به نفع بخش مولد تغییر پیدا می کند. 
  این استاد دانشگاه تصریح کرد: معمولا در کشورهایی که اصل را بر تولید می گذارند، سعی می کنند که معافیت های مالیاتی برای بخشهای تولیدی در نظر بگیرند یا نرخهای مالیاتی کمتری را اعمال کنند یا فشارهایی را به بخشهای غیرمولد وارد کنند تا سرمایه و منابع، به سمت بخش تولیدی هدایت شود. 
  قادری تاکید کرد: ابزارهای مالیاتی یک کمک دیگری است که می تواند در این زمینه وجود داشته باشد،  این است که مالیاتها در بخشهای غیرمولد شفاف شود و درآمدهای بادآورده مشخص شوند.
  نماینده سابق شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخصوص در شرایط رکودی که دولت باید به اشکال مختلفی به بخشهای تولیدی فشار وارد نکند و تا آنجا که امکان دارد با بهبود فضای کسب و کار و هم با یارانه هایی که به بخشهای تولیدی می دهد، فشار را از بخشهای تولیدی بردارد و منابع مورد نیازش را از بخشهای غیرتولیدی تامین کند. 
  وی با بیان اینکه این، قاعده مشخص شده در کشورهای دنیاست که دولت می تواند از این مکانیزم برای تامین منابع مالی خود استفاده کند گفت: دولت باید لایحه بدهد و روال این است که طرح های تخصصی باید توسط دولت به مجلس ارائه شود، چرا که تیم های کارشناسی که در دولت وجود دارد، در مجلس نیست. 
  قادری ادامه داد: دولت میتواند با سنجیدن و ارزیابی تمام زوایای یک طرح برای درآمدزایی،  لایحه به مجلس ارائه کند و این طرح ها اگر به وسیله مجلس وارد شود، ممکن است کلان نگری شود و به ریز مسائل دقت نشود و طرح  جامع و مانع نباشد. 
  این استاد اقتصاد تاکید کرد: ما در شرایط تحریمی که امکان فروش نفت را نداریم، و حتی در شرایط غیر تحریم، منطق و عقلمان ایجاب می کند که منابع حاصل از صادرات نفت صرفا به حساب صندوق توسعه ارزی واریز نشود و در بخشهای مولد و غیردولتی به کار گرفته شود و برای هزینه های جاری دولت به کار گرفته نشود. 
  قادری افزود: متاسفانه ما این روال را در سنوات گذشته ادامه دادیم که منجر به تک محصولی شدن و وابستگی به صادرات نفت شده است و اینکه نمیتوانیم اقتصادمان را یک اقتصاد تاب آور بدانیم، دلیلش همین وابستگی به نفت و تک محصولی است. 
  نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبعا اگر به سمت و سویی برویم که درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی برود و دولت بخش عمده ای از نیازهای خود را از راه درآمدهای مالیاتی آن هم از طریق مالیات بر بخش های غیرمولد به دست آورد، فشار را هم از بخشهای مولد برمی دارد و بخش تولید گسترش خواهد یافت. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی‌های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم تا سیاست های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کنیم؛ یکی از این سیاست‌ها ،معافیت‌های مالیاتی و یا کاهش ارقام اخذ مالیات و یا کم کردن نرخ سود تسهیلات بانکی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای تولید کنندگان می‌تواند به عنوان یکی دیگر از مشوق‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری منظور شود، بیان کرد: موارد برشمرده شده به خوبی می‌تواند به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در کشور کمک کرده و مانع رکود اقتصادی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری موثر باشد ادامه داد: همچنین این امر می‌تواند به افزایش قدرت پول ملی کمک کرده و می تواند تاثیرات تحریم‌ها را خنثی کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بنابراین ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقی  اگر به زودی و بدون گرفتن ایرادهای غیرمنطقی در مجلس به تصویب رسیده و به مرحله اجرا برسد، با توجه به مشوق های هدفمند اعطا شده و کاهش مالیات تولید، به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد .

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند کمک‌های خوبی در راستای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باشد، ادامه داد: همچنین ما چندین سال است که با معضل نقدینگی رها شده در جامعه مواجه هستیم بنابراین این لایحه به درستی می‌تواند نقدینگی را در امر تولید متمرکز کرده و اعتماد مردم را به سرمایه‌گذاری و همچنین تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد را میسر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در جذب و مشارکت مردم در اقتصاد کارساز باشد، ادامه داد: همچنین در این لایحه به موضوع اعطای مشوق مالیاتی جهت جلوگیری از خام فروشی و حفظ زنجیره ارزش تولید اشاره شده است و می تواند تاثیرات خوبی را در جلوگیری از خام فروشی ایجاد کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در تحقق عدالت مالیاتی موثر باشد،  بیان کرد:  ما هر چقدر بتوانیم نرخ مالیاتی از تولید و سرمایه گذاری را کمتر کنیم ، این امر می تواند تورم موجود در کشور را کاهش داده و در کنترل نقدینگی موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، مبتنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و اخیرا نیز لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مد نظر قرار داده که امیدواریم هرچه سریع‌تر در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از چکش کاری به تصویب برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است