Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:42:06 GMT

نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان ۱.۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۰۲۲۲

نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان ۱.۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان صبح چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه از جمله محورهای اساسی اقتصاد هر کشوری موضوع حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: افزایش اشتغال و کاهش بیکاری از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی از شاخص‌هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بهار امسال استان همدان توسط مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی، به عنوان استان دارای کمترین نرخ بیکاری کشور اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیفیان بااشاره به اجرای طرح آمارگیری نیروی کار به صورت فصلی گفت: از سال ۱۳۷۶ اطلاعات بازار کشور از طریق طرح آمارگیری از ویژگی‌های اشتغال و بیکار خانوار حاصل می‌شد که به منظور بهبود کیفیت و انطباق بیش‌تر با مفاهیم بین المللی به ویژه سازمان بین المللی کار، مورد بازنگری قرار گرفت تا به صورت طرح فعلی و با عنوان «طرح آمارگیری نیروی کار» به اجرا در آمد.

وی گفت: طرح آمارگیری نیروی کار اولین بار در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و از آن زمان تاکنون در ماه میانی هر فصل اجرا شده و آخرین آمارگیری اردیبهشت ماه فصل بهار سال جاری بود که مهمترین یافته‌های نتایج طرح در کشور و استان همدان مشخص شده است.

نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان در بهار ۹۸ با افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل (۴۲.۸) به ۴۴.۱ درصد رسیده است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران یافته‌ها و نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان‌های کشور نشان می‌دهد نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان در بهار ۹۸ با افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل (۴۲.۸) به ۴۴.۱ درصد رسیده است و نرخ مشارکت کل کشور در این فصل ۴۱.۱ درصد است.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران علیرغم افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان نرخ بیکاری ۲.۱ درصد کاهش داشته است و از ۸.۲ به ۶.۱ درصد رسیده است.

توصیفیان گفت: در فصل بهار امسال استان‌های چهار محال و بختیاری با ۱۶.۷ درصد، خوزستان با ۱۶.۲ درصد و لرستان با ۱۶.۱ درصد بالاترین نرخ بیکاری و استان‌های همدان با ۶.۱ درصد، استان فارس با ۷ درصد و استان‌های سمنان و گیلان با نرخ بیکاری ۸.۲ درصد کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور داشته‌اند.

وی گفت: نرخ مشارکت استان فارس ۳۸.۹ درصد و استان سمنان ۳۷.۴ درصد بوده که علاوه بر اینکه پایین‌تر از میانگین کشوری هستند نسبت به بهار ۹۷ نیز کاهش داشته‌اند و این در حالی است که استان همدان دارای نرخ مشارکت حدود ۴۴.۱ درصد بوده که ۱.۳ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته و نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: با توجه به دستور استاندار همدان در خصوص تهیه سند توسعه اشتغال و رویکرد برنامه محوری با هدف رسیدن به نرخ بیکاری سالیانه ۱.۷ درصد در پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی، سند تهیه شده و بر اساس آن در استان برای رسیدن به این هدف، سالیانه حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی مورد نیاز است که در استان ایجاد و برآورد می‌شود.

توصیفیان گفت: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی سالانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان منابع بخش خصوصی، بانکی و دولتی باید جذب شود.

وی گفت: در این سند طی تعامل با فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی تعهد شهرستانی، دستگاهی و بخشی تهیه شده و اطلاعات شاغلین جدید در بخش غیر مسکن در سامانه ملی رصد ثبت می‌شود.

کد خبر 4662849

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال استانداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد

‌دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ‌به عنوان ستاد انتخابات کشور درخواستی از مجموعه ارکان اداری و اجرایی و فرهنگی و همه اقشاری که در باب انتخابات حضور دارند، تاکید کرده‌ایم که در مرحله دوم نیز تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، نشست توجیهی نمایندگان فرماندار، کاربران و عوامل اجرایی حوزه انتخابیه کرج با حضور محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور، ‌یحیی رمضانی معاون استاندار و فرماندار کرج در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

در این نشست که بیش از 2 هزار نفر از عوامل اجرایی، کاربران و نمایندگان فرماندار حوزه انتخابیه کرج حضور داشتند، محسن اسلامی  دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری نشست توجیهی عوامل انتخابات اظهار داشت:آنچه که در ستاد انتخابات شهرستان کرج مورد توجه است، اهمیت دادن به آموزش و کیفیت برگزاری انتخابات است و اینکه فرمانداری به دنبال آموزش عوامل اجرایی است نشان از اهمیت دور دوم انتخابات دارد، که جای بسیار تحسین دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: برگزاری این حرکت آموزشی با حضور تعداد قابل توجهی از عوامل و همه عوامل شعبی که دراین حوزه انتخابیه فعالیت دارند، نشان از این دارد که به دور دوم انتخابات اهمیت داده شده است.

اسلامی ادامه داد: به همه حوزه‌های انتخابیه یادآوری کرده‌ایم که دور دوم انتخابات همانند انتخابات اصلی است و لذا باید همه موئلفه‌هایی که مقام معظم رهبری در انتخابات به آن توجه داشته و دارند، همچون امنیت، سلامت، مشارکت رقابت مو به مو اعمال شود.

‌دبیر ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات‌ اظهار داشت: به عنوان ستاد انتخابات کشور درخواستی از مجموعه ارکان اداری و اجرایی و فرهنگی و همه اقشاری که در باب انتخابات حضور دارند، تاکید کرده‌ایم که در مرحله دوم نیز تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از این نشست ضمن تاکید بر افزایش مشارکت در این دوره اظهار داشت: در این بازه مانده به انتخابات درخواست از شهرستان و شورای اداری این است که در بازه تبلیغات‌ از 13 اردیبهشت تا 20 اردیبهشت حس و حال شهر را نسبت به انتخابات مرحله دوم حساس کنند. 

وی درباره‌ آمادگی کامل استان و حوزه انتخابیه شهرستان کرج برای برگزاری انتخابات اظهار داشت در بخش‌های دیگر مثل امنیت برنامه‌ریزی برای اجرای انتخابات در امنیت کامل انجام شده  و در بخش زیرساخت ارتباطی شعب با مرکز نیز، تجهیزاتی که در این بخش نیاز داریم تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد