Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گفت: میزان صادرات برای بازرگانان بر مبنای رتبه اعتباری آن‌ها مشخص می‌شود و این یعنی اجرای تعهدات ارزی و بازگشت ارز صادراتی آن‌ها در مجوز صادرات بازرگانان تاثیرگذار خواهد بود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو علی رهبری درخصوص طرح رتبه‌بندی صادرکنندگان اظهار کرد: بر اساس یکی از بند‌های دستور العمل مدیریت صادرات، در صادرات کالا‌هایی که امکان سوءاستفاده از برخی خلاء‌های قانونی وجود دارد و در تولید آن کالاها، از کالا‌های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده شده باشد، رتبه اعتباری صادرکنندگان مبنای عمل قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین، میزان صادرات برای بازرگانان بر مبنای رتبه اعتباری آن‌ها مشخص می‌شود و این یعنی اجرای تعهدات ارزی، بازگشت ارز صادراتی آن‌ها و مواردی از این دست، در مجوز صادرات بازرگانان تاثیر گذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که تعهدات ارزی خود را انجام نداده یا ارز حاصل از صادراتشان را به کشور برنگردانده باشند، مجوز‌های صادراتی آن‌ها محدود خواهد شد تا تعهدات قبلی‌شان اجرایی شود و در مقابل نیز صادرکنندگانی که به موقع و بر اساس مقررات، تعهدات ارزی و ارز صادراتی‌شان را به چرخه اقتصادی بازگردانند، رتبه بالاتری در سامانه اعتبارسنجی خواهند داشت.

رهبری درباره زمان اجرایی شدن این طرح گفت: ما به عنوان مجری سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی بازرگانان، آمادگی کامل اجرایی کردن این طرح را داریم، ولی زمان اجرایی شدن آن در اختیار سازمان توسعه تجارت است.

به گزارش تسنیم، اخیراً محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به صادرات برخی کالا‌ها از جمله آبنبات اعلام کرده بود، اخیرا با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد ۱۲۰ میلیون دلار آبنبات به عراق صادر شده؛ این در حالی است که مواد اولیه تولید آبنبات یعنی شکر، از جمله کالا‌هایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن اختصاص داشته و صادرات این اقلام تنها به آبنبات محدود نیست و برخی اقلام دیگر از جمله ماکارونی، شیرینی، چیپس و ... که عمده مواد اولیه آن‌ها از جمله شکر، گندم، روغن و ... جزو اقلام مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی است، که در قالب صادرات از کشور خارج می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توسعه تجارت الکترونیکی تعهدات ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)

رئیس جمهور در مراسم گرامی داشت روز معلم:نگاه رهبر فرزانه انقلاب به مسئله تربیت بسیار محوری است که در آموزش و پرورش به آن توجه می‌شود و باید این موضوع به دست توانای معلمان پیگیری شود. تلاش خواهد شد تا هیچ مدرسه‌ای خالی از مشاور و مربی نشود.

در تبلیغاتی که در باره رتبه‌بندی معلمان انجام شد، بیشتر موضوع معیشی معلمان مورد توجه قرار گرفت در صورتی که هدف رتبه‌بندی معلمان، افزایش شان و منزلت معلم، علم افزایی و کارایی بیشتر معلم است.

موضوع معیشتی در رتبه‌بندی معلمان جایگاه حداقلی دارد و هدف رتبه‌بندی این است فکر معلم از موضوع معیشت راحت شده و جایگاه و شان معلم برای تعلیم و تربیت حفظ شود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم) روایت جدید رئیسی از قطار پیشرفت (فیلم) رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم) با دستور رئیسی تولید پژو پارس ادامه پیدا می‌کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان