Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@03:25:06 GMT

اثبات توانمندی و موفقیت زنان در جوامع جهانی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۰۵۷۶

اثبات توانمندی و موفقیت زنان در جوامع جهانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سید حامد واحدی متخصص روان شناسی سلامت گفت: با توجه به اینکه جامعه جهانی با گذشت زمان، به سمت فردگرایی حرکت می‌کند و جامعه ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیست، تعریف گستره استقلال فردی در هر دو جنس موضوعی ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت تعریف استقلال فردی ادامه داد: برای تعریف مفهوم استقلال در فرهنگ های مختلف، نیاز به بومی سازی آن بر اساس ساختار و بافت فرهنگی آن جامعه است و بدون شک، فرهنگی که فاقد هر یک از مولفه های سنت و مدرنیته باشد، محکوم به فروپاشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص روان‌شناسی سلامت تصریح کرد: در صورت وجود سنت به تنهایی، رکود و بازماندگی از پیشرفت و فرار مردم به سمت فرهنگی ناهمخوان، رخ خواهد داد و از سوی دیگر، جامعه ای که تنها برای غنی کردن فرهنگ خود از مدرنیته بهره می گیرد، همانند سقفی است که دیوار ندارد!

دکتر واحدی در ادامه با طرح این سوال که یک زن مستقل دارای چه ویژگی هایی است، و چه نیازی وجود دارد که زن مستقل باشد گفت: امروز شاهد هستیم برخی زنان عزم خود را برای مستقل شدن و همگن شدن با جامعه جهانی جزم کرده اند، اما با اندکی تامل در رفتارهای این گروه از زنان به این امر می رسیم که آنها بین استقلال و نرینگی (و نه مردانگی) تفاوتی قائل نیستند.

وی اضافه کرد: این زنان، برای مستقل نشان دادن خود دست به رفتارهایی می زنند که از لحاظ زیستی و تبار شناختی از جنس مذکر قابل انتظار است. شاید در کوچه و خیابان زنانی را دیده باشید که با ژست های مردانه و صدای بلند و استفاده از کلمات و اصطلاحات مردانه، بر ایجاد ارتباط اینگونه استمرار دارند. زنانی که هیجانات و احساسات را که ذات و طبیعت زن است، مسخره و بیهوده می دانند.

این متخصص روان شناسی سلامت افزود: سوال اینجاست که آیا واقعا زنان برای مستقل نشان دادن خود نیازمند این نوع رفتارهای ناهمگن هستند و اصولا چرا ویژگی های یک زن مستقل باید شبیه جنس مذکر باشد. با توجه به فرهنگ و اصطلاحات رایج جامعه این جمله را زیاد شنیده‌ایم که برای تشبیه یک زن مستقل از جمله "مثل مرد می ماند" استفاده می شود، اما آیا زن مستقل باید شبیه به یک مرد باشد تا مستقل به نظر برسد.

دکتر واحدی گفت: با توجه به این فرهنگ و اصطلاحات رایج، شاید بی علت نباشد که تصور کنیم یک زن باید مَنشی مردانه داشته باشد تا نمودی از یک زن مستقل پیدا کند، اما شرایطی را تصور کنید که در آن، جامعه از سنت خود فراری باشد و بدون درک مدرنیته و عدم بومی سازی آن، به شکلی نارس و ناپخته در مسیر اجرای آن قرار بگیرد. در این آشفته بازار، به وجود آمدن هویتی جدید به نام "زنان نر" دور از ذهن نیست، هویتی که دیگر نه زن و نه مرد است.

وی گفت: براساس ویژگی‌های خاص و توانمندی‌هایی که زنان دارند، این قشر هیچ نیازی به تقلید رفتار و منش مردانه برای به دست آوردن استقلال ندارند، در جامعه جهانی، زنان بسیاری هستند که با حفظ شخصیت زنانه و شناسایی توانمندی خود از مردان پیشی گرفتند و در عرصه‌ای که فعالیت داشتند جزو موفق‌ترین‌ها بوده‌اند.

این متخصص روان‌شناسی سلامت تاکید کرد: بهتر است یک زن توانمندی های خاص جنسیت خود را بشناسد و با شکوفا کردن آنها به یک زن مستقل مبدل شود.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر سید حامد واحدی متخصص روان شناسی سلامت زنان توانمندی زنان مفهوم استقلال در فرهنگ های مختلف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زنان توانمندی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد

جام جهانی تیراندازی از دوازدهم تا بیست‌وسوم اردیبهشت در باکوی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و تیم ایران نیز در این رویداد شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جام جهانی تیراندازی از چهارشنبه_ دوازدهم اردیبهشت_ در باکوی جمهوری آذربایجان آغاز و تا بیست‌وسوم اردیبهشت ادامه دارد.

نمایندگان کشورمان در تپانچه با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و سجاد پور حسینی با هدایت محسن نصر طالبی بامداد روز گذشته_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ راهی این مسابقات شدند. نجمه خدمتی، فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی، پوریا نوروزیان و امیر محمد نکونام نیز با هدایت مریم طالبی، پنجشنبه_سیزدهم اردیبهشت_ عازم باکو خواهند شد.

برنامه جام جهانی تیراندازی در باکو

پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر میکس ساعت ۱۴:۴۵

جمعه، ۱۴ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۱۰ متر میکس ساعت ۹

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر مردان ۱۱

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر زنان ۱۴:۴۵

شنبه، ۱۵ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۱۰ متر مردان ۹:۳۰

فینال تپانچه ۱۰ متر زنان ۱۱:۱۵

مقدماتی تفنگ میکس ۱۴:۴۵

فینال تفنگ میکس ۱۷:۳۰

یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان (دقت) ساعت ۸:۳۰

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر مردان ساعت ۸:۳۰

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر زنان ساعت ۱۲:۴۵

دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان (سرعت) ساعت ۸:۳۰

فینال تفنگ ۱۰ متر مردان ساعت ۹

فینال تفنگ ۱۰ متر زنان ساعت ۱۱

سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۲۵ متر زنان ساعت ۹:۳۰

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۸:۴۵

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۱۳:۱۵

چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت:

ادامه رقابت‌های تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان و مردان در دور دوم

پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت:

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۸:۳۰

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۰:۴۵

جمعه، ۲۱ اردیبهشت:

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۸:۴۴

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۳:۱۵

شنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه:

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۱۴:۳۰

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۶:۴۵

منبع: ایرنا

کد خبر 749406

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد