Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@13:05:00 GMT

ابلاغ برنامه امتحانات نهایی شهریورماه

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۰۵۸۵

ابلاغ برنامه امتحانات نهایی شهریورماه

برنامه امتحانات نهایی رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه در شهریور سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ابلاغ شد.

طبق این دستورالعمل، ادارات آموزش ‌و پرورش پس از تفکیک برنامه‌ها، باید بدون دخل و تصرف، به تعداد موردنیاز برگه‌ها را تکثیر و در اختیار واحدهای آموزشی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین واحدها باید امتحانات را در محل مناسب نصب‌کرده و تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع همه دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد برسانند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:با کارنامه تحولی می‌توانیم تمام سطوح شناختی را در دانش آموزان و همکارانمان ارائه دهیم و به نوعی کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است. - اخبار استانها -

به گزرش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید‌امیر شوشتری در همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی با تبریک هفته معلم و یاد استاد شهید مرتضی مطهری اظهارداشت: اقدامات هوشمندانه و تحولی در نظام ارزشیابی آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است، سلامتی امتحانات آموزش و پرورش، بالابردن کیفیت امتحانات، برگزاری امتحانات به صورت استاندارد و ‌سلب بهانه‌هایی که عده‌ای می‌خواستند امتحانات نهایی را در این سطح مشکل جلوه دهند.

وی افزود: امتحانات نهایی از جمله برنامه ریزی‌های موفق در آموزش و پرورش است که از نحوه اجرای آن رضایت کامل داریم.

شوشتری تصریح کرد: باید در امتحانات شیوه سنجش و توانایی‌های دانش‌آموزان مشخص شود، با برنامه‌ریزی جدید امتحانات و کارنامه تحولی می‌توانیم تمام سطوح شناختی را در دانش‌آموزان و همکارانمان ارائه دهیم و به طور کامل به اجرای سند تحول بنیادین دست یابیم از طرفی قطع ید سودجویان و مافیای امتحانات نیز از برکات برنامه‌ریزی های انجام شده در بحث امتحانات نهایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تحولات بنیادین در آموزش و پرورش بسیار سریع انجام شد و این سرعت و عدم تمرکز ممکن است موجب عدم توجیه برگزارکنندگان شود که تشکیل چنین جلساتی برای آن بسیار موثر است، از خانواده‌ها و دانش‌آموزان هم نباید قبل از اطلاع‌رسانی توقع زیادی داشته باشیم. لذا باید یک اطلاع رسانی عمومی و سراسری و توجیه از این موضوع صورت بگیرد و در نرم افزار شاد و رسانه های آموزش و پرورش و صدا و سیما اطلاع رسانی هرچه کامل تر نسبت به سند تحویل بنیادین و کارنامه تحولی داشته باشیم.

امتحانات نهایی یک آزمون برای آموزش و پرورش است

 حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی  نیز با بیان حدیثی از امام صادق (ع) اظهارداشت: هر که براى خدا علم بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان ها به بزرگى یاد شود؛ همانطور که شهید مطهری براى خدا آموخت، براى خدا عمل کرد و براى خدا آموزش داد! این هفته؛ هفته بزرگداشت زحمات معلم و یاد شهید مطهری است.

وی بیان کرد: آموزش متولیان فراوانی در مقاطع گوناگون دارد، اما همچنان آموزش و پرورش مهم ترین و اصلی ترین جایگاه در صیانت از نیروی انسانی است و امروز مسئولیت شما برترین ترجمان رسالت انبیاست.

گنابادی نژاد گفت: امتحانات نهایی قبل از اینکه یک آزمون برای دانش آموزان باشد یک آزمون برای آموزش و پرورش است تا خود را بسنجد.

وی افزود: نقطه پایان یادگیری و نقطه اطمینان از اجرای صحیح آن ارزیابی است و این امتحانات نهایی هیمنه هیولای کنکور را در هم می‌شکند.

معاون استاندار خراسان رضوی از ابلاغ الزامات مرتبط با فرمانداری‌ها به همه شهرستان ها خبرداد و گفت: امتحانات باید بگونه ای باشد که علاوه بر دانش آموز به نحوه عملکرد معلم و مدیر و مدیرکل و همه دست اندکاران آموزش و پرورش نمره دهیم و آن ها را ارزیابی کنیم.

گنابادی نژاد ادامه داد: با کمک شما عزیزان باید فضای هر نوع سودجویی و سواستفاده از این امتحانات را حتی در خارج از آموزش و پورش محدود کنیم تا مشکلات کنکور تکرار نشود. آزمون ها همواره سوداگران و سودجویانی دارند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • اعلام زمان امتحانات نوبت دوم متوسطه اول
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!