Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی شهریاری در این پیام، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی عوامل ضد انقلاب در به شهادت رساندن سه تن از رزمندگان اسلام در شهرستان پیرانشهر، آورده است، ضد انقلاب و تروریست های خون آشام که با پشتوانه و حمایت استکبار و صهیونیسم دست به چنین اقدامات وحشیانه ای می‌زنند؛ یک بار دیگر چهره کریه و چرکینی از عداوت و دشمنی خود با آرامش و امنیت مردم آذربایجان‌غربی را، آشکار ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام می افزاید، ترور و جنایت در روزهایی که آذربایجان‌غربی مصمم‌تر از همیشه سودای رسیدن به توسعه‌ای پایدار و متوازن را برنامه‌ریزی کرده و در دست اجرا دارد، پیامی جز زبونی دشمنان و تداوم توطئه آفرینی استکبار جهانی و عوامل نشان‌دار آنها در منطقه نداشته و البته به لطف و مدد الهی و به برکت خون شهدای والامقام، نتیجه‌ای جز وحدت و همدلی مردم عزیز ما در پی نخواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد، با این اقدامات کور تروریستی نه تنها دشمنان به اهداف شوم خود نخواهند رسید، بلکه عزم مردم و مسئولان و جان برکفان صیانت از امنیت را برای شتاب بخشیدن به اقدامات امنیت ساز، آرامش بخش و توسعه آفرین جزم تر و منسجم‌تر خواهند کرد.

وی در ادامه افزوده است، همان‌گونه که خون سرداران و سربازان شهید و مردم قهرمان و مقام استان آذربایجان‌غربی در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، عزت و سربلندی ایران عزیز و نابودی متجاوزان را رقم زد، خون پاک این شهیدان والامقام نیز، ان‌شاءالله ناامنی، ترور و خشونت را بزودی ریشه‌کن خواهد کرد.

سپاه پاسداران شهرستان پیرانشهر در محکومیت حمله تروریستی روز گذشته بیانیه ای صادر کرد، در بخشی از این بیانیه آمده است، اقدام تروریستی شهرستان پیرانشهر که در پی آن چند تن از سپاهیان غیور و مدافع وطن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و نیز یکی از مدافعان وطن مجروح شده موجب تألم و تأثر شدید مردم عزیز ایران و این شهرستان شده است.

این بیانیه می افزاید، تروریست‌ها با کینه‌ی کوردلانه و بزدلانه و دست در دست شیطان بزرگ و هم پیمانان پست آن و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد این بازی‌های کثیف شده‌اند که به خیال باطل خود در اقتدار و امنیت ایران اسلامی خدشه‌ای وارد کنند، اما به حول قوه‌ی الهی این آرزو را به گور خواهند برد.

سپاه پاسداران پیرانشهر می افزاید، آنچه که عیان است این است که این اقدامات بزدلانه ذره‌ای در عزم و اراده‌ی پولادین ملت ایران اسلامی و بخصوص شهرستان پیرانشهر اثر نخواهد گذاشت و بیرق جهاد و شهادت و مبارزه با ظلم و استکبار همچنان و بیش از پیش برافراشته باقی خواهد ماند. و خون این شهیدان گواه اقتدار و عظمت حماسه سازان ایران اسلامی است.

در ادامه تاکید شده است، سپاه پاسداران شهرستان پیرانشهر این اقدام تروریستی دشمنان اسلام و انقلاب را محکوم کرده و ضمن عرض تسلیت به فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری «دامت برکاته» و خانواده های معظم این شهیدان و ملت شهید پرور ایران اسلامی و شهرستان پیرانشهر و دعا برای سلامتی و بهبودی مجروح این حادثه تروریستی، به عوامل رذل و پست این اقدام تروریستی اعلام می‌کند که فرزندان جان بر کف و مجاهد این مرز و بوم پاسخ سخت و دندان شکن به آنها خواهد داد.

کد خبر 4662975

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل اظهار کرد: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دوست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی به آن دسته از مقام‌های اروپایی که خواستار شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی هستند گفت: آنها باید به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 748127

دیگر خبرها

  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر