Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محسن علیزاده مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه لازمه خدمت‌رسانی مؤثر و کارآمد به محرومان، بهره‌گیری هدفمند از ایده‌های نو، مجموعه‌های دانش‌بنیان و یافته‌های علمی در پیشبرد مأموریت‌های محوله است، گفت: هسته تخصصی محرومیت‌زدائی با همکاری کمیته امداد، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، اساتید و پژوهشگران حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های دانش‌بنیان استان راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، توجه و رسیدگی به مستضعفین در رأس توجهات نظام اسلامی قرارگرفته و در طول چهل سال گذشته، اقدامات مؤثری در جهت کاهش فقر و نابرابری انجام‌شده است، اکنون در طلیعه رستاخیز اربعین دوم انقلاب اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، نیازمند عزم و همتی جهادی در این مسیر نورانی هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: به‌ منظور توسعه تعاملات با مراکز دانشگاهی و پژوهشی استان برای گسترش همکاری‌های علمی، این نهاد در نظر دارد برای بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌های علمی مراکز دانشگاهی، پژوهشی و دانش‌بنیان، اقدامات اجرایی مبتنی بر تحقیقات و تصمیمات در هسته‌های تخصصی و نیز نظام‌مند نمودن مطالعات و پژوهش‌های علمی در حوزه محرومیت‌زدایی، اقدام به تشکیل، هسته تخصصی محرومیت‌زدایی، در استان کند.

تبدیل‌شدن کمیته امداد استان به مرجع اصلی حوزه محرومیت‌زدایی

وی گفت: تجمیع و هم‌افزایی ظرفیت نخبگان استان اعم از دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد، استارت آپ و برای محرومیت‌زدایی، ایجاد مرجعی برای هماهنگ‌سازی مطالعات پژوهشی حوزه فقر و محرومیت‌زدایی در سطح استان و جلوگیری از انجام مطالعات موازی و در نهایت اجتناب از اتلاف زمان و هزینه، تبدیل‌شدن کمیته امداد استان به مرجع اصلی حوزه محرومیت‌زدایی با ماهیتی پژوهشی، راهبردی و عملیاتی، ایجاد بستری برای به‌کارگیری ظرفیت دانشجویان توانمند، اساتید، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و ایده‌های خلاق و نوآورانه برای تحقق سیاست‌های محرومیت‌زدایی، فراهم نمودن زمینه لازم برای همکاری‌های بین بخشی در حیطه‌های مختلف علمی، اجرایی و پژوهشی به‌ منظور ارتقای کیفیت فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و ترویج و تقویت روحیه تلاش و پویایی علمی در فرهنگ‌ سازمانی از جمله اهداف راه‌اندازی هسته تخصصی محرومیت‌زدائی در استان است.

علیزاده ادامه داد: با تشکیل این هسته تخصصی نیاز‌های پژوهشی با محوریت محرومیت‌زدایی بررسی و تعیین می‌شود و وضعیت فقر در استان پایش و راهکار‌های مؤثر در جهت کاهش فقر متناسب با منابع و فرصت‌های موجود ارائه می‌شود.

وی افزود: علل مولد فقر در نقاط مختلف استان شناسایی و امکان تهیه نقشه جغرافیایی فقر فراهم می‌شود، همچنین یک منبع اطلاعاتی جامع و مدون با موضوع فقر مشتمل بر اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به‌منظور سهولت دسترسی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب

به گزارش خرگزاری علم و فناوری آنا، میرحسن خواجوی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با اعلام خبر حضور این مرکز پژوهشی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در آستانه ابلاغ برنامه هفتم توسعه و همچنین با توجه به روح قالب تولیدات پژوهشی و علمی این مجموعه علمی، غرفه مرکز با شعار «توسعه خواندی است» در نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده است.

وی ادامه داد: نشر این مرکز امسال با کتاب‌های متنوع و جذابی با موضوعات متنوع و کاربردی، میزبان علاقه‌مندان به حوزه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.

خواجوی افزود: برگزاری نشست‌های متنوع و جلسات نقد و بررسی کتاب‌های نشر مرکز از دیگر فعالیت‌های جانبی غرفه مرکز در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود. که از میان می توان به برگزاری برنامه‌های همچون نشست علمی تخصصی با عنوان «کتاب و امید اجتماعی»، رونمایی و نقد و بررسی ترجمه کتاب راهنمای شفافیت مالی، رونمایی و نقد و بررسی تالیف کتاب راه ناهموار توسعه، رونمایی و نقد و بررسی ترجمه کتاب تاریخ توسعه و... اشاره کرد.

وی در خاتمه ضمن اشاره به دستاوردها و پروژه‌های متنوع پژوهشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در غرفه مرکز در سالن اصلی، بخش ناشران عمومی با داستان و تاریخچه توسعه ایران از نزدیک آشنا شوند و همچنین پژوهشگران و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نیز می‌توانند به عنوان پژوهشگران مدعو در طرح‌های پژوهشی مرکز مشارکت نمایند.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلی تهران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند در ایام برپایی نمایشگاه کتاب تهران همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ از بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی