Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:55:51 GMT

کاهش ۵۴ درصدی شمار دانشجویان دانشگاه‌های زنجان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۱۰۱۴

کاهش ۵۴ درصدی شمار دانشجویان دانشگاه‌های زنجان

مسیح‌الله سلطانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان زنجان افزود: هم‌اکنون شمار دانشجویان دختر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های این استان ۱۹ هزار و ۷۱۲ نفر و دانشجویان پسر نیز بیش از ۲۱ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه از ۱۵ مرکز علمی کاربردی هشت مرکز تعطیل شده است، گفت: در مجموع ۱۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شمار اعضای هیات علمی تمام وقت در تمام دانشگاه‌های استان بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر است، همچنین از ۲۵۱ تشکل فعال دانشجویی ۱۴۴ انجمن علمی، ۸۲ کانون، ۲۵ تشکل سیاسی و ۷۱ نشریه دانشجویی درحال فعالیت و انتشار هستند.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: هم اکنون ۴۰۵ عضو هیات علمی در این دانشگاه وجود دارد که ۳۶ درصد از این اعضا از حیث سطح علمی دانشیار و دانشیار به بالا هستند، همچنین ۸۰ استاد مدعو نیز با این دانشگاه همکاری دارند.

سیدمحسن نجفیان تاکید کرد: سطح علمی دانشگاه‌های کشور به پنج رده تقسیم بندی شده است که ۱۳ دانشگاه در سطح یک و دانشگاه زنجان همراه با هشت دانشگاه دیگر در سطح ۲ قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۰ هزار و ۴۰۰ دانشجوی فعلی این دانشگاه ۶۶ درصد در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند و ۵۴ درصد کل دانشجویان هم از دختران تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۴۷ مورد در همایش‌های بین‌المللی و ۶۳۳ مورد در همایش‌های علمی داخلی ارائه مقاله داشته‌ایم، افزود: در همین مدت از این دانشگاه ۳۹۶ مقاله آی اس آی ( ISI ) همچنین ۳۴۱ مقاله ای اس سی ( ISC ) ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تالیف کتاب در سطح دانشگاه‌ها باید گسترش یابد، گفت: سال گذشته ۳۱ مورد تالیف توسط دانشجویان این دانشگاه منتشر و ۶ فرصت مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه برای اعضای هیات علمی آن اعمال شد.

نجفیان تاکید کرد: سال تحصیلی ۹۷-۹۸ برای تسهیل امور دانشجویان در تمام بخش‌هایی که قانون اجازه داده است در مجموع ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: سه دهم درآمدهای ناخالص کشور برای حوزه علم و پژوهش اختصاص یافته که بودجه ناچیزی است.

بابک کریمی خاطرنشان کرد: بودجه کل دانشگاه‌های کشور حدود ۸۸ هزار میلیارد ریال است در حالی که بودجه بزرگترین دانشگاه صنعتی دنیا در آخن آلمان حدود ۳۲۰ هزار میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند در سال تحصیلی جدید علاوه بر سایر مشکلات موجود حتی در تامین غذای روزمره دانشجویان نیز مشکل خواهیم داشت.

۳۲۱۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجویان ایرنا زنجان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است و نقش اصلی در زمینه پرورش و شکوفایی ابعاد علمی، اخلاقی، جسمی و روحی فرزندان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت نقش بسیار ارزشمندی دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است و نقش اصلی در زمینه پرورش و شکوفایی ابعاد علمی، اخلاقی، جسمی و روحی فرزندان و آینده‌سازان این کشور برعهده معلمان است.

وی افزود: در اندیشه ناب و اصیل اسلامی، معلمان و اساتید به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی هستند که با تلاشی دل‌سوزانه، خالصانه و سرشار از حس وظیفه‌شناسی در کنار تعلیم و تربیت، در مسیر ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی و نیز تقویت هویت ملی قدم بر داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید براینکه زیرساخت اصلی اجتماع از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و ریشه پیشرفت و اقتدار کشور در زمینه‌های علمی، فناوری، پزشکی و دفاعی نیز به این نهاد بر می‌گردد، افزود: جامعه مرهون معلمان متعهد ، مسئولیت‌پذیر و فداکار است،. ضمن اینکه توجه و اهمیت دادن به آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای تربیت نسل آینده و ساخت کشوری پیشرفته و قوی است.

وی با تاکید بر نقش بارز همه معلمان به‌ویژه بانوان معلم در تربیت و تقویت مبانی اعتقادی و هویتی دانش‌آموزان، آن‌را حاصل کار جمعی تمام ارکان آموزش و پرورش و مدارس و تک تک معلمان دانست.

رفیعی با بیان اینکه دولت سیزدهم از بدو تشکیل برای رفع مشکلات فرهنگیان و به‌ویژه تعالی شأن و منزلت معلم در جامعه تلاش می‌کند، گفت: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در این راستا و تحقق عدالت به انجام رسید.

کد خبر 749401

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود