Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشکذرگفت : سمپاشی با پهباد به صورت آزمایشی در زمینی یک هکتاری در روستای چرخاب اشکذر، انجام شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، عباس بشارتی با بیان این خبر اظهارداشت: سمپاشی با پهباد با حضور کارشناسان سراسر استان در یک هکتار باغ پسته در روستای چرخاب اشکذر به صورت آزمایشی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سمپاشی به صورت سنتی برای هر هکتار باغ پسته حدود ۱۰۰۰ لیتر آب مورد نیاز است که با استفاده از پهبادها این میزان به ۱۰ لیتر کاهش می یابد و برای سمپاشی باغات ۳۰ دقیقه و زمین های زراعی ۱۰ دقیقه زمان لازم است.

بشارتی تصریح کرد: با استفاده از این پهبادها در مصرف سم و آب صرفه جویی می شود و سمپاشی زمین ها در مناطق سخت گذر نیز به راحتی قابل انجام است.

وی خاطرنشان ساخت: پاشیدن یکنواخت محلول بر روی محصول، کاهش چشمگیر زمان عملیات سمپاشی، افزایش کیفیت و اثربخشی، تخریب نشدن مزرعه و محصولات و کاهش قابل توجه در مصرف آب از مزیت های سمپاشی با پهباد است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشکذرگفت :این پهباد با GPS کار می کند و به طور اتوماتیک کل مزارع را زیر پوشش قرار می دهد. چهار نازل عملیات سمپاشی را انجام می دهد و این نازل ها به صورت خطی و دایره ای قرار می گیرند و این پهبادها دارای مخازن ۵، ۱۰ و ۲۲ لیتری است که داخل کشور ساخته شده است.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سمپاشی با پهباد شهرستان اشکذر صرفه جویی در آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد