Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، محمد حمدان دقلو"حمیدتی"، معاون رئیس شورای نظامی سودان بعد از دیدار با مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی گفت: این شورا به توافق با گروه‌های آزادی و تغییر پایبند است.

السلمی نیز بر حمایت پارلمان عربی از مردم سودان و وحدت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد و گفت: سودانی‌ها قادر به حل مسائل داخلی خود هستند و پارلمان عربی برای حذف نام سودان از لیست تروریسم آمریکا تلاش خواهد کرد و نامه‌های مکتوبی را در این باره برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و رؤسای مجلس نمایندگان و مجلس سنا نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد که کمیته حقوقی مسؤول تدوین ساختار حقوقی سند قانون اساسی برای توافق میان شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر فعالیت خود را تکمیل کرده و احتمالاً نسخه نهایی را به دو طرف تحویل می‌دهد.

در این راستا گروه‌های آزادی و تغییر و رهبران شورای نظامی نشستی را در کاخ ریاست‌جمهوری با حضور عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی برگزار کردند.

به دنبال اولین نشست مشترک میان دو طرف شمس الدین الکباشی، سخنگوی شورای نظامی سودان از تکمیل ساختار سند قانون اساسی خبر داد، اما تأکید کرد که به بررسی نهایی نیاز دارد.

وی گفت: هدف از نشست میان رئیس شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر مشورت و تفاهم درباره مقدمات مراسمی است که قرار است برای امضای توافق نهایی برگزار شود. توافق نهایی میان دو طرف قرار است امروز امضا شود.

او در پایان اولین نشست کمیته سیاسی شورای نظامی با نمایندگان گروه‌های آزادی و تغییر گفت: دیدار در چارچوب رایزنی‌ها بابت بررسی سند مورد توافق دو طرف برگزار شد و تکمیل شده سند راس ساعت ۱۰ صبح امروز برای امضای نهایی ارائه خواهد شد و در یک مراسم ملی گسترده این اتفاق خواهد افتاد.

ابراهیم الامین، عضو هیئت گروه‌های آزادی و تغییر گفت: توافق میان دو طرف آغازی برای انتقال مردم سودان از دوره ظلم و فساد به مرحله دموکراسی است.

بابکر فیصل، عضو گروه‌های آزادی و تغییر نیز اعلام کرد که طرف‌ها با نامزدی عبدالله حمدوک به عنوان نخست‌وزیر دوره انتقالی توافق کرده‌اند.

از سوی دیگر دادگاه سودان دستور دسترسی مجدد به اینترنت در کشور را داد. اینترنت سودان از مدت‌ها پیش به دستور شورای نظامی بعد از حوادث سوم ژوئن قطع شده بود.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) تأکید کرد که در صورت دستیابی به توافقی درباره تبادل اسرا، عملیات نظامی در رفح را به تعویق خواهند انداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

دیگر خبرها

  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد