Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،وحید علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: کیسه پلاستیکی سال‌های سال طول می‌کشد که در طبیعت تجزیه شود و در این راستا یکی از اقدامات مهم برای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، آموزش و فرهنگسازی است، در واقع مردم باید با خطرات زیست محیطی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فروشگاه‌ها می‌توانند درعدم استفاده از پلاستیک پیش‌قدم شوند، مردم باید از این فروشگاه‌ها بخواهند که پلاستیک کمتری تولید کنند، رسانه‌ها نیز باید به این موضوع به عنوان یک مطالبه مردمی نگاه کنند تا زمینی خالی از پلاستیک داشته باشیم.

وی با اشاره به پویش بزرگ" همه داناییم برای نه، به کیسه‌های پلاستیکی" گفت: همدان باید به عنوان شهری بدون پلاستیک باشد که این مهم با کمک مردم ممکن می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: حذف کیسه‌های پلاستیکی به طور کامل امکانپذیر نیست، اما می‌توان کم کم میزان آن را کاهش داد و کیسه‌های پارچه‌ای و پاکت‌های کاغذی قابل بازیافت را جایگزین آن کرد.

علی‌ضمیر بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بدون کیسه‌های پلاستیکی (۲۱تیرماه)، سازمان مدیریت پسماند نیز اقدام به برگزاری مراسمی در روز ۲۰ تیر ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در خود سازمان می‌کند.

وی افزود: این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری با حضور هنرمندان و ایجاد لحظات شاد برای شهروندان با هدف استفاده بهینه، بازیافت و استفاده مجدد از پلاستیک برگزار خواهد شد.

علی‌ضمیر خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند پسماند‌های خشک خود را به ایستگاه‌های بازیافت که در سطح شهر وجود دارند تحویل دهند و در قبال آن پول نقد یا شوینده، لوازم‌التحریر و کارت‌های قرعه‌کشی فصلی دریافت کنند و شهروندان فعال در امر تفکیک پسماند از مبداء در ویژه برنامه‌های به اجرا درآمده معرفی و جایزه به ایشان اهداء می‌شود.
انتهای پیام/ج

همدان باید به عنوان شهری بدون پلاستیک باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • ۶ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی