Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح چهارشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی گوهرشاد در حرم رضوی اظهار کرد: شخصیت تحول ساز خانم گوهرشاد، بیانگر عظمت وی است و این مهم حتی بالاتر از خدمات فرهنگی و سایر خدمات ایشان است که هنوز بعد از گذشت قرن ها از آن استفاده می‌کنیم و همین خصوصیت نقطه عطف نام گوهرشاد با جایزه جهانی گوهرشاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم گوهرشاد هیچگاه از موضع استکبارستیزی خود دست برنداشت و در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی جریان ساز شد.

وی افزود: آنچه باعث شده جایزه جهانی گوهرشاد مورد توجه آستان قدس رضوی قرار بگیرد توجه به شخصیت فرهنگی خانم گوهرشاد است و این جایزه گوهرشاد در مقام تبیین و مشخص کردن چهره‌های برجسته فرهنگی در خیل بانوان مومنه و متدینه امروز ماست که همچون گوهرشاد سبب افتخار اسلام هستند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: بانو گوهرشاد از تباری به وجود آمد که در زمره نسلی سفاک و خون‌ریز در کنار چنگیز خان مغول معرفی می‌شد و وی یک جریان سفاک را به یک جریان فرهنگ‌ساز مبدل کرد.

وی گفت: وی یک جریان سفاک را به یک تبار فرهنگ‌ساز تبدیل می‌کند و دیگرانی در حاشیه این خدمات فرهنگی شکل می‌گیرند؛ این شخصیت دگرگون ساز خانم گوهرشاد حتی بر شخصیت فرهنگی او نیز امتیاز دارد و آنچه ما در تاریخ از زن نمونه اسلام سراغ داریم دقیقاً در موضع تحول‌آفرینی و دگرگون‌سازی است.

وی تصریح کرد: عظمتی که از زینب (س) در تاریخ سراغ داریم و حرکات قهرمان آفرین سایر زنان تاریخ اسلام، اینها در حقیقت در شخصیت تحول‌سازی و تحول آفرینی آنها بوده و خانم گوهرشاد نیز از این امتیاز برخوردار بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: دنیای امروز می‌خواهد از زن چهره دلخواه خود را به تصویر بکشد و در این شرایط یک خانم فرهیخته تحول‌ساز، در تابلوی شفافی قرار می‌گیرد و در قالب جایزه جهانی گوهرشاد معرفی می‌شود و این اقدام شایسته‌ای است که از سوی آستان قدس رضوی انجام می شود.

کد خبر 4663010

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی مشهد جایزه جهانی گوهرشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات، تقوا را بالاترین درجه فقه و فهم حقایق عالم دانست و اظهار کرد: رعایت تقوا باید در نهان و آشکار، دور از چشم مردم و در انظار مردم صورت گیرد و در همه جا باید مراقب آن بود.

وی با گرامیداشت یاد شهید مطهری، شهدای فرهنگی و شهدای دانش‌آموز و روز معلم، ادامه داد: معلمان در کنار آموزش، وظیفه خطیر تزکیه و تربیت فرزندان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، افزود: نگاه دنیای مادی به کار و کارگر، نگاه ابزاری است چرا که کارگر، تولید ثروث می‌کند و کار و کارگر به خودی خود ارزش ذاتی دارد.

حجت الاسلام ربانی، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تضمین امنیت شغلی قشر کارگر، گفت: مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی کارگر به افزایش سطح کیفی کارگر و پیشرفت کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، گفت: ورزش باید با اخلاق، مروت، جوانمردی، ادب و ایثار عجین باشد که این در ورزش پهلوانی تجلی بیشتری دارد و باید اذعان کرد که قهرمانان واقعی، شهدای ورزشکار هستند که در کنار ورزش با ایثارگری، جان خود را در راه اسلام و برای دفاع از میهن هدیه کردند.

خطیب جمعه محلات با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز شوراها، اظهار کرد: شوراها تجلی مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و پیشرفت کشور هستند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور پاکستان بعد از عملیات وعده صادق، ادامه داد: این سفر در راستای تحکیم روابط با همسایگان انجام شد که استقبال مردم پاکستان از رئیس جمهور، نشان از جایگاه ایران و قدرت نظام جمهوری اسلامی در منطقه و عرصه بین‌المللی دارد.

وی با اشاره به مواجهه اسرائیل و استکبار جهانی با چالش‌های مختلف، افزود: این چالش‌ها نشان از ضعف جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا است و
شکست‌های پی در پی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به ویژه در عملیات وعده صادق با آن مواجه شده‌اند، هیمنه اسرائیل و آمریکا را در هم شکسته است.

ربانی موضوع عملیات وعده صادق را شکست استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: کشورهای بسیاری در منطقه و خلیج فارس با پشتیبانی‌های خود پای کار آمدند تا کشور ما نتواند در این عملیات پیروز شود اما نتوانستند مانع قدرت‌نمایی فرزندان ایران اسلامی باشند که تبدیل به چالشی بزرگ برای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شد.

وی با اشاره به اینکه فلسطین و جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است، گفت: چالش دیگر رژیم صهیونیستی، شکست رسانه‌ای آن است چرا که در رسانه‌ها و نگاه مردم جهان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، استکبار جهانی و حامیان آنها بی آبرو شده‌اند و حمایت از رژیمی که در این مدت بیش از ۴۰ هزار نفر را به شهادت رسانده است، حمایت از بی‌آبرویی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی بیش از اینکه حامی و حافظ منافع آمریکا در منطقه باشد، وبال گردن آمریکا شده است، ادامه داد: تظاهرات ملت‌ها در حمایت از فلسطین، چالش دیگر رژیم صهیونیستی است و در دانشگاه‌های مهم و بزرگ آمریکا نیز دانشجویان در اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین اعتراض می‌کنند که نشان از ضعف استکبار است.

کد خبر 6089047

دیگر خبرها

  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد